Avgar Napisano 12 Listopad 2020 Napisano 12 Listopad 2020 Cześć, pracę z 3ds max zaczęłam kilka dni temu. Napotkałam się na problem, na który nigdzie indziej nie mogę znaleźć odpowiedzi by podziałało. Importowałam model stworzony w Inventorze chciałam tam dodać materiały, by dobrze prezentowały się w wizualizacji. Okazało się ze sofa jest podzielona na dziwne części, które w inventorze są oddzielnie. Wrzucę pare zdjęć jak to wygląda( model ma już materiały z inventora, bo myślałam, że jak przerzucę no 3ds max to będzie wyglądał tak samo). Znalazłam filmik, który powinien pomóc i większość z tego zastosowałam. Nie mogłam znaleźć funkcji graphite modeling tools i quadraty all z resztą nie wiem, czy to pomoże? Znaczy znalazłam edit mesh i edit geometry, jednak nie wiem co dalej. Konieczna jest modyfikacja siatki? Czy da się wgl naprawić tak by elementy były tak samo podzielone jak w Inventorze, tak bym mogła nadać materiały oddzielnie do półeczek i sofy? Z góry dziękuję Avgar Link z yt: https://www.youtube.com/watch?v=PUuq_MwSN2k
stormwind Napisano 13 Listopad 2020 Napisano 13 Listopad 2020 (edytowane) Jakim formacie eksportujesz z inventora? Wygląda na jakieś podstawowe dwg. Dużo zależy tu od ustawień import i eksportu. A max zawsze zamieni je po swojemu na mesh, zazwyczaj kiepsko. Jest lepsza ścieżka. 3ds importuje pliki inventora ipt i iam, choć nigdy nie miałem z nimi styczności. Polecam natomiast eksport/import przez pliki stp. Max otwiera je jako obiekt body (solid) i zostawia opcję zmiany szczegółowości geometrii, pozwalając wrzucać na nie typowe modyfikatory. https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/files/GUID-41B6BBFD-2F4D-4E0F-AB12-3B330CF90901-htm.html Edytowane 13 Listopad 2020 przez stormwind
Avgar Napisano 13 Listopad 2020 Autor Napisano 13 Listopad 2020 Importowałam po prostu plik ipt, z resztą dwg też i on jeszcze gorzej działał. Jak importować przez pliki stp, czy trzeba mieś jeszcze jakiś program, czy ja po prostu nie widzę tego w Inventorze?
Dnstudio Napisano 20 Listopad 2020 Napisano 20 Listopad 2020 (edytowane) Po pierwsze. "Graphite" nie działa z editable mesh, być może dlatego nie potrafisz znaleźć "quadrify all". (To narzędzie znajdziesz: Modeling->Geometry->Quadrify All) Przed zastosowaniem narzędzia warto zrobić "weld" wierzchołków bo po imporcie bardzo często część wierzchołków jest niepołączona. Ja importuję do Maxa pliki w formacie .iam (Inventor). Bardzo dobrze importuje grupy i instancje. Edytowane 20 Listopad 2020 przez Dnstudio
Avgar Napisano 24 Listopad 2020 Autor Napisano 24 Listopad 2020 Dzięki za odpowiedzi, zmiana formatu pomogła, już wszyto gra😄
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się