pressenter Napisano 20 Kwiecień 2013 Napisano 20 Kwiecień 2013 (edytowane) Witam wszystkich! Z racji wynikłej kiedyś na forum dyskusji na temat wbudowanego w maxa batch rendera oraz mozliwości zapisu vrayowych render elementów przy jego użyciu, poproszono mnie o stworzenie tutoriala na temat użycia Backburnera jako batch rendera dla jednej stacji/localhosta, aby bez problemów zapisywać plik wyjściowy dla renderu, jak i render elementy. Jak zacząć? Pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić to stworzenie katalogu, najlepiej bezpośrednio na wybranej przez nas partycji, który następnie udostępnimy w sieci lokalnej. Po wykonaniu tych czynności odpalamy Server Backburnera (można to zrobić w Start->Wszystkie programy->Autodesk->Backburner->Server) i w jego ustawieniach podajemy informacje podobne do tych pokazanych poniżej. Jedyną różnicą jest konieczność podania nazwy naszego własnego komputera jako "Server name" zamiast pressenter-PC. Następnym krokiem jest odpalenia Managera (Start->Wszystkie programy->Autodesk->Backburner->Manager). Tutaj nie zmieniamy niczego w jego ustawieniach. Po wykonaniu powyższego w oknie serwera powinien nam się na samym dole pojawić komunikat "Registration to (adres IP) accepted", a w oknie menagera "Successful registration from (nazwa naszego komputera/serwera)". Na tym etapie odpalamy 3ds max i otwieramy plik, z którego render będziemy chcieli zapisać, ustalamy jakie render elements będziemy chcieli zapisać: i przechodzimy do sekcji V-Ray::Frame buffer ustawień V-raya. Co należy zrobić tutaj? Zaczynamy od włączenia samego vfb "Enable built-in frame buffer", następnie zaznaczamy "Save separate render channels", naciskamy na "Browse" i podajemy ścieżkę do naszego wcześniej udostępnionego folderu sieciowego. UWAGA! Należy "z palca" podać ścieżkę sieciową do tego katalogu, czyli zaczynającą się od "\\nazwa-serwera\katalog" jak pokazane poniżej: Po wykonaniu tej czynności w oknie ustawień vfb pojawi nam się widok podobny do poniższego: To samo możemy zrobić z plikami Irradiance map oraz Light cache, czyli można je również zapisać, ale trzeba podać ścieżkę sieciową do udostępnianego katalogu. Jeśli nie wykonamy powyższej czynności (czyli na przykład podamy ścieżkę do katalogu w formie lokalnej "C:\blabla\blabla") Backburner odmówi nam posłuszeństwa. Odpalmy teraz nasz monitor zadań (Start->Wszystkie programy->Autodesk->Backburner->Monitor). Wybierając w górnym pasku pierwszą ikonę od lewej "Connect" nasz monitor spróbuje się połączyć z Managerem zadań. Aby to zrobić w jego ustawieniach należy podać nazwę Managera jaką podaliśmy wcześniej oraz port. Jeśli podawaliście dane takie same jak te, które przedstawiłem wcześniej, to wasze ustawienia będą wyglądały następująco: Wybieramy "Ok" i ikonka "Connect" powinna się dla nas zrobić niedostępna, a na dole Monitora powinien się pojawić nasz serwer w statusie "Idle": Pozostało nam tylko dodać zadania do naszej listy Backburnera. Aby to zrobić w oknie ustawień renderu wybieramy czarną strzałkę w dół, umieszczoną obok "Render" i z menu, które nam się pokaże, wybieramy pozycję "Submit to network render". Po wybraniu tej pozycji wyskoczy nam nowe okno "Network job assignment": Tutaj postępujemy zgodnie z krokami: 1. Podajemy nazwę zadania (nazwa ta nie będzie miała żadnego wpływu na pliki końcowe, podaje się ją tylko na potrzeby pokazania w kolejce Monitora) 2. Wybieramy przycisk "Connect" 3. Czekamy aż na liście pojawi się nazwa naszego serwera z zieloną "kropką" 4. Zaznaczamy "Initially suspended" (opcja ta sprawi, że nasze zadanie zostanie tylko dodane do kolejki; jeśli nie zaznaczymy tej opcji nasz render rozpocznie się w momencie wykonania 5., co najprawdopodobniej spowolni nam dość znacząco komputer, a tego przecież nie chcemy. ;) ) 5. Wybieramy "Submit" i czekamy chwilkę aż scena się zapisze Po wykonaniu powyższych nasz render zostanie dadany do kolejki i zostanie wykonany jak tylko damy znać monitorowi aby zaczął go wykonywać. Jak to zrobić? Przechodzimy do okna Monitora, wybieramy zadania, które chcemy wykonać, i wybieramy zieloną żaróweczkę: To sprawi, że zadania zaczną się wykonywać. Uwagi? Kilka. 1. Ustawienia Servera oraz Managera wprowadzamy tylko raz w życiu danej instalacji systemu, nie powinna już nigdy zaistnieć konieczność ponownej ich zmiany(może się zdarzyć, że Backburner odmówi posłuszeństwa; lepiej wtedy zrestartować komputer, niż "grzebać" w jego ustawieniach). 2. Aby wyrenderować kilka widoków z danej sceny musimy za każdym razem w sekcji VFB::Frame buffer podać nową nazwę pliku wyjściowego oraz ponownie wykonać "Submit to network rendering" jak i wypełnić okno "Network job assignment", przy czym nazwa zadania musi być inna od jakiejkolwiek podanej wcześniej. 3. Czy można dodawać zadania z różnych plików? Jak najbardziej! Pamiętaj tylko, żeby nie podawać takich samych plików wyjściowych, na przykład dwa razy "1.exr". 4. W udostępnionym katalogu sieciowym nie twórz ręcznie kolejnych katalogów, do których zaczniesz podawać ścieżki w stylu "\\PRESSENTER-PC\Backburner\Katalog\zlecenie\1.exr". Jeśli wszystkie te katalogi nie zostaną udostępnione w sieci, całość nie zadziała, i stworzy więcej problemów niż to wszystko warte. Pytania? Zapraszam. ;) Mam nadzieję, że powyższe się komuś przyda. Powyższe kroki podałem na przykładzie V-Raya, jednakże jestem pewien, że zadziałają dla dowolnego silnika renderującego, w którego opcjach będzie można podać output file. ;) Pozdrawiam Sz. Edytowane 20 Kwiecień 2013 przez pressenter
FF Napisano 20 Kwiecień 2013 Napisano 20 Kwiecień 2013 A można zmieniać ustawienia miedzy renderami? Bo rzadko mi sie zdarza zęby robic 2 ujęcia które maja tak samo światła ustawione.
pressenter Napisano 20 Kwiecień 2013 Autor Napisano 20 Kwiecień 2013 A można zmieniać ustawienia miedzy renderami? Bo rzadko mi sie zdarza zęby robic 2 ujęcia które maja tak samo światła ustawione. Jak najbardziej. Wybierając w oknie "Network job assignment" przycisk "Submit" nasza scena w stanie z danej chwili zostaje zapisana do osobnego, tymczasowego pliku, i jakiekolwiek wykonywane później zmiany na naszym głównym pliku, otwartym w danym momencie w oknie 3dsa, nie będą miały wpływu na już stworzone zadania. Także ustawiamy światła raz, tworzymy zadanie scieciowe, przestawiamy sobie światła, tworzymy zadanie sieciowe itp itd. ;) Sz.
Kryzys Napisano 14 Czerwiec 2013 Napisano 14 Czerwiec 2013 (edytowane) Zmieniał ktoś może ścieżkę zapisywania cacheowanej sceny? - Tej zaraz po submit. Zna ktoś na to sposób? Chyba jedynym wyjściem jest przeinstalowanie backurner-a w innym miejscu? Odpowiem sobie na to pytanie. Gdyby ktoś szukał to jest to w tym miejscu: c:\Users\Nazwauzytkownika\AppData\Local\backburner\nrapi.conf Edytowane 14 Czerwiec 2013 przez Kryzys
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się