Jump to content
Sign in to follow this  
Sewer

Storm art dump

Recommended Posts

Hejka. 

Bez przynudzania - robię grę. Takie rpg / pyzgodówkowo / tekstowe combo. Ilustrowane. Postaram się wrzucać rzeczy, nad którymi pracuję.

Na pierwszy rzut - ekipka, która z nami pójdzie na pierwszą grywalną misję. Mordeczki wygenerowane Zbuilderem do Zbrusha, potem trochę podsculptowane i podmalowane już w Affinity Photo. Nie umiem niestety w ludzi malować, więc póki się nie nauczę ( o ile w ogóle, choć wypadałoby zabrać się za temat w końcu, przyzwoitość wymaga ).



 

team1.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawie wyglada, ciekawy workflow cos wiecej mozesz napisac o tym plugsie do zb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest płatny, nie pamiętam skąd go zgapiłem, widziałem na YouTube prezentację i z linka z niej kupiłem. Pewnie idzie wygooglować. Coś jak makehuman, ale są ładnie wyrzeźbione bazy z muskulaturą, z wariantami otyłymi i chudymi które można sobie miksować. W załączniku output, jaki to daje. Są podrzeżbione, ale minimalnie - trochę asymetrii, trochę bruzd, poprzesuwane oczy itp. Na każdego dosłownie z kwadrans.  Mocno mi to ułatwiło pracę.

romek.jpg

dawid.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na drugi rzut - video z gry. Tak właśnie będzie wyglądać narracja. Prócz lektora i subtelnie animowanego tła, będzie jeszcze wyświetlany tekst. Po odegraniu scenki mamy wybór, co chcemy dalej zrobić, jak na daną sytuację zareagować

Bardzo podobał mi się klimat komiksowych przerywników z Wiedźmina 3, i trochę się na nich wzorowałem, no ale niestety nie umiem tak dobrze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne - jest klimacik. W czym składane? Wszystko rysowane w Affinity, czy siadło jakieś 3d? No i przede wszystkim co to za gra? 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Unity. Rysowane w Affinity, ale 3d też jak widać powyżej, na razie tylko do mordeczek, bo moje rysowane ssały okrutnie. Reszta 2d. Gra - narracyjna, klimat Drogi McCarthyego, Jądra Ciemności, Władcy Much z domieszką postapokalipsy, w polskich realiach, na Kaszubach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulala, nie wiedziałem, że się takie rzeczy da składać w Unity. Spoko sprawa, bo pewnie dużo mniej zajmuje niż filmy. Muszę się kiedyś zainteresować Unity jak czas pozwoli 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma masę pluginów. Z tym, że jest to na pałę zrobione i nagrywane bezpośrednio z viewportu screen recorderem, nie renderowane do video bo mi się bawić nie chciało. Ale tak, zajmuje niewiele, tyle co assety i silnik. 

No i poza tym, jest to łopatologicznie zrobione - płaskie obrazki, trochę particli, praca kamera i postprocesy. Jest czasem dodane kilka krzaczków na pierwszym planie, żeby zrobić trochę głębi, ale poza tym to zasadniczo płaski obrazek. 

Edited by Sewer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miało pójść do gry, do samego intro, ale myślę, że wyleci z kilku powodów. Pierwsze primo, to stylistycznie niespójne, za dużo malarstwa, za dużo rozmytych plam a za mało sylwetek a'la Limbo. Drugie primo, to takie z dupy - ot obrazek. Miał być początek burzy, która zmieniła oblicze świata i zmiotła cywilizację z powierzchni ziemi, a jest taka, że tak powiem, generic burza. Z obrazka jednak jestem całkiem zadowolony. 

Bg_Intro_CloudsWall_2.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, rewizja obrazka do intra. Pomóżcie pls bo już stoję i walę w ścianę. Założenie jest takie, żeby pokazać ogrom i grozę natury. Ludzie właśnie oglądają koniec świata i chcę, żeby to się czuło. Wir zrobiłem już eksperymentując z czymś, co by działało - nie wygląda to może naturalnie, ale nie musi do końca bo to nie ma być też zjawisko naturalne, fabularnie będzie miało to sens. Kamera będzie iść od lewej do prawej zbliżając się do focala, którym jest wir. Niby ok, uważam że kilka poziomów lepiej niż poprzednia próba, ale coś cały czas nie pykło dla mnie. Nie wiem, jak zawalczyć z ziemią i ludźmi, próbowałem na milion chyba sposobów i już nie wiem.

Jest też wersja bez wiru, od której wyszedłem, ale problem z nią jest taki, że tam z prawej jest za mało miejsca dla kamery do podjechania i w porównianiu do wersji z wirem dla mnie wygląda, jakby zabrakło trochę głównego bohatera.

1.jpg

1a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, wymęczyliśmy intro. Ilustracje w dużej mierze nie są moje, robione na zamówienie. Zrobiłem nieznaczne poprawki, dodałem kolor i zmontowałem film. Wyszło to tak:
 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No, to robię zrzut kolejnych obrazków do drugiego trailera. Po poprzednich, takich se próbach, jestem zadowolony, bo w końcu udało mi się znaleźć styl i co ważniejsze, metodę na szybkie tworzenie ilustracji. Będę ich miał około setki, więc nie w kij dmuchał. Teraz przygotowanie jednej to do dwóch godzin od zera do bohatera. Trochę trasowania fot, trochę 3d, trochę mazania w fotoszopie.

No, i co istotne - nie robię tego sam, więc muszę oddać kredyty mojemu współpracownikowi, który robi świetną robotę i bardzo mi pomaga. Dzięki, Karol Jaźwiński! Nie wiem, czy człowiek jest na max3d, ale mogę z czystym sumieniem polecić współpracę z tym panem.

Robimy to z grubsza tak - ja daję bardzo szkicowego thumba czarno białego, on wyciąga kształty, ja podmalowuję i nakładam kolor. Idzie to sprawnie i może nawet uda nam się złożyć grę w te wakacje.

 

1.jpg

intro_bohater_idzie_bok.jpg

intro_bohater_idzie_przod.jpg

intro_bohater_zmeczony.jpg

intro_dziecko.jpg

intro_lozeczko_dzieciece.jpg

Edited by Sewer
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uoo jacie bracie... fajne to... czy gierka będzie długa?... możesz polecić jakiś tutek do robienia takich gier?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jakieś dwie godziny, ale wliczając wszystkie ścieżki fabularne, to cztery do pięciu. Taka mi wychodzi z szacunków długość nagrań lektorskich. Mam w tej chwili 90 stron A4 tekstu i około godziny nagrań, więc szacunki powinny być w miarę poprawne. Ta gra to taki bardziej interaktywny audiobook, ciężko to zaklasyfikować, bo to hybryda. Tutka nie jestem w stanie polecić, bo to rzecz dość inna niż wszystkie, więc standardowe tutoriale odpadają.

Gra powstaje w Unity. Sporo prac programistycznych zlecam firmie, część sam robię. Unity ma masę tutków jak chcesz się uczyć od podstaw. Do gier narracyjnych są gotowe frameworki, ale Unity wybrałem dlatego że: pierwwsze primo, znam trochę api, i drugie primo: 3d jest zajebiście elastyczne. Pracujesz z kamerami i obiektami, możesz zrobić cokolwiek, Ja będę miał głównie płaskie obrazki, ale jeśli chcę zrobić parallax, to nie ma sprawy - biorę sobie np. drzewa i luda z kadru, teksturuję nimi quady, rozmieszczam jak mi się podoba. Masz timeline i cinemachine, które są potężnymi narzędziami do pracy z kamerą. Dużo by pisać ogólnie, i dużo trzeba się nauczyć.

Polecam zacząć od c#, żeby chociaż mieć jakieś elementarne zrozumienie tego, co się tam dzieje. 

O, choćby tak sobie można animować rzeczy. W odróżnieniu od frameworków typowo 2d, gdzie masz różne triki i obejścia, żeby zrobić takie rzeczy, tutaj po prostu ustawiasz obiekty 3d. Szybkość, komfort pracy, elastyczność nie do przecenienia. Przez kilka lat dłubałem grę narzędziami 2d, więc mam pewne porównanie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to w końcu mamy pełnoprawny trailer. Zmontowany w całości w Unity.

I fragmenty samej gry:

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy