Napisano 16 Kwiecień 201213 l Witam. Czy jest jakaś szybka funkcja w 3ds Max 2011 aby jakiś element dopasować pod względem rotacji do drugiego ? Mianowicie chcę tą skrzyneczkę ładnie dopasować do tej powierzchni na prawo: http://img191.imageshack.us/img191/7392/1oke.png Jak mogę to zrobić ? Jak nie widać za bardzo oco chodzi to postaram się zrobić jakiś dokładniejszy rysunek :) Pozdrawiam.
Napisano 16 Kwiecień 201213 l Czołem. Jest taka funkcja, wciśnij: Tools -> Algin -> Normal Algin teraz kliknij na polygon na skrzynce, a potem na polygon na powierzchni, do której chcesz dopasować skrzyneczkę. Pojawi Ci się okienko z przesunięciami, obrotem i tak dalej. To działa na takiej zasadzie, że po prostu środek polygona który zaznaczasz jako pierwszy jest przyciągany do środka drugiego polygona, biorąc pod uwagę oczywiście położenie i rotację wektora normalnych. Potem w razie czego możesz sobie przestawić Coordinate System z View na Local i dalej manipulować i się bawić :)
Napisano 20 Kwiecień 201212 l Autor Dzięki za odpowiedź. ale coś chyba źle robię. Zaznaczam skrzynkę, daję tools i algin normal i klikam na drugi obiekt, wtedy skrzynka "przyłącza" się jedynie pod względem jednej osi, a nie wszystkich. Czy da się zrobić aby skrzynka od razu przykleiła się daną powierzchnią do danej powierzchni pod odpowiednimi kątami ?
Napisano 20 Kwiecień 201212 l W opcjach align (ikona z takimi 2 boxami na ukośnej czerwonej linii na pasku menu kolo ikony warstw) masz różne opcje, pobaw się nimi "Align Position" i "Align Orientation".
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto