Sok Napisano 7 Sierpień 2016 Napisano 7 Sierpień 2016 (edytowane) Czesc, mam pewien problem z oświetleniem sceny. Tak wygląda wnętrze: Pomieszczenie ma 10m x 10m, W jednej części widać dwa bardzo wysokie okna, w drugiej dwa znacznie niższe. Calośc oświetlona przez VraySun+VraySky. Bez skylight portali render wyglada tak: Generalnie wygląda to ok z paroma drobnymi problemami - przykładowo na ściane po prawej dalej widać plamy: A cienie w niektórych miejscach są lekko poszarpane: Ustawienia GI niskie nie są: I color mapping: I nie bardzo wiem co zrobić żeby poprawić całość oświetlenia. Myślałem, że dodanie w oknach skylight portali pomoże ale nie dosyć że cały render jest mocno spłaszczony, to przykładowo "poszarpane" cienie wcale nie wyglądają lepiej. Efekt jest taki: Skylight portale mają zaznaczoną opcję "Store with irradiance map". Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :) Edit: Zmiana sampli dla Irradiance map do 100 Subdivs i 55 Interp. samples trochę pomogło (bez skylight portali) aczkolwiek oczywiście mocniej rozmyło cienie, dobry trop? Kolejny edit:) Preset High i 100subdivs 30 Interp. samples daje już całkiem niezły efekt. A dalej o tym pisze bo byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł podsumować czy to co robię ma jakikolwiek sens. Pozdrawiam:) Edytowane 7 Sierpień 2016 przez Sok
skalpel3d Napisano 9 Sierpień 2016 Napisano 9 Sierpień 2016 light cache interp sample podbij na 10 bo teraz maże ci render, który to jest vray ? Dwa pokaz jak masz ustawione parametry samplera
Sok Napisano 11 Sierpień 2016 Autor Napisano 11 Sierpień 2016 (edytowane) VRay 3.40. SampleRate wygląda raczej ok (no, w poniższym ujęciu nie w każdym miejscu, ząbkowanie mam na krześle najbliżej okna no i na samym oknie...) Sampler: Render przy IM: Subdivs 60, Interp. s. 35: Problem (w tym ujęciu nieco mniejszy) widać na cieniu krzesła oraz na okrągłych doniczkach (lewy górny róg): Poradziłem sobie z całością poprzez znaczne zwiększenie sampli Irradiance Map, (100 Subdivs, 35 Interp. samples), choć nie wiem czy to już nie przesada (czas renderu oczywiście znacznie wzrósł). Ale efekt jest znacznie lepszy: Poza tym że jakoś tam sobie poradziłem to może jest lepsze (szybsze, bardziej efektywne?) rozwiązanie? Edit: Nie wiem na ile efekt samej sceny robi tu robotę - okno niby ogromne (są takie dwa) ale jak widać na pierwszym screenie w pierwszym poście, dwie ściany nie mają żadnych okien, a te po przeciwległej stronie pomieszczenia (względem tego co widzimy powyżej) nie są wcale takie duże. Dodatkowo słońce jest tak ustawione, że direct light w scenie nie mamy (ponieważ tego nie chciałem). Edytowane 11 Sierpień 2016 przez Sok
skalpel3d Napisano 11 Sierpień 2016 Napisano 11 Sierpień 2016 bucket image sampler było trzeba mocniej przycisnąć 1/24 i 0,005 i najlepiej od razu przejdź na BF skoro tam musisz wysoko podciągać parametry irr map
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się