Napisano 19 Kwiecień 20186 l Cześć!Mam pewien problem z mapami Normal, Roughness, Metallic. Chodzi o to, że ustawiam sobie ich pewien zakres (pracuję w Substance Painter), a po wrzuceniu do Unity szlag trafia moje mozolnie dopracowane mapy.Ustawiam np. Roughness na 80% matowej powierzchni. Po wrzuceniu do Unity/Marmoset mapa jest połyskliwa i muszę korektę robić suwakiem. Nie po to męczę się w SP, żeby później "wcelowywać" się w Unity/Marmoset. Coś robię źle? Tak samo jest z mapą metallic i normal (normal nie tyczy się Marmoset). Czemu Unity nie odczytuje moich docelowych ustawień map 1:1?Dziękuję za pomoc!
Napisano 19 Kwiecień 20186 l Nie wiem jak Unity, ale jesli chodzi o Marmoset to pamietaj, ze docelowe mapy jakie uzywa Marmoset to Gloss nie Roughness, wiec musisz zaznaczyc "Invert" po wrzuceniu roughness. Jesli mapy wygladaja poprawnie w Substance Painterze, to Marmoset zawsze je poprawnie odczyta, chyba, ze cos psujesz podczas exportu/importu albo ustawieniu shadera :) Pamietaj tez, ze kazdy z tych programow ma inne zrodla swiatla, dlatego w SP najlepiej uzywac Studio 1-5, a w silniku zrobic na poczatek poprawny 3-point lighting.
Napisano 19 Kwiecień 20186 l Autor W SP. używam shadera pod Unity - Unity 5. Możesz mi wyjaśnić jakich shaderów najlepiej używać do danych obiektów? W ogóle jest możliwe takie pogrupowanie, czy może są one na tyle uniwersalne, że można je stosować dowolnie? Pisząc Studio 1-5, masz na myśli wybór "panoramy"/tła a co za tym idzie światła w SP? Człowiek się uczy całe życie :) Dzięki za odpowiedź i pomoc!
Napisano 19 Kwiecień 20186 l Wiesz co, na temat Unity sie nie wypowiadam, bo ciezko mi powiedziec. Akurat chodzilo mi o shader w Marmosecie :) W SP uzywam bazowego, czyli tam to chyba jest PBR-Metal-Rough-NoAlpha ? Nie mam przed soba, wiec ciezko powiedziec. Tak, ze Studio 1-5, chodzilo mi o panoramy, moja ulubiona to 3. Nie wiem czy w Unity jest PBR jak UE4 ? Jesli tak, to bym robil to samo z UE4, czyli malowal w tym bazowym shaderze, a pozniej podczas eksportu mozna chyba wybrac pod jaki silnik ma SP mapy stworzyc.
Napisano 19 Kwiecień 20186 l Cześć, Jeśli SP wypluwa metallic i roughness w jednym pliku (roughness w kanale alpha), to kiedy zaimportujesz teksturę do Unity odznacz "SRGB (Color Texture)", może pomoże. Co do normal mapy ta powinna działać dobrze po imporcie. Zobacz w Unity czy "Texture type" nie wskoczyło na "Default" i zmień na "Normal map". Jak dalej nie pomoże to spróbuj odwrócić kanał zielony. Jakby nie wyszło to dawaj skrina. Powodzenia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto