kielbasa Napisano 22 Październik 2019 Napisano 22 Październik 2019 Czesc, Moze ktos podpowie - zaimportowalem do Maxa budynek, ktory posiada sciany o grubosci 0, jest mi to potrzebne, zeby pozniej dokonac rozwiniecia tych scian w innym programie. Dla przykladu pokazalem jedna z nich. Jak moge najprostszym sposobem polaczyc wierzcholki z plaszczyzna sciany ? Na przykladzie pokazane, o co chodzi - przesuwajac wierzcholek od krawedzi widac, ze krawedz zostaje z tylu, czyli wierzcholek do niej nie nalezy, i nie jest z nia polaczony. Nie ma tu zadnych back polygonow - sciana sie sklada z jednego, jak go zaznacze i usune, to znika sciana. Wiem, ze moglbym ciac caly polygon poleceniem 'cut', ale nie ma na to prostszego sposobu? Mam wiele scian, i mnostwo okien. Recznie robilbym to 2 dni. Moze jest plugin? Polecenie tesselate lub quadify mesh nie rozwiazuje mi tego problemu. dzieki
Under Napisano 23 Październik 2019 Napisano 23 Październik 2019 Poza "Cut" jest jeszcze "connect", zaznaczyłem Ci na screenie. Zaznaczasz dwa albo więcej vertexów i łączysz. Będzie szybciej jak użyjesz skrótu CTRL + Shift + E 😛 Może po prostu export z włączonym Triangulate (?)... Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
kielbasa Napisano 23 Październik 2019 Autor Napisano 23 Październik 2019 Triangulate nie mam gdzie zaznaczyc, jak eksportuje z Archicada. Poza tym przy imporcie obj moge Triangulate wlaczyc, ale to nic nie daje. Moim zdaniem to jakies nieporozumienie, zeby tak prostej geometrii Max nie potrafil ogarnac. Przeciez to tylko kawalek plaszczyzny z otworami.... Connect znam, ale jak mowie, scian mam tyle, ze robienie tego na piechote to strata czasu.
Under Napisano 23 Październik 2019 Napisano 23 Październik 2019 Hmmm.... Jak nie zależy Ci na tym, żeby siatka była piękna to wystarczy, że zaznaczysz wszystkie wierzchołki i dasz connect, z tym, że wtedy robią się trójkąty. Na szybko zrobiłem podobny model u siebie. A jak chcesz, żeby były eleganckie quady to chyba jednak musisz bawić się Cut. Ale być może jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie o którym nie wiem. Musiał by się ktoś większym stażem wypowiedzieć. 😛
kielbasa Napisano 23 Październik 2019 Autor Napisano 23 Październik 2019 (edytowane) Under, dzieki. Ale to tez nic nie daje. Lacze wierzcholki i nadal jak ruszam jeden z nich prostopadle do plaszczyzny sciany, to widac ze nie nalezy on do krawedzi, z ktorej go ruszylem. Ponizej screen. Edytowane 23 Październik 2019 przez kielbasa
kielbasa Napisano 23 Październik 2019 Autor Napisano 23 Październik 2019 (edytowane) Jak ktos ma chec sie pobawic/sprawdzic, to wrzucam tutaj sciane zaimportowana z Archicada. Max 2014 https://ufile.io/kvlzd2u5 Edytowane 23 Październik 2019 przez kielbasa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się