Skocz do zawartości

Zwalnianie animacji


illy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

przepis jest prosty...

jak renderujesz swoja anime poprostu dowal jej wiecej klatek na sekunde.

jezeli zalezy Ci na zwolnieniu materialu ktory nie jest twoj to raczej trudno bedzie.

 

chyba, ze chodzi Ci o "miekkie" przejscia z normalnej predkosci do powiedzmy szybszej. to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

nie jednokrotnie widziałem darmowe pluginy .... bullettimer ... ale nie sprawdzałem... żeby zpowolnić animacjię.... ja bym robił jakoś w maxie , a nie potem, w post programach...mozesz zrobic wolne ruchy i dograć fajny ruch kamery, wyjdzie ok.

a tak, to poprostu pogrzeb w pluginach... cos znajdziesz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o maxa i nic z nim zwiazane, chodzi mi ogolnie o filmiki, wrzucam do programu jakies avi badz inny mpg a wyskakuje mi spowolniony do ok 25% mpeg bez strat jakosci (w miare oczywiscie, bo 100% to sie chyba nie da)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programy tego typu dzialaja na zasadzie interpolacji klatek, jednak 24fps w niektorych przypadkach nie jest wystarczajace. Bowiem moze byc tak iz mimo ze jest 24 kaltki na sekunde obiekt w ruchu pojawiajacy sie w klatce xxx1 a xxx2 pokonuje zbyt wielka odleglosc miedzy tymi klatkami wtedy interpolacja jest bardziej widoczna. Program do tego typu zabiegow to RealViz Retimer lub Phoenix Tools Time Master.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Illy jak juz sprawdzisz to sie podziel wiedza co sie najleiej sprawdzilo.

ps ale pulpit masz cool;)

pozdr

 

 

to sie dziele, zauwazylem ze film przed zwalnianiem trzeba przygotowac, jesli chcesz zwolnic film swoj (np. z kamery) to musisz unikac szybkich ruchow, szczegolnie z lewej do prawej, uzywalem dwoch softow narazie: SlowMotion od Dynapel i Retimer Realviza, pierwszy to troche masakra ale jeszcze bede go badac, dziala przez morphing, drugi to plug do ae, przy gladkich ruchach dziala dobrze , przy szybkich tez morphowal, jak juz ktos wczesniej napisal bardzo przydatna jest interpolacja klatek, w pierwszym tego nie ma albo ja nie widzialem, w drugim wybor jest do woli, parzyste niparzyste i progresywne (co jak sie domyslam jest laczeniem w jedna, czyli deinterpolacja), testy jeszcze w trakcie wiec moja opinia moze sie zmienic ale bede kombinowac, chwilowo to na tyle

 

 

ps: moj z dzialu wolne dyskusje/twoj pulpit? wiem, tez ona mi sie podoba, szczeglnie w "the girl next door" ale koniec OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no, Panowie:)

To co czym piszecie ..softy idt.. to glownie opiera sie na morphingu tak ja napisal Illy.

kamera musi pisac z wiekszym klatkarzem zeby wyszlo tak jak trzeba...kamery cyforowe maja chyba tylko 25-50 i to chyba te klasy digtal beta albo IMX. Soft to nie wszytko... wolne tempo wspomagaja karty montarzowe. chyba nawet w miare tania Pinnacla dv 500 plus, na 100% Matrox rt100 (tu juz 5tys z softem).. widzialem to w akcji, 'daje rade";)

jesli mowa o przygotowaniu klipu.. to warto krecic z szybsza migawka, "fazy ruchu" sa ostrzejszye, nie mam blurow, przez co korekta w Retimmerze jest "milsza".

jest to tylko moje zdanie ;)

pozdrawiam i udanych experymentow:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tyle ze najtansza kamera z ustawieniami szybkosci klatek kosztuje kilkanascie/dziesiat kilodolarow :))) (ale miara k$), masz racje, kamery domowe maja w palu 25 fps a w ntsc 30 fps, gdy przy interpolacy mozemy powiedziec ze mamy odpowiednio 50 i 60 klatek. Ciekawe czy jakis soft sie opiera na wrapowaniu (dobrze mowie?) czyli bierze jedna polklatke i powtarza nieistniejace linie (albo je dorysowuje), a moze o to chodiz w wiekszosci programow wlasnie??? nie wiem, nie doszedlem do tego.

 

a zeby najlepiej ustawic prosta kamere to najlepiej wybrac przelacznikiem opcje sport, wtedy migawka bedzie bardziej progresywna, bo o kamerach pro to mozemy pomarzy, sami wiecie, zreszta niedlugo cos nagram i wtedy na duzych rozdzielczosciach sie pobawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takiej zasadzie działa również premiere, wystarczy w field options wybrać always deinterlace i już (wtedy z 2półpól tworzy 1 całą klatke), jeżeli wcześniej zwolnimy o 50% to zacznie dublować klatki (czyli always deinterlace zadziała wtedy jak włąsnie takioe dorysowanie brakujących linii). Ale nie jest to dobre rozwiązanie, bo obraz i tak nie jest płynny(szczególnie ta telewizorze). Ja mocno bede promował tutaj ReTimera do zwalniania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra znalazlem taki tekst na forum http://www.efix.pl, z ktorego tez od nas pomysly zabierajaj :))))

 

Gwarancji na kamerę nie tracimy, bo służy ona tylko do nagrania materiału. Resztę robimy na kompie.

Mam pomysł jak uzyskać podwójne zwolnienie kręconej sceny. Nie jest to dużo, jeśli kręcimy wybuch jądrowy... ale do amatorskich zastosowań...

Robimy tak. Bierzemy VirtualDub-a i wciągamy do niego nasz clip. Zrzucamy go dwa razy do obrazków za pomocą 'save image sequence', raz stosując filtr deinterlace (duplicate field 1), a drugi raz filtr deinterlace (duplicate field 2). Dla późniejszej wygody trzeba tak dobrać filename sufix aby obrazki z obu zrzutów przy porządkowaniu alfabetycznym ułozyły się naprzemiennie.

Następnie obrazki te (z obu zrzutów) wciągamy do VirtualDub-a. Przypominam,że obrazki z tych zrzutów muszą być wciągane naprzemian i ważne jest o którego zrzutu zaczniemy.

Zrzucamy do pliku plik1.avi.

Ponieważ filtr deinterlace zmniejszył nam rozdzielczość w pionie o połowę, bierzemy jeszcze raz nasz clip, i zrzucany do pliku plik2.avi korzystając z filtru deinterlace area based (dostępny był na stronie http://www.100fps.com) z opcją powodującą wyróżnie obszaru gdzie uwidaczania się interlace (tam gdzie nie ma ruchu jest szaro).

Plik2.avi dodatkowo jeszcze wydłużamy dwukrotnie (każda klatka podwoi się). Plik2.avi daje nam maskę, która daje nam możliwośc tak ustawienia prześwitywania przez szary obszar, tak aby w tym miejscu wyszedł na wierzch materiał o wyjściowej rozdzielczości.

I to by było na tyle. Jeśli ktoś dotarł do tego miejsca, to gratuluję wytrwałości. Jeżeli ktoś zrozumiał o co mi chodzi, to gratulję inteligencji.

W następnym odcinku jak przerobić kamerę NTSC z 30 fps na 60 fps też bez utraty gwarancji.

 

http://www.efix.pl/forumefix/viewtopic.php?t=1076

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Szejszenka

Można w Adobe Premiere 1.5 zmienić z 25 klatek/s do 29,97. Dzieki temu przy włączeniu opcji w Field Options > Always Deinterlace obraz przy nie za szybkich ruchach jest naprawde niezly i nie razi oka. Zresztą, Ci którzy mają kamerki do 6 tys. zł. zawsze będą mieli z tym problem, tak już jest. To wszystko jest amatorszczyzna, profesjonalne w telewizji kosztują przeciętnie 100 tys złotych. Te w zwykłych sklepach są kamerkami punktowymi. Rada jest jedna, kręcić wolniej i nie ma kłopotu.

 

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat stary wiec i moja wiedza na ten temat jest juz inna.

Wiadomo da sie deinterlacowac i inne takie softwarowe pierdoly, ale cos kosztem czegos. Podstawa w tym wypadku jest obraz wejsciowy. Zadnych super gwaltownych ruchow, dobre oswietlenie i inne parametry kamery.

 

Czemu podajesz kamere do 6 tys. W takich to 10 tys nie znajdziesz raczej szybkosci przesuwu tasmy. Jesli ktos naprawde chce miec zwolniony obraz to pozostaje wypozyczenie kamery typu RApid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie które mi się nasuwa to czy rezultat wydłużania materiału ogladacie na telewizorze czy na kompie. Bo jeśli materiał ma być rozciągnięty 4krotnie (25%) i oglądany na TV to da się to bez bólu zrobić w Premiere (1.5 napewno-z przymróżeniem oka to nawet 10% dało radę). Metoda zwalniania ruch opisana na forum EFIX opiera się na półpolach i podobną zasadę wykorzystuje Premierka, dlatego warto półpola zostawić (nie włączać deinterlace) bo teoretycznie dostajemy 50fps, a nie 25. A jeśli chodzi o interpolację między klatkami to ja w AE (w Combustion też chodzi) używam Twixtor'a i Twixtora Pro (nieliniowa zmiana prędkości - luta!). Opiera się na morfingu i też czasem robi różne magiczne rzeczy, ale daje radę i nawet można mu pomagać TrackPoint'ami (Zamotane ale daje radę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twixtor rzeczywiście bardzo fajny program, może nawet lepszy od ReTimera, bo nie morfuje tak mocno. Tylko nie rozumie jak chcesz zwolnić obrz premierem do 25%, przy 50% z każdego półpola zrobi pełną klatkę, a przy 25% każdą zdubluje, mamy więc dublowanie klatek i tylko połowe rozdzielczości i taki obraz nie wygląda dobrze. Nie wierzysz to nagraj sobie obok siebie kawałki pełny PAL i połowa rozdzielczości i zobaczysz różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację streaker, ale oglądane na TV wyglada strawnie, wierz mi. Już to przerabiałem na podglądzie z Matrox'a i jakość materiału nie spadała tak drastycznie (żyleta już nie była, ale rozmycie od ruchu wydawało sie naturalne). Nigdy to nie będzie to samo co slomo robione na kamerze z 500 fps, bo tego się nie da zrobić. Ale jak w Premierce zwolnisz do 25% (materiał DV - z półpolami) np. jak piłka wpada do siatki (pada bramka), to materiał odtworzony na TV nie wali po oczach jakimiś niesamowitymi artefaktami. Wyglada poprostu jak slomo i tyle. Na kompie to zawsze co innego bo nie ma przeplotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności