Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dość płaskie te obrazki, popracuj nad światłocieniem. Ostatni pod tym względem odrobinę lepszy, idziesz w dobrym kierunku.

Napisano

Aniu, bardzo dziękuję za Twoje uwagi. Popatrzyłam innym okiem na orka i rzeczywiście wydał mi się płaski. Dziś skończyłam pracę, w której starałam się bardziej wydobyć formy postaci poprzez oświetlenie boczne. Możecie komentować, jestem odporna na krytykę ;)

Napisano (edytowane)

Może poćwicz więcej z refek, nie z głowy.

 

Pan z koniem ma nogi jakby przesunięte nie tam gdzie powinny, coś z ich perspektywą nie tak. Koń całkiem fajny. Niekiedy odbicie lustrzane pomaga wychwycić takie błędy, jeśli obrazek już za bardzo się opatrzył.

 

Cieniujesz poszczególne obiekty i elementy osobno, nie oddziaływują na siebie, brakuje cieni (i odbić) rzucanych na inne obiekty. Prawa noga zarówno konia jak i postaci powinna być w górnej części ocieniona przez ciało i lewą nogę. Cała postać powinna być ocieniona przez konia, ewentualnie jeszcze jakiś brązowy bouncing light, zwłaszcza na białym płaszczu (światło odbite od konia).

 

Z aniołem jest w zasadzie ten sam problem, włosy po (jego) prawej stronie powinny być w cieniu głowy, jego lewa ręka powinna rzucać cień na jego pierś, cień brody na szyi, itd.

Zbroja (metal) cieniowana jest zbyt miękko, brakuje twardych odbić jakie występują na polerowanym metalu. Twarz i zbroja mają identyczną fakturę, a nie powinny.

 

W pracy z aniołem wszystkie obiekty cieniowałeś od całkowitej bieli do całkowitej czerni. Raczej cieniuj każdy obiekt w jego własnym, ograniczonym zakresie szarości, wtedy łatwiej będzie wydobyć różnice jasności poszczególnych elementów. Jeśli skrzydła są białe, cienij je od bieli do jasnej szarości, jeśli jakiś element jest ciemny, cieniuj od czerni do ciemnej szarości. https://max3d.pl/tutoriale/298/walka-z-walorem-tutorial-2d Tu więcej na ten temat

Edytowane przez Ania
Napisano (edytowane)

Aniu dziękuję, zgadzam się ze wszystkim, rady biorę do siebie. Dziś dorobiłam się tabletu, powstało jabłko malowane z natury (właściwie w celu zapoznania się z urządzeniem). Planuję martwą z kilku elementów, by przećwiczyć to oddziaływanie obiektów na siebie i różnice w kolorze.

Edytowane przez bwlodarczyk
Napisano (edytowane)

Dziękuję za miłe słowo. Studium miecza dwuręcznego z natury.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Zdjecia roboczo

Edytowane przez bwlodarczyk
Napisano

Stosuje sie do uwag, robię lustrzane odbicia, korzystam z prevek, cieniuję w ograniczonej skali ale to wciąż nie jest dla mnie ok. Będę wdzięczna za sugestie

Napisano

ten miecz mi sie podoba i jeszcze mozesz go ulepszyc, jesli zroznicujesz krawedzie. zeby nie wygladal jak wklejony z innego obrazka, tam gdzie kontrast miedzy walorem tla i miecza jest nieduzy, rozmaz troche krawedz, zobaczysz jaki bedzie efekt ;D

Napisano (edytowane)

Siemanko, do czasu do czasu nachodzi mnie chęć na jakiś mały over, więc der ju goł.

 

2ag9m5y.jpg

uln9v.jpg

 

 

1. Radziłbym Ci pracować na większych plikach. Nie wiem jaki masz sprzęt, ale spróbuj zwiększyć dpi i rozdzielczość 'płótna'. Komfort pracy wzrasta tak jak i pole do manewru jeśli chodzi o detal. ( Albo ciśnij bardziej w szkicowniku )

 

2. Twoje prace są płaskie. W związku z tym polecam popracować nad walorem. Zapamiętaj, że zmiana w formie = zmiana w walorze.

 

2.5 Żeby dobrze posługiwać się walorem trzeba wiedzieć co nieco o formie ( w przypadku portretu - jak sprowadzić twarz, czaszkę do najprostszych brył geometrycznych)

I żeby dobrze przedstawiać formę trzeba mieć jakąś wprawę w pracy z walorem ( Cienie nie mogą być zbyt ciemne, światła nie mogą być zbyt jasne ).

Dlatego moją radą jest zapoznanie się z : -'Figure drawing - design and invention' od Michaela Hamptona. A jeżeli chodzi o walor to standardowo przestudiuj obrazy jakiś mistrzów właśnie pod względem waloru.

Znalazłem też takie tuty, sam z nich korzystałem i pomogły mi nieco ogarnąć temat :

https://design.tutsplus.com/tutorials/the-secret-to-realistic-painting-how-to-master-value--cms-23457

http://www.learning-to-see.co.uk/local-perceived-value

 

3. Anatomia. Jeśli wiesz co malujesz i jak to jest zbudowane/jak to działa to automatycznie poziom Twoich prac wzrasta. O wiele łatwiej jest Ci pokazać formę w portrecie jeśli wiesz jak jest zbudowana czaszka, ale to wiadome więc nie będę się nad tym rozwodził :D

 

To są takie zupełne podstawy, nie chcę pisać jakiś elaboratów więc na tym zaprzestanę heh, ciśnij dalej i powodzenia/

Gdybyś miała jakieś pytania do tego co tutaj napisałem albo ogólnie to śmiało możesz napisać PW.

 

EDIT: Polecam Ci także używać 'Asaro Head' jako referencję przy malowaniu portretu albo po prostu ją przestudiować.

https://warosu.org/data/ic/img/0016/87/1395670599047.jpg

Edytowane przez Rain
Napisano (edytowane)

Rain dzieki za rady, na tę chwilę mam dość portretów, jak do nich wrócę to się zastosuję.

Rain po co było bardziej okaleczać tę nieszczęsną kobitę, zyskała przestrzenność ale też nos jak klamka od zakrystii jak mogłeś :P

 

Dziś nóż z natury. Zwiększyłam dpi z 72 na 100. Próbowałam wyżej, ale nie opanowuję.

Rozpu trochę rozmyłam krawędzie za Twoją radą. Co każecie to czynie ^^

Edytowane przez bwlodarczyk
Napisano (edytowane)

hej, mozna zwrocic uwage na DWIE megawazne rzeczy w tej pracy.

kilka rzeczt wyszlo fajnie, np proporcje, w miare walor i moze byc jeszcze lepsze jesli przyjrzysz sie jak kolory poszczegolnych przedmiotow oddzialuja na siebie i jesli przylozysz wieksza wage do roznicowana krawedzi.

PIERWSZA

np bialy czosnek na pewno odbijal sie w pomaranczy i w papryczce. papryczka na pewno odbijala sie na czosnku, tak samo ta plachta spod spodu na pewno odbijala sie na wszystkich przedmiotach, ktore na niej leza. jesli sie tego nie uwzgledni, kolory wychodza brudne. jak to zrobic... po prostu ine maluj cieni przyciemniajac i nic wiecej kolor. jesli obok siebie sa przedmioty o przeciwnych kolorach, np czerwony i zielony, to odsyc cien. jesli sa dwa takie same, np dwa pomidory, to odbicie jednego w drugim bedzie kumulowalo ta czerwien i bedzie bardziej nasycone. jesli obok zoltej cytryny bedzie pomarancza, to musisz zrobic jej cien troche cieplejszy. a jesli bedzie obok niej cos seledynowego, to robisz cien chlodniejszy. tez nie popelniaj bledu, zeby po prostu malowac cien kolorem obiektu ktory sie odbija, bo w rzeczywistosci raczej nie bedzie az taki wyrazny. jasne, zalezy to od materialu obiektu, jesli jest to lustro to kolor sie odbije idealnie, a jesli drewno to ledwo zauwazalnie.

 

DRUGA

Krawedzie nie powinny byc wszedzie tak samo ostre, wyglada to nierealistycznie, meczaco i nie wykorzystuje mozliwosci jakie daje roznicowanie krawedzi.

Ja sam nie jestem w tym mistrzem, to trudny temat, wymaga cwiczen. Nicponim na przyklad jest w tym bardzo dobry. Warto sie do tego przykladac. Podstawowa sprawa - pedzlem z duzym kryciem i twardymi krawedziami malowac tam, gdzie focal point i rozmazanym i mniejsze krycie im dalej od focala. Poza tym, zeby sie postac wlewala w tlo, tam gdzie kontrast miedzy walorami jest maly warto to zlac, a tam gdzie kontrast jest duzy - nawet lasso toolem pojechac zeby bylo pieknie sciete

 

pozdro

Edytowane przez Rozpu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności