Skocz do zawartości

Problem z catmull-room.


dziennikarz88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dlaczego z tym filtrem render ma nie ładne artefakty?

Dam wam dwa przykłady, jeden z filtrem catmull-room, a drugi bez filtra(ten ładniejszy, bez artefaktów). Dodam, że ustawienia ogólne w renderach nie są wymaksowane, to są rendery 'testowe'. Wersja vray 3.40.01.

Swoją drogą co mógłbym dodać do sceny, żeby wyglądała lepiej? Nie mam pomysłu zupełnie. Drzewa i te krzewki zrobiłem za pomocą forest pack Lite, dlatego mało roślinności. Dodam, że jestem początkującym i to jest moja pierwsza wizka pokoju. Ogólnie w scenie jest dużo przedmiotów, tylko akurat tej części z tej perspektywy nie widać. Chciałbym się skupić na zewnętrzym wyglądem wpierw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Catmul jest filtrem najmocniej ostrzącym krawędzie na dodatek zupełnie nie masz nad nim kontroli i często przy źle ustawionym świetle w scenie i metalicznych materiałach potrafią wyjść nieładne ząbkowania krawędzi a w miejscach przepalonych przez światło nawet paskudne czarne obwódki. Dlatego jak na osobę początkująca raczej z catmula nie korzystaj lepiej jeśli chcesz ostrzyc krawędzie użyć mitchela poczytaj o jego parametrach a w ogóle jak niema konieczności to w ogóle wyłączyć filtr AA. Co do samej sceny zamierzasz zostawić ja tylko na takim świetle czy jeszcze coś z nim pokombinować np dodać do otoczenia aerial perspective? Te choinki są zbyt jednolite pomajsterkuj odrobinę w ich shaderach, na łóżku masz odrobinę za mocno rozciągnięta teksturę drewna. A w ogóle na takich małych obrazkach to nikną detale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!