tomaszzero Napisano 22 Maj 2018 Share Napisano 22 Maj 2018 (edytowane) Witam, Renderuję scenę, nie jakąś super skomplikowaną, a nawet jeśli są jakieś bardziej skomplikowane elementy to problem ziarna pojawia się w miejscach, w których powinno raczej pójść gładko i nie mogę sobie z nim poradzić. Podbijałem subdivy odbić i światła do bardzo wysokich, renderowałem na przeróżnych ustawieniach sampli w v-rayu. Obecnie mam ustawiony setup według Granta Warwicka, screen poinizęj. Korzystam z V-raya Next. GI pass czysciutki, refraction też, reflection troche zaszumiony + w ujęciu niżej widać właśnie na froncie szafki problem i są takie fragmenty też w innych ujęciach często, tak po środku ujęcia po prostu jakiś zaszumiony kwadrat powstaje.Może ktoś pomóc rozwiązać problem? beauty pass: rawLight pass: rawReflection pass: Light pass: Settings: Edytowane 22 Maj 2018 przez tomaszzero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hris Napisano 22 Maj 2018 Share Napisano 22 Maj 2018 Krótko i zwięźle: Vray od wersji 3.xxx ma zarąbisty problem z DOF (od wersji gdzie nie ma już podawanych ilości sampli dla samego DOF czyli Depth of field). Mieliłem ten temat 4 tygodnie temu. Wyszło mi że jak podbijesz parametr "Min.shading rate" gdzie teraz masz wartość 6, do wartości 24-32 to możesz liczyć na zauważalną poprawę, ale czysto i tak nie będzie. Za to czas renderu może poszybować w kosmos (szczególnie jak Depth of field wypadnie na szybie za którą jest sporo małych elementór np. liście drzew czy trawa). Spróbuj na tym fragmencie tylko (Render region) w jakiejś rozdziałce 2560x1400 (czyli na ten fragment brudny przypadnie około 400x300 pikseli). Daj znać czy poszło lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzero Napisano 22 Maj 2018 Autor Share Napisano 22 Maj 2018 Wcześniej renderowałem sceny przez podbicie właśnie min. shading rate do wartości o jakiej mówisz, zawężając samples w zakresie 4-8 około i czas renderów był znośny, a jakość zadowalająca. Teraz prówałem różnych setupów, małę min shading rate, dużo sampli, na odwrót, mieszane, no przeróżne i nie ma większych różnic w jakości, oprócz tego, że potrafiłem czasami zabić render time :D I niestety, ale nie o sam dof tu chodzi, bo w innych ujęciach bez dofa, mam podobny problem - w miejscach, które nie są skomplikowane generuje noise, który nie chce zejść nawet po 10h renderowania... Obecnie nie mam czasu, ale spróbuję to za jakieś 2-3tyg (jeśli nie znajdę remedium) wyrenderować to na v-rayu 3.6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hris Napisano 23 Maj 2018 Share Napisano 23 Maj 2018 Ale w tym setupie Vray'a który pokazałeś wyżej masz wyłączone "Use local subdivs" - więc nie masz co samplie podbijać. Tylko shading rate. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzero Napisano 23 Maj 2018 Autor Share Napisano 23 Maj 2018 Tak jest, w tym setupie tak, ale miałem to włączone, mnożyłem sample itp i dalej to samo.. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hris Napisano 24 Maj 2018 Share Napisano 24 Maj 2018 A czym w ogóle świecisz tą scenę? Jakich świateł używasz? Są w środku tych żarówek jakieś Vray-Sphere-Light czy może samo to szkło w żarówkach jest nie z pełną refrakcją tylko ma jakieś glossiness włączone i ono tak sieje...A masz dla GI włączone Refractive Caustics czy tylko Reflective Caustics? Jeśli tak masz, to włącz obie opcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzero Napisano 24 Maj 2018 Autor Share Napisano 24 Maj 2018 Tak,w żarówkach są vray spheres, szkło w żarówkach jest refrakcyjne w 99% a gloss jest 1.0. Caustics mam włączone obie opcje. ALe dobra, zobazcymy jeszcze jak sie wyrenderuje na vrayu 3.6, być mozę cos w tym nexcie było, bo dzisiaj mi się skończyla licencja tej bety nexta:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzero Napisano 24 Maj 2018 Autor Share Napisano 24 Maj 2018 Ok, mamy rozwiązanie. Noise występuje dalej, ale to jest już kwestia optymalizacji, złożoności sceny itp - nie ma takich głupich problematycznych miejsc jak poprzednio. Poniżej vraylight pass :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się