bwlodarczyk Napisano 3 Maj 2018 Napisano 3 Maj 2018 (edytowane) Witam serdecznie. Moja pierwsza praca. Rysowano myszką. Krytyka mile widziana :) Edytowane 4 Maj 2018 przez bwlodarczyk
bwlodarczyk Napisano 3 Maj 2018 Autor Napisano 3 Maj 2018 (edytowane) Trompok, na razie w formie szkicu i podmalówki. Jutro będę kończyć. Edytowane 3 Maj 2018 przez bwlodarczyk
Ania Napisano 7 Maj 2018 Napisano 7 Maj 2018 Dość płaskie te obrazki, popracuj nad światłocieniem. Ostatni pod tym względem odrobinę lepszy, idziesz w dobrym kierunku.
bwlodarczyk Napisano 9 Maj 2018 Autor Napisano 9 Maj 2018 Aniu, bardzo dziękuję za Twoje uwagi. Popatrzyłam innym okiem na orka i rzeczywiście wydał mi się płaski. Dziś skończyłam pracę, w której starałam się bardziej wydobyć formy postaci poprzez oświetlenie boczne. Możecie komentować, jestem odporna na krytykę ;)
bwlodarczyk Napisano 11 Maj 2018 Autor Napisano 11 Maj 2018 Nie gra mi to, ale nie potrafię dostrzec problemu.
Ania Napisano 12 Maj 2018 Napisano 12 Maj 2018 (edytowane) Może poćwicz więcej z refek, nie z głowy. Pan z koniem ma nogi jakby przesunięte nie tam gdzie powinny, coś z ich perspektywą nie tak. Koń całkiem fajny. Niekiedy odbicie lustrzane pomaga wychwycić takie błędy, jeśli obrazek już za bardzo się opatrzył. Cieniujesz poszczególne obiekty i elementy osobno, nie oddziaływują na siebie, brakuje cieni (i odbić) rzucanych na inne obiekty. Prawa noga zarówno konia jak i postaci powinna być w górnej części ocieniona przez ciało i lewą nogę. Cała postać powinna być ocieniona przez konia, ewentualnie jeszcze jakiś brązowy bouncing light, zwłaszcza na białym płaszczu (światło odbite od konia). Z aniołem jest w zasadzie ten sam problem, włosy po (jego) prawej stronie powinny być w cieniu głowy, jego lewa ręka powinna rzucać cień na jego pierś, cień brody na szyi, itd. Zbroja (metal) cieniowana jest zbyt miękko, brakuje twardych odbić jakie występują na polerowanym metalu. Twarz i zbroja mają identyczną fakturę, a nie powinny. W pracy z aniołem wszystkie obiekty cieniowałeś od całkowitej bieli do całkowitej czerni. Raczej cieniuj każdy obiekt w jego własnym, ograniczonym zakresie szarości, wtedy łatwiej będzie wydobyć różnice jasności poszczególnych elementów. Jeśli skrzydła są białe, cienij je od bieli do jasnej szarości, jeśli jakiś element jest ciemny, cieniuj od czerni do ciemnej szarości. https://max3d.pl/tutoriale/298/walka-z-walorem-tutorial-2d Tu więcej na ten temat Edytowane 12 Maj 2018 przez Ania
bwlodarczyk Napisano 12 Maj 2018 Autor Napisano 12 Maj 2018 (edytowane) Aniu dziękuję, zgadzam się ze wszystkim, rady biorę do siebie. Dziś dorobiłam się tabletu, powstało jabłko malowane z natury (właściwie w celu zapoznania się z urządzeniem). Planuję martwą z kilku elementów, by przećwiczyć to oddziaływanie obiektów na siebie i różnice w kolorze. Edytowane 12 Maj 2018 przez bwlodarczyk
bwlodarczyk Napisano 17 Maj 2018 Autor Napisano 17 Maj 2018 Dziś draperia z atłasu, stary wazon porcelanowy i pseudo kryształ ;] Opinie mile widziane.
bwlodarczyk Napisano 22 Maj 2018 Autor Napisano 22 Maj 2018 (edytowane) Dziękuję za miłe słowo. Studium miecza dwuręcznego z natury. - - - Połączono posty - - - Zdjecia roboczo Edytowane 22 Maj 2018 przez bwlodarczyk
bwlodarczyk Napisano 23 Maj 2018 Autor Napisano 23 Maj 2018 Stosuje sie do uwag, robię lustrzane odbicia, korzystam z prevek, cieniuję w ograniczonej skali ale to wciąż nie jest dla mnie ok. Będę wdzięczna za sugestie
Rozpu Napisano 23 Maj 2018 Napisano 23 Maj 2018 ten miecz mi sie podoba i jeszcze mozesz go ulepszyc, jesli zroznicujesz krawedzie. zeby nie wygladal jak wklejony z innego obrazka, tam gdzie kontrast miedzy walorem tla i miecza jest nieduzy, rozmaz troche krawedz, zobaczysz jaki bedzie efekt ;D
bwlodarczyk Napisano 24 Maj 2018 Autor Napisano 24 Maj 2018 Rozpu, tutaj? - - - Połączono posty - - - Dzisiaj powstało
bwlodarczyk Napisano 25 Maj 2018 Autor Napisano 25 Maj 2018 (edytowane) Przyznaję się - oko nie wychodziło zatem chamsko się go pozbyłam.. Edytowane 25 Maj 2018 przez bwlodarczyk
Rain Napisano 27 Maj 2018 Napisano 27 Maj 2018 (edytowane) Siemanko, do czasu do czasu nachodzi mnie chęć na jakiś mały over, więc der ju goł. 1. Radziłbym Ci pracować na większych plikach. Nie wiem jaki masz sprzęt, ale spróbuj zwiększyć dpi i rozdzielczość 'płótna'. Komfort pracy wzrasta tak jak i pole do manewru jeśli chodzi o detal. ( Albo ciśnij bardziej w szkicowniku ) 2. Twoje prace są płaskie. W związku z tym polecam popracować nad walorem. Zapamiętaj, że zmiana w formie = zmiana w walorze. 2.5 Żeby dobrze posługiwać się walorem trzeba wiedzieć co nieco o formie ( w przypadku portretu - jak sprowadzić twarz, czaszkę do najprostszych brył geometrycznych) I żeby dobrze przedstawiać formę trzeba mieć jakąś wprawę w pracy z walorem ( Cienie nie mogą być zbyt ciemne, światła nie mogą być zbyt jasne ). Dlatego moją radą jest zapoznanie się z : -'Figure drawing - design and invention' od Michaela Hamptona. A jeżeli chodzi o walor to standardowo przestudiuj obrazy jakiś mistrzów właśnie pod względem waloru. Znalazłem też takie tuty, sam z nich korzystałem i pomogły mi nieco ogarnąć temat : https://design.tutsplus.com/tutorials/the-secret-to-realistic-painting-how-to-master-value--cms-23457 http://www.learning-to-see.co.uk/local-perceived-value 3. Anatomia. Jeśli wiesz co malujesz i jak to jest zbudowane/jak to działa to automatycznie poziom Twoich prac wzrasta. O wiele łatwiej jest Ci pokazać formę w portrecie jeśli wiesz jak jest zbudowana czaszka, ale to wiadome więc nie będę się nad tym rozwodził :D To są takie zupełne podstawy, nie chcę pisać jakiś elaboratów więc na tym zaprzestanę heh, ciśnij dalej i powodzenia/ Gdybyś miała jakieś pytania do tego co tutaj napisałem albo ogólnie to śmiało możesz napisać PW. EDIT: Polecam Ci także używać 'Asaro Head' jako referencję przy malowaniu portretu albo po prostu ją przestudiować. https://warosu.org/data/ic/img/0016/87/1395670599047.jpg Edytowane 27 Maj 2018 przez Rain
bwlodarczyk Napisano 30 Maj 2018 Autor Napisano 30 Maj 2018 (edytowane) Rain dzieki za rady, na tę chwilę mam dość portretów, jak do nich wrócę to się zastosuję. Rain po co było bardziej okaleczać tę nieszczęsną kobitę, zyskała przestrzenność ale też nos jak klamka od zakrystii jak mogłeś :P Dziś nóż z natury. Zwiększyłam dpi z 72 na 100. Próbowałam wyżej, ale nie opanowuję. Rozpu trochę rozmyłam krawędzie za Twoją radą. Co każecie to czynie ^^ Edytowane 30 Maj 2018 przez bwlodarczyk
Rozpu Napisano 31 Maj 2018 Napisano 31 Maj 2018 (edytowane) hej, mozna zwrocic uwage na DWIE megawazne rzeczy w tej pracy. kilka rzeczt wyszlo fajnie, np proporcje, w miare walor i moze byc jeszcze lepsze jesli przyjrzysz sie jak kolory poszczegolnych przedmiotow oddzialuja na siebie i jesli przylozysz wieksza wage do roznicowana krawedzi. PIERWSZA np bialy czosnek na pewno odbijal sie w pomaranczy i w papryczce. papryczka na pewno odbijala sie na czosnku, tak samo ta plachta spod spodu na pewno odbijala sie na wszystkich przedmiotach, ktore na niej leza. jesli sie tego nie uwzgledni, kolory wychodza brudne. jak to zrobic... po prostu ine maluj cieni przyciemniajac i nic wiecej kolor. jesli obok siebie sa przedmioty o przeciwnych kolorach, np czerwony i zielony, to odsyc cien. jesli sa dwa takie same, np dwa pomidory, to odbicie jednego w drugim bedzie kumulowalo ta czerwien i bedzie bardziej nasycone. jesli obok zoltej cytryny bedzie pomarancza, to musisz zrobic jej cien troche cieplejszy. a jesli bedzie obok niej cos seledynowego, to robisz cien chlodniejszy. tez nie popelniaj bledu, zeby po prostu malowac cien kolorem obiektu ktory sie odbija, bo w rzeczywistosci raczej nie bedzie az taki wyrazny. jasne, zalezy to od materialu obiektu, jesli jest to lustro to kolor sie odbije idealnie, a jesli drewno to ledwo zauwazalnie. DRUGA Krawedzie nie powinny byc wszedzie tak samo ostre, wyglada to nierealistycznie, meczaco i nie wykorzystuje mozliwosci jakie daje roznicowanie krawedzi. Ja sam nie jestem w tym mistrzem, to trudny temat, wymaga cwiczen. Nicponim na przyklad jest w tym bardzo dobry. Warto sie do tego przykladac. Podstawowa sprawa - pedzlem z duzym kryciem i twardymi krawedziami malowac tam, gdzie focal point i rozmazanym i mniejsze krycie im dalej od focala. Poza tym, zeby sie postac wlewala w tlo, tam gdzie kontrast miedzy walorami jest maly warto to zlac, a tam gdzie kontrast jest duzy - nawet lasso toolem pojechac zeby bylo pieknie sciete pozdro Edytowane 31 Maj 2018 przez Rozpu
bwlodarczyk Napisano 1 Czerwiec 2018 Autor Napisano 1 Czerwiec 2018 (edytowane) Rain, posiłkowałam się Asaro Head, musze przyznać że bardzo pomaga. Edytowane 1 Czerwiec 2018 przez bwlodarczyk
bwlodarczyk Napisano 2 Czerwiec 2018 Autor Napisano 2 Czerwiec 2018 (edytowane) Dzisiejsza robótka Edytowane 2 Czerwiec 2018 przez bwlodarczyk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się