Skocz do zawartości

Kamera, a lobjętośc obszaru


noted

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Nie widziałem gdzie to wrzucić więc wrzuciłem tutaj. Mam problemy duże podczas np. odwzorowywania bądź tworzenia wizualizacji z kamerą. Mianowicie jak odwzorowuje wnętrze i ustawie kamerę to nie obejmuje mi ona nawet połowy tego co jest na referce (mimo, że co do centymetra jest wymodelowane), jeżeli zwiększę zasięg (to się ogniskowa nazywa chyba, słaby jestem z fotografii) to wygląda co najmniej dziwnie jak zniekształcone g...coś.

 

Pytanie brzmi, czy jest jakiś konkretny setup z którego się korzysta czy może są jakieś sposoby o których nie mam pojęcia, bo za każdym razem muszę wydłużać pokój do niewiarygodnych wielkości, aby pokazać to co chcę pokazać.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/photo_montage_with_camera_match_in_3ds_max.html

 

 

takie coś po 1. a po drugie to referke przeciągnij na viewport, to go ustawi jako background viewporta, włącz safe frame, ustaw dobre proporcje renderowanego obrazka i ustawiaj powolutku. FOV, ZOOm, Camera correction i sru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystaw kamere poza pokoj lub budynek ... cokolwiek ... ustaw taki FOV jaki Ci pasuje a nastepnie nadaj scianom"see through" ... sprawdz czy jest tak jak oczekiwales ew. popraw jeszcze troche, dopasuj itp. Nastepnie w object properties dla danej sciany przez ktora patrzysz odznacz visible to camera. Teraz nie musisz juz ustawiac tak szerokiej ogniskowej lub upychac kamery po katach :)

 

pozdrawiam

Edytowane przez greg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

 

hmm... no powiem szczerze, że liczyłem na jakieś bardziej konkretne informacje dzięki za link trochę pomógł ale dalej mam z tym problem...