Destroyer Napisano 7 Listopad 2007 Share Napisano 7 Listopad 2007 odkąd mam nową kartę grafki (GeForce 8600 GT) majka robi problemy: 1. stała "atrakcja" to poszatkowana geometria przy powrocie po poprzedniego/następnego widoku klawisze [ ] czasami nawet normalnie tak potrafi zadziałać po prawej normalny view po lewej poszatkowany, jest to stała atrakcja więc nie ma problemów z uchwyceniem zjawiska:D 2. czasami viewport się "zatrzyma" na jednym widoku i jak obracam kamerę to obraz przeskakuje z dużą częstotliwością od tego zmrożonego do aktualnego czasami przejście na widok 4 i z powrotem na 1 pomaga ale nie zawsze :( czasem nawet graph editor mi się zamrozi właściwie to jego połowa 2 razy miałem w UV widok z kamery persp a w miejscu kamery był zamrożony duszek :) viewcube miało jakby popsutą i źle zamapowaną texturę - ale działał :P 3.zaznaczenie gęstej siatki w viewporcie zajmuje trochę czasu od klikniecia a z outlinera jest natychmiast, co jest!? chyba jescze mental mi się często nie ładował mimo że dodawałem w pluginPrefs.mel evalDeferred("autoLoadPlugin(\"\", \"Mayatomr\", \"Mayatomr\")"); choć jak teraz sprawdziłem to nie mialem tej linijki, więc nie jestem pewiem , czy mogło samo zniknąć?? chyba coś jeszcze było jak sobie przypomnę to dopiszę :) jakieś pomysły co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 7 Listopad 2007 Share Napisano 7 Listopad 2007 Może sterowniki do tego GeForce'a jakieś rekomendowane przez producenta zaistaluj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 7 Listopad 2007 Autor Share Napisano 7 Listopad 2007 rekomendowane przez producenta karty czy majki? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 7 Listopad 2007 Share Napisano 7 Listopad 2007 Majeczki oczywiście :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 2 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2007 znalazłem w końcu stronkę autodesku z rekomendowanymi sterownikami, jakby ktoś jeszcze miał problem ze znalezieniem jej w niezwykle przemyślanym systemie to tutaj jest link :) link zanim znalazlem tą stronkę wymysliłem że najnowsze sterowniki będą dzialać najlepiej więc ściągnąłem jakieś bez WHQL chyba nawet beta, pomyslałem beta jeszcze nikogo nigdy nie skrzywdzila, no to ja byłem pierwszy :D rozdziałka 640x480 4 bity kolorów! wyłączony drugi monitor, widoczność mocno ograniczona i niemożliwość zmiany parametrów wyświetlania ciężko było to naprawić ;) i na jakiś czas mi przeszła zabawa ze sterownikami :D parę dni temu znalazłem tą stronę autodesku z rekomendowanymi strownikami 162.50 miałem 162.28 więc trochę starsze, chyba lepiej mieć trochę nowsze niż trochę starsze;) ale udało mi się znaleźć dokładnie takie same ściągnąłem zainstalowałem i po pierwsze nie było panelu Nvidia obok zegarka a jak go ręcznie wyszperałem w panelu strowania to odtrzymałem komunikat i majka nie chciała się nawet uruchomić, pojawiał się błąd przy starcie dziś już na polskiej stronie nvidii aby mieć pewność że siciągam właściwe sterowniki do mojej karty grafcznej wybrałem wszystko takie jak mam ściągnąłem sterowniki z WHQL 163.75 i po instalacji znowu nie było panelu majka starowała ale w viewporcie miała bardzo mało FPS a modo całkiem odmówiło posłuszeństwa :( więc znowu wróciłem do starych jedynych słusznych sterowników :) co się stało z prostym instalowaniem sterowników jak nie patrzyłem Autodesk rekomenduje użycie obrazu rozciągniętego dla 2 monitorów ale nie za bardzo mi to pasuje chyba że da się w łatwy sposób: - wyświetlić pasek start tylko na jednym monicie - maxymalizować okna programów na jeden monitor a nie na 2 bo to całkiem nieprzydatne:( - zmusić tablet aby działał na jednym monicie i przełączać na drugi, za słaby mam żeby na dwa rozciągać :) więc kożystam z trybu Dual View, nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie? ale mam wrażenie że raczej nie --------------------------------------------------- problemy które nadal mam: - zaznaczone face-y bardzo spowalniają viewport 20k i mam 1 FP(S) na 8-10s ;) przy poruszniu viewporta, im więcej tym wolniej - mental czasem się nie laduje a dodane evalDeferred("autoLoadPlugin(\"\", \"Mayatomr\", \"Mayatomr\")"); w pliku pluginPrefs czasem samo znika o_0 wcześnie grzebałem coś z dodatkowymi shaderami,skryptami które nie zawsze działały poprawnie i to mogło mentala zdenerwować i wyszedł ale teraz znowu mi wypdał a nic takiego nie robiłem, ba dziś chyba nawet majka mnie nie wywaliła, co prawda mało w niej działałem ale i tak sukces :) - gdy otwieram pliki majka, częściej niż rzadziej, wita mnie szarym wygaszonym viewportem na którym żadne skróty ani spacja nie działa, ale wymyśliłem "Workaround" np. windows->outliner i viewport się odświerzy i działa normalnie - a poza tym standardowe fatal errors(z zapisaniem pliku przed crashem), normal errors (bez zapisania pliku przed crushem) i tajemnicze zniknięcia majki (bez jakichkolwiek śladów działania :) ) i takie tam :) ---------------------------------------------------- i jedna pozytywna rzecz na koniec: rozwiązałem problem z powolnym zaznaczaniem siatek w viewporcie wystarczyło dodać: MAYA_NO_VERTEX_ARRAY_SELECT = 1 w pliku: C:\Documents and Settings\destryer\Moje dokumenty\maya\2008\ Maya.env i teraz zaznacza się siatki natychmiast a nie z nawet kilku sekundowym opuźnieniem, uf nowa jakość życia;) jak ktoś wie podobnym(lub innym) sposobie rozwiązania problemu z zaznaczonymi face-ami to nie krępować się :) na inne zresztą też ;) cheers! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 7 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2007 (edytowane) no i już wiem w czym jest problem Open GL nvidi na dwóch monitorach to piece of shit :( jak powyłączałem w opcjach karty filtowania, optymalizacje wielowątkową i ogólnie prawie wszystko nie mam już problemu z mega powolnym viewportem przy zaznaczeniu polygonów ale.. no właśnie żeby OGL poprawnie działało mam do wyboru albo używać go na jednym monitorze co oznacza że na drugi nie mogę wyciągnąć graph editora, uv editora, hypershada i nawet visora czyli każdego okna które używa OGL bo staje się nieaktywne nawet podgląd w opcjach światełka(AE) nie działa :( to samo tyczy się modo, deep exploration i wszystkiego innego co używa OGL na drugim monicie nie działa wcale :( druga opcja to użyć tego nieszczęsnego trybu rozciągniętego obrazu który traktuje 2 monity jak jeden w rozdziałce 3kx1k :/ ale jest on strasznie upierdliwy bo nie można: - wyświetlić paska start tylko na jednym monicie - maxymalizować okna programów na jeden monitor a nie na 2 bo to całkiem nieprzydatne - zmusić tablet aby działał na jednym monicie i przełączać na drugi jak np oglądam film i przełącze do trybu pełnoekranowego to mam go na samym środeczku przedzielony podwójną ramką monitorów :( a ręczne rozciągnięcie okna też jet do nieczego bo widać gui playera i pasek start :( jest jakieś normalne rozwiązanie tego problemu? jeden monitor 30-34' mógłby załatwić sprawę :D ---Edit---- Rozwiązanie: Windows Vista i wszystko świasta! :D Edytowane 26 Marzec 2009 przez Destroyer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się