Napisano 10 Maj 200816 l Po tutorilu Lisa setki osób pyta mnie jak naprawić niepoprawną orientację różnych obiektów w Autodesk Maya, czy się da tak jak maxie? jak to zrobić? czy to w ogóle możliwe? otóż tak :D Wychodząc naprzeciw tym wygórowanym oczekiwaniom rządnych wiedzy młodych pszczelarzy postanowiłem napisać tutorial kopiując niemal całkowicie tutorial Lisa zamieniając jedynie słowa max na maya :D teraz wszystko już się zgadza :D miłej lektury ;) Często zdarza się że podczas importu dziwnych formatów, czy nawet własnej nieuwagi obiekt który otwieramy w Mayi ma niepoprawną orientacje. W Tym tutorialu przedstawię dość precyzyjną metodę na odzyskanie poprawnej orientacji bez ustawiania "na oko". :) Oto masz obiekt. Wysoko szczegółowy hires, hipoly, hiwszystko architektoniczny model wieżowca tak zwany skycraper ;P Jak widzimy jest obrócony pod nieodpowiednim kątem w stosunku do ziemi/ podłoża w tym wypadku sitaki tzw. grida :) nasz obiekt ma wyzerowaną translację i rotację więc nie da się go łatwo wyprostować, można doprowadzić każdy obiekt do takiego stanu po prostu go freazując:) Aby ładnie go wyprostować trzeba zrobić kilka prostych kroków 1. tworzymy standardowego boxa czyli cube:) 2. następnie wybieramy Modify->Snap together Tool 3.klikamy na górną ściankę boxa a następnie na podstawę wieżowca, powinna pojawić się linia ze strzałkami pokazująca jaka drogę ma do przebycia masz box :) 4.naciskamy Enter i box przeskakuje do skycrapera 5. parenujemy skycrapera do boxa zaznaczając skycrapera a następnie boxa i Ctrl+g, zaznaczamy boxa i zerujemy transformację oraz rotację 6.Zaznaczamy skycraper naciskamy Shift+g aby unparentować go od boxa, usuwamy boxa, 7.Tworzymy nowego boxa i używając Snap together Toola tak jak wcześniej snapujemy boczne ściany, parentujemy skycrapera, zerujemy transformację oraz rotację boxa, unparentujemy skycrapera, usuwamy boxa 8. Centrujemy pivot skycraper Modify-> center pivot, naciskamy insert zaznaczamy klikając Y naszego pivota przyciskamy v i klikamy na vertexa podstawy budynku dzięki czemu pivot przeskoczy na tą wysokość, naciskamy ponownie insert aby wyjść z trybu edycji pivota, przyciskamy X i klikamy na centrum układu współrzędnych, skycraper przeskakuje na środek sceny i idealnie precyzyjnie leży na podłożu, teraz freazujemy skycraper Modyfy->Freaze Transformation resetuje to wartości transformacji dzięki czemu jeśli raz jeszcze przypadkowo przesuniemy skycraper będziemy mogli niezwykle łatwo zresetować jego pozycję ustawiając jego translacje i rotacje na 0 łatwo zapamiętać :D W załączniku skycraper z poprawioną orientacją, warto ściągnąć bo można bardzo dużo nauczyć się z tej sceny :) Jeśli chcecie podążać za tutorialem z tym samym budynkiem wystarczy podnieść go i obrócić a następnie zfreazować, na koniec tutoriala będziecie mieli dokładnie taki sam efekt jak ja :D cheers! --Aktualizacja-- zainspirawany tutorialem Endriu_M (pozdrawiam :)) postanowiłem poszukać prostrzego sposobu na zorientowanie obiektu wymagającego mniejszej ilości kliknieć i innych kroków, wszak niemożliwe żeby maya wymagała więcej pracy niż taki XSI :P jak się okazało miałem rację :D pierwszy jest zoptymalizowaną wersją pierwotnej metody z tym że nie tworzymy boxa na początku tylko od razu snapujemy skycrapera do podłoża, potem tworzymy boxa snapujemy boczną ściankę skycrapera do boxa freazujemy skycrapera i ustawiamy w centrum :) drugi wymaga nawet mniej pracy, tworzymy plane dowolnej wielkości, zaznaczamy 3 narożne wierzchołki podstawy skycrapera a następnie mniej więcej odpowiadające mu 3 wierzchołiki na planie, teraz Modify-> Snap Align Obiects-> 3points to 3 points i już :) skycraper przeskakuje do rogu plana i jest odpowiednio do niego zorentowany, teraz freazujemy, centrujemy pivot pozycjonujemy skycrapera lub co tam jeszcze chcemy z nim zrobić szybko łatwo i przyjemnie :D cheers! . ------------------------ Moje Tutoriale ------------------------ . Edytowane 19 Styczeń 200916 l przez Destroyer
Napisano 10 Maj 200816 l Autor Lis cieszę się, że Ci się podoba:) w koncu jesteś inspiracją dla milionów :D
Napisano 11 Maj 200816 l No, aktualizacja całkiem niezła! żeby maya wymagała więcej pracy niż taki XSI :P jak się okazało miałem rację :D Ale cały czas ta dodatkowa geometria... :D
Napisano 11 Maj 200816 l Autor Ale cały czas ta dodatkowa geometria... :D myślę cały cas jak to obejśc :) ale chyba będe musiał skrypta napisać tylko najpierw naucze się tego MEL-a lub Pythona :) nieczekajcie może potrwać :D
Napisano 17 Listopad 200816 l Super tutek, brakowalo mi tego bardzo..... thank fikolek, tobie Lisie tez . ;) hehe
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto