Skocz do zawartości

Importowanie i modelowanie obiektu z Inventora do 3DS


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, pracę z 3ds max zaczęłam kilka dni temu. Napotkałam się na problem, na który nigdzie indziej nie mogę znaleźć odpowiedzi by podziałało. Importowałam model stworzony w Inventorze chciałam tam dodać materiały, by dobrze prezentowały się w wizualizacji. Okazało się ze sofa jest podzielona na dziwne części, które w inventorze są oddzielnie. Wrzucę pare zdjęć jak to wygląda( model ma już materiały z inventora, bo myślałam, że jak przerzucę no 3ds max to będzie wyglądał tak samo). Znalazłam filmik, który powinien pomóc i większość z tego zastosowałam. Nie mogłam znaleźć funkcji graphite modeling tools i quadraty all z resztą nie wiem, czy to pomoże? Znaczy znalazłam edit mesh i edit geometry, jednak nie wiem co dalej. Konieczna jest modyfikacja siatki?  Czy da się wgl naprawić tak by elementy były tak samo podzielone jak w Inventorze, tak bym mogła nadać materiały oddzielnie do półeczek i sofy?

Z góry dziękuję
Avgar

Link z yt: https://www.youtube.com/watch?v=PUuq_MwSN2k

2.png

3.png

4.png

5.png

6.png

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Jakim formacie eksportujesz z inventora? Wygląda na jakieś podstawowe dwg. Dużo zależy tu od ustawień import i eksportu. A max zawsze zamieni je po swojemu na mesh, zazwyczaj kiepsko.

Jest lepsza ścieżka.

3ds importuje pliki inventora ipt i iam, choć nigdy nie miałem z nimi styczności. Polecam natomiast eksport/import przez pliki stp. Max otwiera je jako obiekt body (solid) i zostawia opcję zmiany szczegółowości geometrii, pozwalając wrzucać na nie typowe modyfikatory.

https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/files/GUID-41B6BBFD-2F4D-4E0F-AB12-3B330CF90901-htm.html

Edytowane przez stormwind
Napisano

Importowałam po prostu plik ipt, z resztą dwg też i on jeszcze gorzej działał. Jak importować przez pliki stp, czy trzeba mieś jeszcze jakiś program, czy ja po prostu nie widzę tego w Inventorze? 

 

Napisano (edytowane)

Po pierwsze. "Graphite" nie działa z editable mesh, być może dlatego nie potrafisz znaleźć "quadrify all". (To narzędzie znajdziesz: Modeling->Geometry->Quadrify All)
Przed zastosowaniem narzędzia warto zrobić "weld" wierzchołków bo po imporcie bardzo często część wierzchołków jest niepołączona.
Ja importuję do Maxa pliki w formacie .iam (Inventor). Bardzo dobrze importuje grupy i instancje.

Edytowane przez Dnstudio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności