Jump to content
  • 0
hepawel

Czas renderowania animacji - 860klatek

Question

Witam, kiedyś już tu miałem konto, ale założyłem nowe z tym samym nickiem.

 

- Mam animację 860 klatek.

- W jakości (50% - 1920x1080) liczy około 6-8 godzin, na 144 Samplach.

 

 

- Jakie znacie możliwości skrócenia czasu renderowania animacji w Blenderze na Cyclesie ?

- Nie chodzi mi tylko o rendering końcowy, ale też tzw. rendering - /praca w trakcie/.

 

- Warto zainteresować się RenderFarmą ?

- Co byście doradzili ?

- Jak z tym radzicie ?

 

Pozdrawiam - /p/

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

W zasadzie wszystko zależy od konkretnego przypadku. Od tego co zawiera twoja scena oraz jaki efekt chcesz uzyskać. Podstawa przy animacji w samym cycles to maksymalna redukcja szumów (określenie co je powoduje). Wpływa na nie wiele czynników, ich wyeliminowanie pozwoli maxymalnie zredukować ilość sampli i- czas renderingu. Kilka przydatnych rad na początek tutaj:

Od wersji 2.79 dostępna jest także opcja Denoising:
Świetne możliwości i drastyczną redukcję daje także nowo-rozwijany silnik eevee. Sam już sprawdziłem przy kilku projektach animacji. Ma on swoje ograniczenia ale czas renderingu... powala. proste sceny Full HD 5-20 seknud na klatkę. Dodatkowym plusem jest dosć proste przełączanie się i zachowywanie materiałów stworzonych w Cycles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy