Jump to content

Importowanie i modelowanie obiektu z Inventora do 3DS


Avgar

Recommended Posts

Cześć, pracę z 3ds max zaczęłam kilka dni temu. Napotkałam się na problem, na który nigdzie indziej nie mogę znaleźć odpowiedzi by podziałało. Importowałam model stworzony w Inventorze chciałam tam dodać materiały, by dobrze prezentowały się w wizualizacji. Okazało się ze sofa jest podzielona na dziwne części, które w inventorze są oddzielnie. Wrzucę pare zdjęć jak to wygląda( model ma już materiały z inventora, bo myślałam, że jak przerzucę no 3ds max to będzie wyglądał tak samo). Znalazłam filmik, który powinien pomóc i większość z tego zastosowałam. Nie mogłam znaleźć funkcji graphite modeling tools i quadraty all z resztą nie wiem, czy to pomoże? Znaczy znalazłam edit mesh i edit geometry, jednak nie wiem co dalej. Konieczna jest modyfikacja siatki?  Czy da się wgl naprawić tak by elementy były tak samo podzielone jak w Inventorze, tak bym mogła nadać materiały oddzielnie do półeczek i sofy?

Z góry dziękuję
Avgar

Link z yt: https://www.youtube.com/watch?v=PUuq_MwSN2k

2.png

3.png

4.png

5.png

6.png

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jakim formacie eksportujesz z inventora? Wygląda na jakieś podstawowe dwg. Dużo zależy tu od ustawień import i eksportu. A max zawsze zamieni je po swojemu na mesh, zazwyczaj kiepsko.

Jest lepsza ścieżka.

3ds importuje pliki inventora ipt i iam, choć nigdy nie miałem z nimi styczności. Polecam natomiast eksport/import przez pliki stp. Max otwiera je jako obiekt body (solid) i zostawia opcję zmiany szczegółowości geometrii, pozwalając wrzucać na nie typowe modyfikatory.

https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/files/GUID-41B6BBFD-2F4D-4E0F-AB12-3B330CF90901-htm.html

Edited by stormwind
Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze. "Graphite" nie działa z editable mesh, być może dlatego nie potrafisz znaleźć "quadrify all". (To narzędzie znajdziesz: Modeling->Geometry->Quadrify All)
Przed zastosowaniem narzędzia warto zrobić "weld" wierzchołków bo po imporcie bardzo często część wierzchołków jest niepołączona.
Ja importuję do Maxa pliki w formacie .iam (Inventor). Bardzo dobrze importuje grupy i instancje.

Edited by Dnstudio
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy