Napisano 16 Marzec 200619 l Witam Chodzi mi o wykonanie animcji peknięcia powierzchni. Rozchodzi się ono z jednego punktu kilkoma odnogami, robi się "pajęczyna" (wsumie takie standardowe pęknięcie:). Powierzchnia ma się rozwierać a z pęknięć promieniowac lekkie śiwatełko, ale to juz bedzie porste, chodzi mi tylko o te rozchodzące się pęknięcia. czy ktoś ma może jakiś pomysł będę wdzięczny za porade Pozdrawiam
Napisano 16 Marzec 200619 l hmm, moglbym miec kilka propozycji rozwiazania problemu.. duzo zalezy od stopnia szczegolowosci jaki chcesz uzyskac.. jezeli ma byc to tylko pekanie plaszczyzny i nie interesuja Cie scianki ktore sa wewnatrz za bardzo to mozesz zrobic animowana teksture na opacity (+bump zaczynajacy sie animowac troche wczesniej) a na swiatlo ustawiasz ta sama teksture w projector map. przy troche wiekszym stopniu szczegolowosci mozesz zamiast kombinowac z opacity ustawic ta mapke na displacement. bardziej szczegolowy, ale tez bardziej skomplikowany sposob to zrobienie kilka (mozna tez tylko 1 - ale wtedy pekniecie bedzie sie rozchodzilo stanowczo za regularnie)stanow pekania dla morphera i animowania suwaczkow. pewnie jest jeszcze pelno sposobow, jak cos mi jeszcze przyjdzie do glowy to dam znac:) pozdr
Napisano 16 Marzec 200619 l Jeżeli to szkło możesz spróbowac morphem + volume select. Podobnie jak efekt rozrastania się "drzewek" w Katedrze. Zależy oczywiście też co ma pękac.
Napisano 17 Marzec 200619 l zobacz na stronie http://www.3dtotal.com w zakladce "free stuff" wybierz tutorials i wsrod tutoriali do maxa w dziale "Animation&Riging" jest tutek o nazwie: Simulating Cutting and Cracking Effects by Akash Karmakar - powinno pomoc
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto