drobcio Napisano 15 Luty 2019 Napisano 15 Luty 2019 Witam Mam taki problem ze pojawiaja mi sie martwe pixele przy renderowaniu efektu Bloom/Glare Sama wada wskakuje gdy render juz sie skonczy i naklada sie dany efekt Efekt mam uruchomiony w Lens Effekct okna Frame Bufor Vraya a mode wybrany to Render Element only Podbijanie Subdivision dla efektow z poolyskiem nie pomaga a ustawienia sa dosyc wysokie Jakies pomysly?
Hris Napisano 15 Luty 2019 Napisano 15 Luty 2019 To nie martwe pixele, po prostu za słabe samplowanie jest ustawione. Po Vray'u 2.x czyli od wersji 3.x nie ma możliwości ustawiania osobnego samplowania dla Depth Of Field czyli głębi ostrości. Skutkuje to tym że ustawienia które dawały czysty obraz w renderach gdzie nie ma Depth Of Field (czyli obrazki nie miały tych pixeli szumowych), to te ustawienia nie sprawdzą się w przypadku gdy na tej samej scenie ustawisz w kamerze DoF czyli żeby liczył się Depth of Field. Scena jest tu samplowana jako całość i tu jest problem. Nie da się podbić samplowania w jednym parametrze by podciągnąć render do wersji "bezszumowej". Czytaj tu: https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Camera+Settings#CameraSettings-DepthofField Oraz obejrzyj tu: Zainteresuje się funkcją Denoiser'a wbudowaną z Vray'a od wersji bodaj 3.4. Niemniej i tak radzę podbić całość sampli w scenie bo inaczej to nie będzie miał ten Denoiser co czyścić przy tak dużym szumie z obrazka który załączyłeś. pozdro i powodzenia
drobcio Napisano 17 Luty 2019 Autor Napisano 17 Luty 2019 Wlasnie tego ustawienia w depth of field mi brakowalo,dobrze poprobuje jak piszesz Dziekuje raz jeszcze i pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi