Jump to content

Problem z otworami po oknach w plaszczyznie


kielbasa

Recommended Posts

Czesc,

Moze ktos podpowie - zaimportowalem do Maxa budynek, ktory posiada sciany o grubosci 0, jest mi to potrzebne, zeby pozniej dokonac rozwiniecia tych scian w innym programie.

Dla przykladu pokazalem jedna z nich. Jak moge najprostszym sposobem polaczyc wierzcholki z plaszczyzna sciany  ? Na przykladzie pokazane, o co chodzi - przesuwajac wierzcholek od krawedzi widac, ze krawedz zostaje z tylu, czyli wierzcholek do niej nie nalezy, i nie jest z nia polaczony. Nie ma tu zadnych back polygonow - sciana sie sklada z jednego, jak go zaznacze i usune, to znika sciana. 

Wiem, ze moglbym ciac caly polygon poleceniem 'cut', ale nie ma na to prostszego sposobu? Mam wiele scian, i mnostwo okien. Recznie robilbym to 2 dni.

Moze jest plugin? Polecenie tesselate lub quadify mesh nie rozwiazuje mi tego problemu.

dzieki

 

 

wall sample2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Poza "Cut" jest jeszcze "connect", zaznaczyłem Ci na screenie. Zaznaczasz dwa albo więcej vertexów i łączysz. Będzie szybciej jak użyjesz skrótu CTRL + Shift + E 😛 Może po prostu export z włączonym Triangulate (?)...

Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

con1.png

Link to comment
Share on other sites

Triangulate nie mam gdzie zaznaczyc, jak eksportuje z Archicada. Poza tym przy imporcie obj moge Triangulate wlaczyc, ale to nic nie daje.

Moim zdaniem to jakies nieporozumienie, zeby tak prostej geometrii Max nie potrafil ogarnac. Przeciez to tylko kawalek plaszczyzny z otworami....

Connect znam, ale jak mowie, scian mam tyle, ze robienie tego na piechote to strata czasu.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... Jak nie zależy Ci na tym, żeby siatka była piękna to wystarczy, że zaznaczysz wszystkie wierzchołki i dasz connect, z tym, że wtedy robią się trójkąty. Na szybko zrobiłem podobny model u siebie. A jak chcesz, żeby były eleganckie quady to chyba jednak musisz bawić się Cut. Ale być może jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie o którym nie wiem. Musiał by się ktoś większym stażem wypowiedzieć. 😛

image.png.3b8b1984c7295f346c7117d6df21ecd4.png

Link to comment
Share on other sites

Under, dzieki. 

Ale to tez nic nie daje. Lacze wierzcholki i nadal jak ruszam jeden z nich prostopadle do plaszczyzny sciany, to widac ze nie nalezy on do krawedzi, z ktorej go ruszylem.

Ponizej screen.

Untitled.png

Edited by kielbasa
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy