Napisano 8 Październik 20186 l Hej! mam pytanie, jak renderować obiekt, ale bez tła? Mam zrobione urządzenie, które stoi na białym tle, chciałbym je animować, ale bez tła, ma być samo urządzenie z cieniem? ktoś pomoże ?
Napisano 10 Październik 20186 l Autor Zbyszek Zbigniew napisał: Hej! mam pytanie, jak renderować obiekt, ale bez tła? Mam zrobione urządzenie, które stoi na białym tle, chciałbym je animować, ale bez tła, ma być samo urządzenie z cieniem? ktoś pomoże ? Nikt nie pomoże? :(
Napisano 10 Październik 20186 l Ja bym Ci pomógł, ale nie znam 3D Maxa. Ewentualnie szukaj coś w stylu „alpha” albo „transparent”.
Napisano 10 Październik 20186 l Jeśli to Corona i chcesz później używać sekwencji klatek z obiektem "wklejanym" w inne tło, to: - odhacz fizyczne tło (plane, poly, cokolwiek tam masz) jako visible to camera, - w direct visibility override w ogólnych ustawieniach renderu daj czarny (dla ładnej alfy), - sekwencje zapisuj do png z włączoną przezroczystością (alfą)
Napisano 16 Październik 20186 l Autor Rozpustelnik napisał: Jeśli to Corona i chcesz później używać sekwencji klatek z obiektem "wklejanym" w inne tło, to: - odhacz fizyczne tło (plane, poly, cokolwiek tam masz) jako visible to camera, - w direct visibility override w ogólnych ustawieniach renderu daj czarny (dla ładnej alfy), - sekwencje zapisuj do png z włączoną przezroczystością (alfą) dziękuje ! zaraz będę konfigurował! :)
Napisano 8 Listopad 20186 l Autor Rozpustelnik napisał: Jeśli to Corona i chcesz później używać sekwencji klatek z obiektem "wklejanym" w inne tło, to: - odhacz fizyczne tło (plane, poly, cokolwiek tam masz) jako visible to camera, - w direct visibility override w ogólnych ustawieniach renderu daj czarny (dla ładnej alfy), - sekwencje zapisuj do png z włączoną przezroczystością (alfą) kurde wycina mi idealnie tak jak chciałem, ale przy okazji usuwa mi cienie pod obiektem, masz na to sposób ? z góry dziękuje !
Napisano 8 Listopad 20186 l Autor Rozpustelnik napisał: Tu jest sposób, ale sam nie próbowałem: Chodzi o shader shadowcatcher. dziękuje, ale to nie jest to, bo mam już zrobione otoczenie, i nie chce wrzucać otoczenia HDR. mam zrobione światła i scenę z elementem podłogi (plane) i chce wyłapać tylko cień. może ktoś jeszcze robił takie rzeczy? przeszukałem youtube i nie ma takiego tutoriala :(
Napisano 8 Listopad 20186 l Autor Zbyszek Zbigniew napisał: dziękuje, ale to nie jest to, bo mam już zrobione otoczenie, i nie chce wrzucać otoczenia HDR. mam zrobione światła i scenę z elementem podłogi (plane) i chce wyłapać tylko cień. może ktoś jeszcze robił takie rzeczy? przeszukałem youtube i nie ma takiego tutoriala :( podpinam schadowcachera pod tło, już prawie jest, ale dalej łapie mi refleksy z obiektu, a chce żeby było bez. sam cień. Edytowane 8 Listopad 20186 l przez Zbyszek Zbigniew
Napisano 8 Listopad 20186 l Rozumiem że tylko na podłodze ma być cień? Zduplikuj sobie plane'a podłogi i na to nałóż shadowcatchera. W ustawieniach shadera dajesz enviro na czarny, alpha mode na "for compositing" i zrobione. Samą podłogę, otoczenie itd. dajesz jako invisible to camera lub jakkolwiek ją wyłączasz z widoczności podczas renderu.
Napisano 8 Listopad 20186 l Autor Rozpustelnik napisał: Rozumiem że tylko na podłodze ma być cień? Zduplikuj sobie plane'a podłogi i na to nałóż shadowcatchera. W ustawieniach shadera dajesz enviro na czarny, alpha mode na "for compositing" i zrobione. Samą podłogę, otoczenie itd. dajesz jako invisible to camera lub jakkolwiek ją wyłączasz z widoczności podczas renderu. uratowałeś sprawę! bardzo bardzo Ci dziękuje ! jestem wielki! kurde nie wpadłbym na to :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto