Jump to content
PatrycjaLe

kłopoty przy użyciu Bridge'a

Recommended Posts

Cześć. Mam dwie identyczne dziury w bryle, powstałe poprzez sklonowanie lustrzane jednej bryły. Podczas użycia bridga, gdy chcę połączyć te dziury opcja głupieje i robi to coś, co widać na screenie. Tak jakby łączy przeciwległe krawędzie, takie po przekątnej. Co mogło pójść nie tak? Może powinnam odwrócić w jednej bryle ścianki, coś jak Flip normals? :? Przy przełączeniu się z border na opcję edge ta sama historia ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

po pierwsze - tak - po mirrorze obiektu musisz zresetować transformację. flip wystarczy jeśli robisz attach.

 

po drugie, bridge czasem się krzaczy nawet na poprawnej geometrii. sprawdzony sposób Lisa to zaznaczyć dziury, odznaczyć dwie przeciwległe krawędzie i wtedy użyć border a następnie zamknąć dziurę.

 

mirror działa poprzez skalowanie bryły w jednej osi o -100% i to odwraca poligony na lewą stronę. należy wejść w zakładkę Utilities i wybrać ResetXForm. potem w modyfikatorach dodaj Normals i skonwertuj do Editable Poly.

 

na przyszłość, zaznacz wszystkie obiekty i w zakładce Display wybierz Backface Cull - od razu zobaczysz, które poligony/obiekty są odwrócone.

gdzieś w ustawieniach Maxa można nawet wybrać by tworzone obiekty miały od razu ukryte backface

Share this post


Link to post
Share on other sites
po pierwsze - tak - po mirrorze obiektu musisz zresetować transformację. flip wystarczy jeśli robisz attach.

 

po drugie, bridge czasem się krzaczy nawet na poprawnej geometrii. sprawdzony sposób Lisa to zaznaczyć dziury, odznaczyć dwie przeciwległe krawędzie i wtedy użyć border a następnie zamknąć dziurę.

 

mirror działa poprzez skalowanie bryły w jednej osi o -100% i to odwraca poligony na lewą stronę. należy wejść w zakładkę Utilities i wybrać ResetXForm. potem w modyfikatorach dodaj Normals i skonwertuj do Editable Poly.

 

na przyszłość, zaznacz wszystkie obiekty i w zakładce Display wybierz Backface Cull - od razu zobaczysz, które poligony/obiekty są odwrócone.

gdzieś w ustawieniach Maxa można nawet wybrać by tworzone obiekty miały od razu ukryte backface

 

 

ŁAŁ, nie spodziewałam się aż tak wyczerpującej odpowiedzi, Dziękuję! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy