Skocz do zawartości

Oświetlenie pomieszczenia - Sun+Sky + skylight portals?


Sok

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

mam pewien problem z oświetleniem sceny. Tak wygląda wnętrze:

wnetrze.jpg?1470594790

 

Pomieszczenie ma 10m x 10m, W jednej części widać dwa bardzo wysokie okna, w drugiej dwa znacznie niższe.

 

Calośc oświetlona przez VraySun+VraySky.

 

Bez skylight portali render wyglada tak:

18633527.jpg?1470595627

 

Generalnie wygląda to ok z paroma drobnymi problemami - przykładowo na ściane po prawej dalej widać plamy:

 

plamy.jpg?1470595733

 

A cienie w niektórych miejscach są lekko poszarpane:

 

cienie.jpg?1470596014

 

Ustawienia GI niskie nie są:

 

gi1.jpg?1470595862

 

gi2.jpg?1470595903

 

I color mapping:

 

colormapping.jpg?1470596413

 

I nie bardzo wiem co zrobić żeby poprawić całość oświetlenia.

 

Myślałem, że dodanie w oknach skylight portali pomoże ale nie dosyć że cały render jest mocno spłaszczony, to przykładowo "poszarpane" cienie wcale nie wyglądają lepiej. Efekt jest taki:

 

18633615.jpg?1470596191

 

Skylight portale mają zaznaczoną opcję "Store with irradiance map".

 

Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :)

 

Edit:

Zmiana sampli dla Irradiance map do 100 Subdivs i 55 Interp. samples trochę pomogło (bez skylight portali) aczkolwiek oczywiście mocniej rozmyło cienie, dobry trop?

 

Kolejny edit:)

 

Preset High i 100subdivs 30 Interp. samples daje już całkiem niezły efekt.

 

A dalej o tym pisze bo byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł podsumować czy to co robię ma jakikolwiek sens.

 

Pozdrawiam:)

Edytowane przez Sok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

VRay 3.40.

SampleRate wygląda raczej ok (no, w poniższym ujęciu nie w każdym miejscu, ząbkowanie mam na krześle najbliżej okna no i na samym oknie...)

 

 

Sampler:

sampler.jpg?1470938894

 

 

Render przy IM: Subdivs 60, Interp. s. 35:

18661058.jpg?1470939085

 

 

Problem (w tym ujęciu nieco mniejszy) widać na cieniu krzesła oraz na okrągłych doniczkach (lewy górny róg):

cienie-2.jpg?1470939218

 

 

 

 

Poradziłem sobie z całością poprzez znaczne zwiększenie sampli Irradiance Map, (100 Subdivs, 35 Interp. samples), choć nie wiem czy to już nie przesada (czas renderu oczywiście znacznie wzrósł). Ale efekt jest znacznie lepszy:

 

 

18661088.jpg?1470939288

cienie-1.jpg?1470939330

 

Poza tym że jakoś tam sobie poradziłem to może jest lepsze (szybsze, bardziej efektywne?) rozwiązanie?

 

Edit:

Nie wiem na ile efekt samej sceny robi tu robotę - okno niby ogromne (są takie dwa) ale jak widać na pierwszym screenie w pierwszym poście, dwie ściany nie mają żadnych okien, a te po przeciwległej stronie pomieszczenia (względem tego co widzimy powyżej) nie są wcale takie duże. Dodatkowo słońce jest tak ustawione, że direct light w scenie nie mamy (ponieważ tego nie chciałem).

Edytowane przez Sok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności