Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Podejrzewam że się machnąłem w nazwie. Chodzi mi o bipedy te szkielety co są przygotowane do animowania w 3ds'ie 2011. Chciałbym się zapytać czy mogę, i jak mogę okleić je własnymi modelami. Czyli że robię model twarzy przyklejam go na czaszkę. Robię model stopy, uda, dołu nogi i przyklejam to na szkielet i gdy nim poruszam to te wszystkie pomniejsze modele też się poruszają przez co łatwo jest zaanimować postać. Jak mogę to zrobić ?

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano

Zapoznać się z pojęciami rigging (rig - w tym przypadku system mechaniki służący do poruszania postacią, biped jest właśnie takim gotowym rigiem) oraz skinning (czyli to co nazwałeś "oklejaniem").

Oraz z modyfikatorem skin, który właśnie do tego służy.

Skinning polega na ustawieniu wag vertexów dla poszczególnych kości,

czyli inaczej mówiąc definiujesz, jak mocno dany vertex lub grupa vertexów modelu jest "przyklejony" do danej kości (lub kości w liczbie mnogiej).

 

Przykład obrazujący wagowanie vertexów.

http://www.creativeobserver.com/img/6127_3d-io_bonespro_4_for_3ds_max_screenshot_lg.jpg

 

Może trafisz jakieś tutki, przynajmniej obrazujące jak to wygląda w praktyce:

http://www.google.pl/search?hl=pl&biw=1280&bih=902&q=skinning+in+max&oq=skinning+in+max&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=21495l22151l0l6l6l0l4l4l0l101l101l0.1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności