PatrycjaLe Posted February 13, 2019 Posted February 13, 2019 Cześć. Mam dwie identyczne dziury w bryle, powstałe poprzez sklonowanie lustrzane jednej bryły. Podczas użycia bridga, gdy chcę połączyć te dziury opcja głupieje i robi to coś, co widać na screenie. Tak jakby łączy przeciwległe krawędzie, takie po przekątnej. Co mogło pójść nie tak? Może powinnam odwrócić w jednej bryle ścianki, coś jak Flip normals? :? Przy przełączeniu się z border na opcję edge ta sama historia ;/
polka dot Posted February 13, 2019 Posted February 13, 2019 po pierwsze - tak - po mirrorze obiektu musisz zresetować transformację. flip wystarczy jeśli robisz attach. po drugie, bridge czasem się krzaczy nawet na poprawnej geometrii. sprawdzony sposób Lisa to zaznaczyć dziury, odznaczyć dwie przeciwległe krawędzie i wtedy użyć border a następnie zamknąć dziurę. mirror działa poprzez skalowanie bryły w jednej osi o -100% i to odwraca poligony na lewą stronę. należy wejść w zakładkę Utilities i wybrać ResetXForm. potem w modyfikatorach dodaj Normals i skonwertuj do Editable Poly. na przyszłość, zaznacz wszystkie obiekty i w zakładce Display wybierz Backface Cull - od razu zobaczysz, które poligony/obiekty są odwrócone. gdzieś w ustawieniach Maxa można nawet wybrać by tworzone obiekty miały od razu ukryte backface
PatrycjaLe Posted February 14, 2019 Author Posted February 14, 2019 po pierwsze - tak - po mirrorze obiektu musisz zresetować transformację. flip wystarczy jeśli robisz attach. po drugie, bridge czasem się krzaczy nawet na poprawnej geometrii. sprawdzony sposób Lisa to zaznaczyć dziury, odznaczyć dwie przeciwległe krawędzie i wtedy użyć border a następnie zamknąć dziurę. mirror działa poprzez skalowanie bryły w jednej osi o -100% i to odwraca poligony na lewą stronę. należy wejść w zakładkę Utilities i wybrać ResetXForm. potem w modyfikatorach dodaj Normals i skonwertuj do Editable Poly. na przyszłość, zaznacz wszystkie obiekty i w zakładce Display wybierz Backface Cull - od razu zobaczysz, które poligony/obiekty są odwrócone. gdzieś w ustawieniach Maxa można nawet wybrać by tworzone obiekty miały od razu ukryte backface ŁAŁ, nie spodziewałam się aż tak wyczerpującej odpowiedzi, Dziękuję! :)
Recommended Posts