gigant84 Napisano 19 Kwiecień 2018 Napisano 19 Kwiecień 2018 Cześć!Mam pewien problem z mapami Normal, Roughness, Metallic. Chodzi o to, że ustawiam sobie ich pewien zakres (pracuję w Substance Painter), a po wrzuceniu do Unity szlag trafia moje mozolnie dopracowane mapy.Ustawiam np. Roughness na 80% matowej powierzchni. Po wrzuceniu do Unity/Marmoset mapa jest połyskliwa i muszę korektę robić suwakiem. Nie po to męczę się w SP, żeby później "wcelowywać" się w Unity/Marmoset. Coś robię źle? Tak samo jest z mapą metallic i normal (normal nie tyczy się Marmoset). Czemu Unity nie odczytuje moich docelowych ustawień map 1:1?Dziękuję za pomoc!
JackTheRippy Napisano 19 Kwiecień 2018 Napisano 19 Kwiecień 2018 Nie wiem jak Unity, ale jesli chodzi o Marmoset to pamietaj, ze docelowe mapy jakie uzywa Marmoset to Gloss nie Roughness, wiec musisz zaznaczyc "Invert" po wrzuceniu roughness. Jesli mapy wygladaja poprawnie w Substance Painterze, to Marmoset zawsze je poprawnie odczyta, chyba, ze cos psujesz podczas exportu/importu albo ustawieniu shadera :) Pamietaj tez, ze kazdy z tych programow ma inne zrodla swiatla, dlatego w SP najlepiej uzywac Studio 1-5, a w silniku zrobic na poczatek poprawny 3-point lighting.
gigant84 Napisano 19 Kwiecień 2018 Autor Napisano 19 Kwiecień 2018 W SP. używam shadera pod Unity - Unity 5. Możesz mi wyjaśnić jakich shaderów najlepiej używać do danych obiektów? W ogóle jest możliwe takie pogrupowanie, czy może są one na tyle uniwersalne, że można je stosować dowolnie? Pisząc Studio 1-5, masz na myśli wybór "panoramy"/tła a co za tym idzie światła w SP? Człowiek się uczy całe życie :) Dzięki za odpowiedź i pomoc!
JackTheRippy Napisano 19 Kwiecień 2018 Napisano 19 Kwiecień 2018 Wiesz co, na temat Unity sie nie wypowiadam, bo ciezko mi powiedziec. Akurat chodzilo mi o shader w Marmosecie :) W SP uzywam bazowego, czyli tam to chyba jest PBR-Metal-Rough-NoAlpha ? Nie mam przed soba, wiec ciezko powiedziec. Tak, ze Studio 1-5, chodzilo mi o panoramy, moja ulubiona to 3. Nie wiem czy w Unity jest PBR jak UE4 ? Jesli tak, to bym robil to samo z UE4, czyli malowal w tym bazowym shaderze, a pozniej podczas eksportu mozna chyba wybrac pod jaki silnik ma SP mapy stworzyc.
StarkRavingSane Napisano 19 Kwiecień 2018 Napisano 19 Kwiecień 2018 Cześć, Jeśli SP wypluwa metallic i roughness w jednym pliku (roughness w kanale alpha), to kiedy zaimportujesz teksturę do Unity odznacz "SRGB (Color Texture)", może pomoże. Co do normal mapy ta powinna działać dobrze po imporcie. Zobacz w Unity czy "Texture type" nie wskoczyło na "Default" i zmień na "Normal map". Jak dalej nie pomoże to spróbuj odwrócić kanał zielony. Jakby nie wyszło to dawaj skrina. Powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się