Skocz do zawartości

Editable poly - funkcja grow


lakimakromedia

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wiec zabrałem sie za tutki i na jednym napotkałem problem.

Wszystko szlo pięknie do momentu kiedy autor prezentacji zastosował funkcje grow

 

http://www.b2-net.com/images/stories/hp_medvedje_brdo/tutorial/3part_textures_demo/3part_textures_demo.htm [uwaga sporo się tego ładuje]

 

Za pomocą tej funkcji zaznacza tylko te większe polygony (a później tylko te mniejsze).

I tu moje pytanie czy jest mozliwosc "sterowania" powiększeniem obszaru zaznaczenia ? Ponieważ u mnie zaznacza wszystkie poly, a tego nie chce(my).

 

W tutku,...

glowautoratutka.th.jpg

...a u mnie.

mojeglow.th.jpg

 

PS

Zabieram się za naukę maxskryptu, bo nim się na pewno da to zrobić - ale po co się męczyć skoro może istnieć prostsze rozwiązanie i dlatego pytam ;) .

 

PS2

Wczoraj bylem zmęczony i napisałem temat z literówką która całkowicie zmieniała jego znaczenie wiec osunąłem i założyłem ten temat. Kolegów którzy w tamtym odpisali przepraszam :).

ed. Tak wiem, że bylo wiadomo ale w wyszukiwarce po wpisaniu glow pokazywałoby temat o grow tak wiec założyłem poprawny ;).

Edytowane przez lakimakromedia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie wiem jak to się odbywa w tutoriale, być może te chude z dużymi nie są wcale złączone.

Można to zrobić w inny sposób, w Poly Select Modifier pod Edge jest opcja Ring lub Loop, wybierasz ringa lub loopa na tych dużych poligonach, następnie pod Face jest opcja Get Edge Selection, która ci z tego edge ringa robi facy.

 

edit: tyle że nie wiem czy się uda jak masz same trójkąty. Czemu modelujesz trójkątami?

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Droga" została wymodelowana przez inny program i zaimportowana do maxa. Wymodelowanie kilometra takiej drogi jest strasznie żmudną robotą, a gdy mam kilka; kilkanaście kilometrów to to się nie kalkuluje i lepiej zaimportować ją ;).

I niestety funkcja którą zaproponowałaś nie działa.

Aha i są one połączone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa - tzn proces trwał chyba z 5 minut w końcu pokazuje się finished i ... i nic się nic zmieniło ...

Ale dzięki za próbę pomocy i ciekawy skrypcik ;)

 

ED

Heh za trzecim razem dopiero się ich pozbył - po tym jak zrobiłem próbę na mniejszym obiekcie.

 

Tylko może i sie pozbyłem tych trójkątów - ale w zasadzie nic to nie dało - bo funkcja loop/ring nie działa tj ja chce ...

Edytowane przez lakimakromedia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak ma działać,chcesz wybrać tylko środkową powierzchnię drogi bez tych wystajacych "krawężników" po bokach?Jeśli tak to po usunięciu trójkątów zrób tak jak Ania pisała,zaznacz edge,użyj loop,trzymając kliknij ikonkę przejścia na polygon sub-object.

Edytowane przez mafida
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK udało się z tym przejściem trzymając .

OK problem "krawężników tez już rozwiązałem :D. A jak ? > zaznaczone wewnętrzne ukryłem > i można zaznaczyć te mniejsze ;).

 

Choć funkcja grow i tajniki z tutka nie rozwiązane, ale problem zażegnany :).

 

Dzięki wielkie za pomoc

Edytowane przez lakimakromedia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po usunięciu trójkątów zrób tak jak Ania pisała,zaznacz edge,użyj loop,trzymając kliknij ikonkę przejścia na polygon sub-object.

 

Jak zaznaczysz to co chcesz to +i ---invert selection i masz te małe wybrane.

 

POzdr:)

 

Edit:

Choć funkcja grow i tajniki z tutka nie rozwiązane, ale problem zażegnany :).

Bo w tutku tak jak Ania juz napisała te "krawężniki" nie są zweldowane ze środkiem drogi i dlatego grow ich nie wybiera:)

Edytowane przez mafida
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie problem w tym ze są [chyba ze nie zauważyłem jak to robi ;)] w tutku nr 2 importuje drogę do maksa - i wcale jej nie rozdziela

Tutek nr:

1 - tworzy ją

2 - importuje do maxa

3 - tutek z pierwszego posta - i funkcja grow

http://www.b2-net.com/tutorial/15-btb2max-tutorial

Edytowane przez lakimakromedia
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności