Skocz do zawartości

Dynamiczne malowanie tekstur HDRI/World


kolaborant

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, chciałem sobie w blenderze zrobić prosty setup:

- tworzę teksturę,
- przypisuję ją jako tekstura World 
- malując teksturę oświetlam scenę


I wszystko pięknie w teorii. Problem mam z updateowaniem grafiki. Po każdym ruchu muszę obraz nadpisywać i podmieniać na nowy w nodach world. Co jest mało przyjazne i w sumie pozbawia sensu taką pracę. Potrzebny mi jest dynamiczny podgląd. Pamiętam że kiedyś były jakieś addony które tego typu zadania ułatwiały ale nie mogę się do nich dogrzebać. Macie pomysł jak to obejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@kolaborant niby 3 proste punkty, ale trochę więcej się musisz rozpisać 🙂 Tworzysz teksturę w blenderze czy w innym sofcie? W jakim trybie viewport shading działasz, która wersja blendera? (jeśli np. w material preview to musisz mieć zaznaczoną opcję scene world). O ile dobrze czaję Twój workflow to domyślam się, że jak ma być realtime to wszystko robisz w blenderze, więc chyba nie potrzebny Ci do tego addon. Masz jakąś teksturę w zakładce world przypisaną jako enviro, przechodzisz do zakładki texture paint i malujesz w uv editorze, każde pociągniecie pędzlem masz we viewporcie. Wrzuć jakiegoś screena albo blenda to będziesz miał szybciej rozwiązanie.

Co do addona to może chodziło Ci o ten https://github.com/samytichadou/Auto_Reload-Blender_addon

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności