Napisano 29 Sierpień 200816 l Ktoś używa tej karty w XSI? Jak się sprawuje? Muszę wymienić mojego 7900gs na coś szybszego bo mi przycina na dwóch monitorach, nada się?
Napisano 29 Sierpień 200816 l Mam 4850 i powiem krótko, że daje rade (z nowymi sterownikami 8.8 całkowicie bezproblemowo, przy 8.7 ICE Tree i Render Tree w compoundach przy zoomie innym niż 100% przycinały).
Napisano 30 Sierpień 200816 l Autor hmm, ciekawe czy 3850 również, bo na xsi base mi powiedzieli że z nowym XSI 7 jest słabo a sterowniki nie rozwiązują problemu, skądinąd słyszałem też wiele pozytywnych opinii o 4870. Czyżby to była kwestia tej "4" ?
Napisano 31 Sierpień 200816 l Osobiście przy cenie ok. 500 zł za 4850 to nawet nie zastawiałbym się nad 3850. Nie mam żadnej na prawdę ciężkiej sceny, która mogłaby zmęczyć tą kartę z xsi, dlatego zrobiłem sobie taki sysntetyczny test - 20 spher z 1000x1000 subdiv, czyli blisko 20mln poly - średnio 11fps
Napisano 31 Sierpień 200816 l Autor No to chyba jeszcze chwilę poczekam ze zmiana karty i pewnie będzie to 4850 lub 4870, dzięki za test
Napisano 1 Wrzesień 200816 l Autor streaker, mógłbyś to zapuścić na testa, też mam xp64 to bym porównał w praktyce: http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=36978
Napisano 1 Wrzesień 200816 l Autor tu masz kod do xsi 7 juz przerobiony: ' Graphics card/s.ystem benchmark 1.4 script by redmotion ' last updated : 31-07-08 ' this is VBScript - copy and paste into your script editor ' or rename file to have .vbs ext. ' WARNING: THIS MAY CRASH YOUR S.YSTEM IF IT IS MUCH LESS ' THAN [email protected]/2gb ram/256mb GC ' how to use this script ' 1. Do file > new scene and switch to DEFAULT layout ' 2. run script (the scene should have 691,200 triangles) ' 3. switch to a full screen mode (one viewport) with XSI maximised ' 4. switch the cameraview to camera1 (there may be a delay when you do this) ' 5. press play and watch it run for a few minutes ' 6. note down the lowest and highest FPS displayed at the bottom of the screen (it may not change). ' 7. repeat steps 1-6 for shaded, hiddenline and wireframe views dim cubescale,cubetrans,makecurve CopyPaste , "Shaders\Texture\Image.Preset", "TransientObjectContainer" CreateShaderFromPreset "Shaders\Texture\Image.Preset", "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material" SIConnectShaderToCnxPoint "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material.Image", "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material.Phong.diffuse", False rem draw curves for a = 1 to 500 makecurve = SICreateCurve("crvlist", 1, 1) SIAddPointOnCurveAtEnd makecurve, Sin(a)*100, 0, Cos(a)*100, False, 0 SIAddPointOnCurveAtEnd makecurve, Sin(a)*600, Sin(a)*250, Cos(a)*600, False, 0 next rem draw polys for a =1 to 100 cubescale=a/50*5 cubetrans=a/50*200 CreatePrim "Cube", "MeshSurface" SetValue ".polymsh.geom.subdivu", 12 SetValue ".polymsh.geom.subdivv", 12 SetValue ".polymsh.geom.subdivbase", 12 Scale , cubescale, cubescale, cubescale, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, , True, , , , , , 0 Translate , cubetrans, cubetrans, cubetrans, siRelative, siGlobal, siObj, siXYZ, , , , , , , , , , 0 CreateProjection , siTxtCubic, siTxtDefaultCubic, , "Texture_Projection" FreezeObj IncreaseSubdivision next rem draw camera track newcircle = CreatePrim("Circle", "NurbsCurve") Rotate , 90, 0, 0, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, , True, , , , , , 0 SetValue ".circle.radius", 1000 SetValue ".crvlist.geom.subdivu", 64 Translate , 100, 50, 100, siRelative, siGlobal, siObj, siXYZ, , , , , , , , , , 0 newcam = GetPrimCamera SetValue "Camera1.camvis.refreshrate", True SetValue "Camera1.camvis.selectioninfo", True SetValue "Camera1.camvis.sceneinfo", True SetValue "Camera1.camera.aspect", 1 SetValue "Camera1.camera.pixelratio", 1 SetValue "Camera1.camera.fov", 55 SetDisplayMode "Camera1", "textured" SelectObj "Camera1" ApplyCns "Path", "Camera1", "circle" SetValue "PlayControl.Loop", True SetValue "PlayControl.Out", 50 SetValue "PlayControl.Key", 1 SaveKey "Camera1.kine.pathcns.perc", 1 SetValue "PlayControl.Key", 50 SetValue "PlayControl.Current", 50 SetValue "Camera1.kine.pathcns.perc", 100 SaveKey "Camera1.kine.pathcns.perc", 50 SelectObj "Camera_Interest1", , True Translate , 50, 120, 50, siRelative, siGlobal, siObj, siXYZ, , , , , , , , , , 0 rem set animation to circle scaling SelectObj newcircle, , True SaveKey ".kine.local.sclx",1,0.5 SaveKey ".kine.local.scly",1,0.5 SaveKey ".kine.local.sclz",1,0.5 SaveKey ".kine.local.sclx",25,2 SaveKey ".kine.local.scly",25,2 SaveKey ".kine.local.sclz",25,2 SaveKey ".kine.local.sclx",50,0.5 SaveKey ".kine.local.scly",50,0.5 SaveKey ".kine.local.sclz",50,0.5 rem set up rotoscope in all ORTHOGRAPHIC views - display in cameraview SetValue "Views.ViewA.TopCamera.camdisp.rotoenable", True SetValue "Views.ViewA.TopCamera.rotoscope.imagename", "Clips.noIcon_pic" SetValue "Views.ViewA.TopCamera.rotoscope.showallviews", True SetValue "Views.ViewA.TopCamera.rotoscope.width", 800 SetValue "Views.ViewA.TopCamera.rotoscope.height", 800 SetValue "Views.ViewD.RightCamera.camdisp.rotoenable", True SetValue "Views.ViewD.RightCamera.rotoscope.imagename", "Clips.noIcon_pic" SetValue "Views.ViewD.RightCamera.rotoscope.showallviews", True SetValue "Views.ViewD.RightCamera.rotoscope.width", 800 SetValue "Views.ViewD.RightCamera.rotoscope.height", 800 SetValue "Views.ViewC.FrontCamera.camdisp.rotoenable", True SetValue "Views.ViewC.FrontCamera.rotoscope.imagename", "Clips.noIcon_pic" SetValue "Views.ViewC.FrontCamera.rotoscope.width", 800 SetValue "Views.ViewC.FrontCamera.rotoscope.height", 800 SetValue "Views.ViewC.FrontCamera.rotoscope.showallviews", True DeselectAll
Napisano 1 Wrzesień 200816 l Autor Ja na GF 7900gs mam ok.: wireframe - 94,5 fps shaded - 63,5 fps Hidden Line Removal - 62 fps
Napisano 1 Wrzesień 200816 l Może podeślij całą scenę, bo pokazuje mi takiego errora: CopyPaste , "Shaders\Texture\Image.Preset", "TransientObjectContainer" CreateShaderFromPreset "Shaders\Texture\Image.Preset", "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material" ' ERROR : 2000 - Argument 1 (InputObjs) is invalid ' ERROR : 2001-SIConnectShaderToCnxPoint - Argument 1 is invalid SIConnectShaderToCnxPoint "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material.Image ", "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material.Phong .diffuse", False ' ERROR : Invalid procedure call or argument: 'SIConnectShaderToCnxPoint' - [line 23] Jak usunąłem linijkę 23, to poszedł, ale nie wiem jak to się ma do tego co testowałeś. Wyniki: wszedzie 50-54 fps'ów, ale CCC pokazuje następujące gpu load: - wireframe: 6-12% - shaded 7-17% - hidden line rem. 10-24% jeszcze śmieszniejsze rzeczy pokazuje gpu-z, tutaj dla hlr (dla pozostałych wygląda podobnie): Możesz spróbować mojego testu: NewScene(null, null); CreatePrim("Sphere", "MeshSurface", null, null); SetValue("sphere.polymsh.geom.subdivu", 1000, null); SetValue("sphere.polymsh.geom.subdivv", 1000, null); Duplicate("sphere", null, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); Translate(null, 9.00641103131546, 0, 0, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0, null); Duplicate("sphere1", null, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); Duplicate("sphere2", null, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); Duplicate("sphere3", null, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); ActivateObjectSelTool(null); ActivateObjectSelTool(null); SelectObj("sphere,sphere1,sphere2,sphere3,sphere4", null, true); Translate(null, -17.8345556170508, 0, 0, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0, null); Duplicate("sphere,sphere1,sphere2,sphere3,sphere4", null, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); Translate(null, 0, 0, 9.5131498003255, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0, null); SetValue("Camera.camvis.refreshrate", true, null); SetValue("Camera.camvis.selectioninfo", true, null); tylko uwaga przy tworzeniu, bo może chwilkę potrwać. Na koniec tylko dajemy fullscreena, ustawiamy kamerę tak, żeby kulki jak najpełniej wypełniały ekran (cały czas wszystkie widoczne) i kręcimy trochę kamerą. U mnie 20-22 fps w 1600x1200 Edytowane 1 Wrzesień 200816 l przez streaker
Napisano 1 Wrzesień 200816 l Autor odpalać w script editorze? mam błąd przy pierwszej linii: ' ERROR : Cannot use parentheses when calling a Sub - [line 1]
Napisano 1 Wrzesień 200816 l A zmieniłeś język na jscript ? Jeśli tak, to wywal pierwszą linię i uruchom na nowej scenie
Napisano 1 Wrzesień 200816 l Autor a tu masz tą scenę z xsibase: http://rapidshare.com/files/141858996/TestScene.zip.html
Napisano 1 Wrzesień 200816 l Autor Jak by na to nie patrzeć jest prawie 3 razy szybciej :) Nowa karta rozwiąże w ogóle problem przycinania na dwóch monitorach? Teraz mam konfigurację dualview na nvidii, jak się Ati sprawuje w podobnej?
Napisano 1 Wrzesień 200816 l Też mam 2 monitory jako extended (odpowiednik dual view), na jednym standardowy layout, na drugim wielkie ICETree
Napisano 2 Wrzesień 200816 l Autor Pamiętam ze w maya miałem taki problem, że po umieszczeniu okna Render View na drugim monitorze obraz nie odświeżał się po renderowaniu pojedyńczej klatki, podobne problemy miałem z Hypershaderem, odpowiednikiem Render Tree. Zdarzyło ci się coś takiego w XSI i Ati?
Napisano 3 Wrzesień 200816 l Pamiętam ze w maya miałem taki problem, że po umieszczeniu okna Render View na drugim monitorze obraz nie odświeżał się po renderowaniu pojedyńczej klatki, podobne problemy miałem z Hypershaderem, odpowiednikiem Render Tree. Zdarzyło ci się coś takiego w XSI i Ati? Nie, choć imo nie ma sensu porównywać maye z xsi gdy mówimy o kartach. I puściłem test z tej sceny, którą udostępniłeś - bez większych różnic do wcześniejszych
Napisano 3 Wrzesień 200816 l Autor Dobra, to już ostatnie pytanie, dzięki za pomoc w całej reszcie :) Jaki masz model i czy jest cichy?
Napisano 3 Wrzesień 200816 l Referencyjny 4850 od Gigabyte'a (jednoslotowe chłodzenie). Przy normalnej pracy jest praktycznie niesłyszalny (wentylator ok. 30%), jak długo odtwarzasz coś w viewporcie z wykorzystaniem 90-100% to słychać, że wchodzi na trochę wyższe obroty, głośny jest tylko przy graniu (ale wtedy to nie jest problem :) ) Bo wyłączeniu obciążenia momentalnie schodzi na niskie obroty i znowu go nie słychać. Tak jeszcze tylko dodam, że to karta z tych gorących - w idlu 80st, w stresie 90 (gry), a fur marku rozgrzałem ją do 102 (fur mark każdą kartę potrafi rozgrzać do czerwoności ;) )
Napisano 3 Wrzesień 200816 l Autor Dziwne są te wyniki, według danych w wątku xsibase moja wydajność przy ich scenie nie odbiega strasznie od wydajności HD4870, przy Twojej scenie, która jest zdecydowanie bardziej wymagająca, różnica jest znaczna. Pytanie, jak często zdarzy mi sie pracować na tak ciężkich scenach?
Napisano 3 Wrzesień 200816 l Z rysowaniem tego co jest w pliku z xsibase sterowniki sobie nie radzą - skopiowałem wszystkie linie jeszcze 2 razy i dostałem tylko 16fps'ów - choć gpu wg. tego co pokazuje CCC i gpu-z się nudzi, przy kulkach pokazuje na co ją stać (użycie wg. obu programów bliskie 100%).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto