Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Chodzi mi o wykonanie animcji peknięcia powierzchni. Rozchodzi się ono z jednego punktu kilkoma odnogami, robi się "pajęczyna" (wsumie takie standardowe pęknięcie:). Powierzchnia ma się rozwierać a z pęknięć promieniowac lekkie śiwatełko, ale to juz bedzie porste, chodzi mi tylko o te rozchodzące się pęknięcia.

czy ktoś ma może jakiś pomysł

będę wdzięczny za porade

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm, moglbym miec kilka propozycji rozwiazania problemu..

duzo zalezy od stopnia szczegolowosci jaki chcesz uzyskac..

jezeli ma byc to tylko pekanie plaszczyzny i nie interesuja Cie scianki ktore sa wewnatrz za bardzo to mozesz zrobic animowana teksture na opacity (+bump zaczynajacy sie animowac troche wczesniej) a na swiatlo ustawiasz ta sama teksture w projector map.

przy troche wiekszym stopniu szczegolowosci mozesz zamiast kombinowac z opacity ustawic ta mapke na displacement.

bardziej szczegolowy, ale tez bardziej skomplikowany sposob to zrobienie kilka (mozna tez tylko 1 - ale wtedy pekniecie bedzie sie rozchodzilo stanowczo za regularnie)stanow pekania dla morphera i animowania suwaczkow.

pewnie jest jeszcze pelno sposobow, jak cos mi jeszcze przyjdzie do glowy to dam znac:)

pozdr

Napisano

Jeżeli to szkło możesz spróbowac morphem + volume select. Podobnie jak efekt rozrastania się "drzewek" w Katedrze. Zależy oczywiście też co ma pękac.

Napisano

zobacz na stronie http://www.3dtotal.com w zakladce "free stuff" wybierz tutorials i wsrod tutoriali do maxa w dziale "Animation&Riging" jest tutek o nazwie:

Simulating Cutting and Cracking Effects by Akash Karmakar - powinno pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności