Napisano 11 Marzec 201213 l Witam wszystkich. Chciałbym wam pokazać kilka renderów mojej wizualizacji. Jest to pierwsza moja własna wizualizacja, którą skończyłem. Wiem, że rendery te nie powalają z nóg, shadery są nie ciekawe i jakość obrazków też nie powala ale proszę o ocenę abym na przyszłość wiedział na co mam zwracać uwagę. Ogólnie nie jestem mega zadowolony z tej wizki ale cieszę się, że w końcu ją skończyłem. Mam nadzieję, że parę plusów znajdziecie w tych renderach:). Dzięki i pozdrawiam. Oprogramowanie: 3Ds MAX + VRay + dużo PS.
Napisano 12 Marzec 201213 l Bump i/lub mapa ref podłogi za mocny. A to duża powierzchnia i moim zdaniem zawsze rzutuje na jakość wizki. Na 2 i 3 góra ościeżnicy ciemna. Nie wiem czy to zamierzony efekt czy otwór w ścianie za niski. Na ścianach noise mi się nie podoba. Jeżeli to rzeczywiście pierwsza praca to jest dobrze. Napisz coś jak oświetlasz i jakie parametry renderingu.
Napisano 12 Marzec 201213 l Strasznie szaro i bez życia. Nakrycie łóżka do poprawy. Żyrafy i te czerwone paprotki moim zdaniem kompletnie nie pasują do tego wnętrza. Czym robiłeś dywan vray fur?
Napisano 12 Marzec 201213 l 3,5,8 wyglądają najciekawiej. Na reszcie prześcieradło i ściany aż ,,proszą`` o jakąś teksturę - Logos świetnie to ujął w 1 zdaniu. Spoko jak na Twoją własną-też to przechodziłem, tyle, że na uczelni:)
Napisano 12 Marzec 201213 l Autor Dzięki za komentarze. Chciałbym jeszcze coś wyjaśnić. Na moim portfolio które jest w sygnaturce są tam jakieś wizualizacje ale inspirowałem się zawsze czymś. A tą wizualizację chciałem wykonać wszystko samemu ale tak jak Logos zauważył, że pewne elementy nie pasują do siebie i zapewne ma racje. Może z moim gustem jest ciężko lub muszę więcej na czyjeś prace spoglądać i się jednak trochę po inspirować.:) Piszę to bo nie chcę żeby ktoś myślał, że pierwszy raz mierzę się z wizualizacją (chcę być sprawiedliwy). Mowok: co do ościeżnicy to chciałem żeby była taka ciemna ale może rzeczywiście może by coś tam jeszcze w niej poprawił. co do ustawień wrzucam screena. Scena oświetlana 3 VrayLights z multiplier = 60, temperature = 6000 i subdivs=12; oraz jednym VrayLight przy drzwiach o mocy = 35, temperature = 2700 i subdivs = 12. Rozdziałka renderów taka jak na forum. gamma 2.2 i włączony frame buffer to chyba tyle. Reszta na screenie. Logos: Tak jak pisałem wcześniej. Sam urządzałem i wiele może do siebie nie pasować. Chciałem trochę dać jakieś motywy afrykańskie w tej wizce. Dywan oczywiście Vray fur. W sumie to pierwszy raz tak się nim bawiłem. Rybak173: Mi osobiście się jeszcze podobają 7 i 6. Z pościelą mam jeszcze straszne problemy żeby fajnie wyglądała. Też to przechodziłeś ale na uczelni. Fajnie miałeś ja muszę na własną rękę się uczyć:) I to już chyba wszystko:) Sorki że się tak rozpisałem. Pozdrawiam.
Napisano 12 Marzec 201213 l Nom trochę to bez życia jak już ktoś wspomniał. Musisz po pierwsze przeglądnąć spot3d albo vray manual: Hdrke wrzuć w dome light a nie w rollout vraya. i lepiej powbaw się sun+sky niż hdrką poki co. Ja zaczynałem od exponentiala , dałbym sobie spokój poki co z reinhardem i gammą 2.2 chociaż teraz sam go używam. Hsph. sub - 17 ? skąd wziąłeś akurat 17 ? :D LC - 580 przy samplingu 0,02 na takie rendery to troche za mało. Min samples - 128 ??? :O I nie widzę tam materiałów żebyś musiał podkręcać Global subd no chyba że w materiałach ustawiłeś strasznie małe subd. w rolloucie materiałów. Potestuj vraya , na surowo , oszczędzisz czasu i nerwów na wizkach. Pozdrawiam M. edit Aha no i na początek grzej na refkach i staraj sie je odwzorować idealnie , czasem brzydki design psuje piękny render :)
Napisano 13 Marzec 201213 l Autor Dzięki 09121986. Jeszcze takie pytanko czy ktoś mógłby wytłumaczyć do czego służą te wymienione parametry i dlaczego powinienem inaczej je ustawić, czyli: Hsph sub, LC, min samples?
Napisano 13 Marzec 201213 l http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=101 Wypracuj sobie jakiś standard ustawień wstępnych, który po próbnym renderingu dostrajasz. Z Global Subd ostrożnie, bo przemnaża on wszystkie subdivsy materiałów użytych w scenie i strasznie wydłuża czas renderingu. I mimo wszystko pozostań przy gammie2.2. Oszczędzisz sobie sporo nerwów ...
Napisano 13 Marzec 201213 l Dzięki 09121986. Jeszcze takie pytanko czy ktoś mógłby wytłumaczyć do czego służą te wymienione parametry i dlaczego powinienem inaczej je ustawić, czyli: Hsph sub, LC, min samples? tu masz wszystko http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ ew. zaopatrz się w w to
Napisano 13 Marzec 201213 l Autor No i tak juz Myślałem nad tym żeby pozostać przy 2.2 bo już się tym Bawię i dziwnie mi by było to zmienić. Tak jak czytałem trochę o tym to dla mnie wszystko jest bardzo podobne między 1.0 a 2.2. muszę więcej po czytać jeszcze. Dzięki.