miras Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 Ktoś używa tej karty w XSI? Jak się sprawuje? Muszę wymienić mojego 7900gs na coś szybszego bo mi przycina na dwóch monitorach, nada się?
streaker Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 Mam 4850 i powiem krótko, że daje rade (z nowymi sterownikami 8.8 całkowicie bezproblemowo, przy 8.7 ICE Tree i Render Tree w compoundach przy zoomie innym niż 100% przycinały).
miras Posted August 30, 2008 Author Posted August 30, 2008 hmm, ciekawe czy 3850 również, bo na xsi base mi powiedzieli że z nowym XSI 7 jest słabo a sterowniki nie rozwiązują problemu, skądinąd słyszałem też wiele pozytywnych opinii o 4870. Czyżby to była kwestia tej "4" ?
streaker Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 Osobiście przy cenie ok. 500 zł za 4850 to nawet nie zastawiałbym się nad 3850. Nie mam żadnej na prawdę ciężkiej sceny, która mogłaby zmęczyć tą kartę z xsi, dlatego zrobiłem sobie taki sysntetyczny test - 20 spher z 1000x1000 subdiv, czyli blisko 20mln poly - średnio 11fps
miras Posted August 31, 2008 Author Posted August 31, 2008 No to chyba jeszcze chwilę poczekam ze zmiana karty i pewnie będzie to 4850 lub 4870, dzięki za test
miras Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 A z ciekawości spytam jeszcze: jaki masz system?
miras Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 streaker, mógłbyś to zapuścić na testa, też mam xp64 to bym porównał w praktyce: http://www.xsibase.com/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=36978
miras Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 tu masz kod do xsi 7 juz przerobiony: ' Graphics card/s.ystem benchmark 1.4 script by redmotion ' last updated : 31-07-08 ' this is VBScript - copy and paste into your script editor ' or rename file to have .vbs ext. ' WARNING: THIS MAY CRASH YOUR S.YSTEM IF IT IS MUCH LESS ' THAN [email protected]/2gb ram/256mb GC ' how to use this script ' 1. Do file > new scene and switch to DEFAULT layout ' 2. run script (the scene should have 691,200 triangles) ' 3. switch to a full screen mode (one viewport) with XSI maximised ' 4. switch the cameraview to camera1 (there may be a delay when you do this) ' 5. press play and watch it run for a few minutes ' 6. note down the lowest and highest FPS displayed at the bottom of the screen (it may not change). ' 7. repeat steps 1-6 for shaded, hiddenline and wireframe views dim cubescale,cubetrans,makecurve CopyPaste , "Shaders\Texture\Image.Preset", "TransientObjectContainer" CreateShaderFromPreset "Shaders\Texture\Image.Preset", "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material" SIConnectShaderToCnxPoint "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material.Image", "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material.Phong.diffuse", False rem draw curves for a = 1 to 500 makecurve = SICreateCurve("crvlist", 1, 1) SIAddPointOnCurveAtEnd makecurve, Sin(a)*100, 0, Cos(a)*100, False, 0 SIAddPointOnCurveAtEnd makecurve, Sin(a)*600, Sin(a)*250, Cos(a)*600, False, 0 next rem draw polys for a =1 to 100 cubescale=a/50*5 cubetrans=a/50*200 CreatePrim "Cube", "MeshSurface" SetValue ".polymsh.geom.subdivu", 12 SetValue ".polymsh.geom.subdivv", 12 SetValue ".polymsh.geom.subdivbase", 12 Scale , cubescale, cubescale, cubescale, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, , True, , , , , , 0 Translate , cubetrans, cubetrans, cubetrans, siRelative, siGlobal, siObj, siXYZ, , , , , , , , , , 0 CreateProjection , siTxtCubic, siTxtDefaultCubic, , "Texture_Projection" FreezeObj IncreaseSubdivision next rem draw camera track newcircle = CreatePrim("Circle", "NurbsCurve") Rotate , 90, 0, 0, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, , True, , , , , , 0 SetValue ".circle.radius", 1000 SetValue ".crvlist.geom.subdivu", 64 Translate , 100, 50, 100, siRelative, siGlobal, siObj, siXYZ, , , , , , , , , , 0 newcam = GetPrimCamera SetValue "Camera1.camvis.refreshrate", True SetValue "Camera1.camvis.selectioninfo", True SetValue "Camera1.camvis.sceneinfo", True SetValue "Camera1.camera.aspect", 1 SetValue "Camera1.camera.pixelratio", 1 SetValue "Camera1.camera.fov", 55 SetDisplayMode "Camera1", "textured" SelectObj "Camera1" ApplyCns "Path", "Camera1", "circle" SetValue "PlayControl.Loop", True SetValue "PlayControl.Out", 50 SetValue "PlayControl.Key", 1 SaveKey "Camera1.kine.pathcns.perc", 1 SetValue "PlayControl.Key", 50 SetValue "PlayControl.Current", 50 SetValue "Camera1.kine.pathcns.perc", 100 SaveKey "Camera1.kine.pathcns.perc", 50 SelectObj "Camera_Interest1", , True Translate , 50, 120, 50, siRelative, siGlobal, siObj, siXYZ, , , , , , , , , , 0 rem set animation to circle scaling SelectObj newcircle, , True SaveKey ".kine.local.sclx",1,0.5 SaveKey ".kine.local.scly",1,0.5 SaveKey ".kine.local.sclz",1,0.5 SaveKey ".kine.local.sclx",25,2 SaveKey ".kine.local.scly",25,2 SaveKey ".kine.local.sclz",25,2 SaveKey ".kine.local.sclx",50,0.5 SaveKey ".kine.local.scly",50,0.5 SaveKey ".kine.local.sclz",50,0.5 rem set up rotoscope in all ORTHOGRAPHIC views - display in cameraview SetValue "Views.ViewA.TopCamera.camdisp.rotoenable", True SetValue "Views.ViewA.TopCamera.rotoscope.imagename", "Clips.noIcon_pic" SetValue "Views.ViewA.TopCamera.rotoscope.showallviews", True SetValue "Views.ViewA.TopCamera.rotoscope.width", 800 SetValue "Views.ViewA.TopCamera.rotoscope.height", 800 SetValue "Views.ViewD.RightCamera.camdisp.rotoenable", True SetValue "Views.ViewD.RightCamera.rotoscope.imagename", "Clips.noIcon_pic" SetValue "Views.ViewD.RightCamera.rotoscope.showallviews", True SetValue "Views.ViewD.RightCamera.rotoscope.width", 800 SetValue "Views.ViewD.RightCamera.rotoscope.height", 800 SetValue "Views.ViewC.FrontCamera.camdisp.rotoenable", True SetValue "Views.ViewC.FrontCamera.rotoscope.imagename", "Clips.noIcon_pic" SetValue "Views.ViewC.FrontCamera.rotoscope.width", 800 SetValue "Views.ViewC.FrontCamera.rotoscope.height", 800 SetValue "Views.ViewC.FrontCamera.rotoscope.showallviews", True DeselectAll
miras Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 Ja na GF 7900gs mam ok.: wireframe - 94,5 fps shaded - 63,5 fps Hidden Line Removal - 62 fps
streaker Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 (edited) Może podeślij całą scenę, bo pokazuje mi takiego errora: CopyPaste , "Shaders\Texture\Image.Preset", "TransientObjectContainer" CreateShaderFromPreset "Shaders\Texture\Image.Preset", "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material" ' ERROR : 2000 - Argument 1 (InputObjs) is invalid ' ERROR : 2001-SIConnectShaderToCnxPoint - Argument 1 is invalid SIConnectShaderToCnxPoint "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material.Image ", "Sources.Materials.DefaultLib.Scene_Material.Phong .diffuse", False ' ERROR : Invalid procedure call or argument: 'SIConnectShaderToCnxPoint' - [line 23] Jak usunąłem linijkę 23, to poszedł, ale nie wiem jak to się ma do tego co testowałeś. Wyniki: wszedzie 50-54 fps'ów, ale CCC pokazuje następujące gpu load: - wireframe: 6-12% - shaded 7-17% - hidden line rem. 10-24% jeszcze śmieszniejsze rzeczy pokazuje gpu-z, tutaj dla hlr (dla pozostałych wygląda podobnie): Możesz spróbować mojego testu: NewScene(null, null); CreatePrim("Sphere", "MeshSurface", null, null); SetValue("sphere.polymsh.geom.subdivu", 1000, null); SetValue("sphere.polymsh.geom.subdivv", 1000, null); Duplicate("sphere", null, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); Translate(null, 9.00641103131546, 0, 0, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0, null); Duplicate("sphere1", null, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); Duplicate("sphere2", null, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); Duplicate("sphere3", null, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); ActivateObjectSelTool(null); ActivateObjectSelTool(null); SelectObj("sphere,sphere1,sphere2,sphere3,sphere4", null, true); Translate(null, -17.8345556170508, 0, 0, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0, null); Duplicate("sphere,sphere1,sphere2,sphere3,sphere4", null, 2, 1, 1, 0, 0, 1, 0, 1, null, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0); Translate(null, 0, 0, 9.5131498003255, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, null, null, null, null, null, null, null, null, null, 0, null); SetValue("Camera.camvis.refreshrate", true, null); SetValue("Camera.camvis.selectioninfo", true, null); tylko uwaga przy tworzeniu, bo może chwilkę potrwać. Na koniec tylko dajemy fullscreena, ustawiamy kamerę tak, żeby kulki jak najpełniej wypełniały ekran (cały czas wszystkie widoczne) i kręcimy trochę kamerą. U mnie 20-22 fps w 1600x1200 Edited September 1, 2008 by streaker
miras Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 he he , zapomniałem pokręcić kamerą :)
miras Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 odpalać w script editorze? mam błąd przy pierwszej linii: ' ERROR : Cannot use parentheses when calling a Sub - [line 1]
streaker Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 A zmieniłeś język na jscript ? Jeśli tak, to wywal pierwszą linię i uruchom na nowej scenie
miras Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 8,3 fps wireframe 4,3 fps shaded też 1600x1200 hmm :)
miras Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 a tu masz tą scenę z xsibase: http://rapidshare.com/files/141858996/TestScene.zip.html
streaker Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 To co napisałem to było oczywiście dla wireframe, dla shaded 11,1
miras Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 Jak by na to nie patrzeć jest prawie 3 razy szybciej :) Nowa karta rozwiąże w ogóle problem przycinania na dwóch monitorach? Teraz mam konfigurację dualview na nvidii, jak się Ati sprawuje w podobnej?
streaker Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Też mam 2 monitory jako extended (odpowiednik dual view), na jednym standardowy layout, na drugim wielkie ICETree
miras Posted September 2, 2008 Author Posted September 2, 2008 Pamiętam ze w maya miałem taki problem, że po umieszczeniu okna Render View na drugim monitorze obraz nie odświeżał się po renderowaniu pojedyńczej klatki, podobne problemy miałem z Hypershaderem, odpowiednikiem Render Tree. Zdarzyło ci się coś takiego w XSI i Ati?
streaker Posted September 3, 2008 Posted September 3, 2008 Pamiętam ze w maya miałem taki problem, że po umieszczeniu okna Render View na drugim monitorze obraz nie odświeżał się po renderowaniu pojedyńczej klatki, podobne problemy miałem z Hypershaderem, odpowiednikiem Render Tree. Zdarzyło ci się coś takiego w XSI i Ati? Nie, choć imo nie ma sensu porównywać maye z xsi gdy mówimy o kartach. I puściłem test z tej sceny, którą udostępniłeś - bez większych różnic do wcześniejszych 1
miras Posted September 3, 2008 Author Posted September 3, 2008 Dobra, to już ostatnie pytanie, dzięki za pomoc w całej reszcie :) Jaki masz model i czy jest cichy?
streaker Posted September 3, 2008 Posted September 3, 2008 Referencyjny 4850 od Gigabyte'a (jednoslotowe chłodzenie). Przy normalnej pracy jest praktycznie niesłyszalny (wentylator ok. 30%), jak długo odtwarzasz coś w viewporcie z wykorzystaniem 90-100% to słychać, że wchodzi na trochę wyższe obroty, głośny jest tylko przy graniu (ale wtedy to nie jest problem :) ) Bo wyłączeniu obciążenia momentalnie schodzi na niskie obroty i znowu go nie słychać. Tak jeszcze tylko dodam, że to karta z tych gorących - w idlu 80st, w stresie 90 (gry), a fur marku rozgrzałem ją do 102 (fur mark każdą kartę potrafi rozgrzać do czerwoności ;) )
miras Posted September 3, 2008 Author Posted September 3, 2008 Dziwne są te wyniki, według danych w wątku xsibase moja wydajność przy ich scenie nie odbiega strasznie od wydajności HD4870, przy Twojej scenie, która jest zdecydowanie bardziej wymagająca, różnica jest znaczna. Pytanie, jak często zdarzy mi sie pracować na tak ciężkich scenach?
streaker Posted September 3, 2008 Posted September 3, 2008 Z rysowaniem tego co jest w pliku z xsibase sterowniki sobie nie radzą - skopiowałem wszystkie linie jeszcze 2 razy i dostałem tylko 16fps'ów - choć gpu wg. tego co pokazuje CCC i gpu-z się nudzi, przy kulkach pokazuje na co ją stać (użycie wg. obu programów bliskie 100%).
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now