Pawkiller Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 Mam oto pewien problem. Pobawiłem sie troche RealFlow'em i stworzyłem kilka symulacji. Teraz chce wyrenderowac ten płyn w Maxie i tu zaczynają sie schody. Wiem że realistycznie zrobią to MetaParticles'y ale jak je ustawić?? Sam kombinowałem z wieloma ustawieniami ale albo woda zbyt gluciasta (za grube cząsteczki) lub renderuje sie jedna klatka z minute(tylko 4000 particlesów), może ktoś wie jakie wartości dają najlepsze rezultaty?? Bardzo proszę o pomoc.
blood_brother Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 Eh...kazdy by chcial zeby rendering trwal zaledwie kilka sekund. Troche cierpliwosci.
F/X Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 Hmmm...Nie dziw się ja do swojich animacji używam najwiecej 1000 particelsów. A zazwyczaj 600.
AGmakonts Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 ja byłem bardziej z glu3d zadowolony i tam moje animka miały do 10000 partiklów i czas był znośny
Pawkiller Napisano 17 Listopad 2004 Autor Napisano 17 Listopad 2004 Hmmm. Nie żebym był niecierpliwy, tylko że nie moge uzyskać realistycznego wyglądu tej wody. Co do ilosci particlesów to zależy jakiej wielkości przedmiot mam. Spróbuj wypełnić boxa o wymiarach np. 100/100/100 tysiącem particlesów to życze szczęścia. REALIZM BEDZIE PIEKIELNY. Może po prostu ktoś mi powie jakie są zależności między ustawieniami w metaparticles. Bo albo widze pojedyncze kuleczki lub wszystko zlewa sie w paćkę jakąś:P A czas nie tak bardzo ważny.
Leru Napisano 17 Listopad 2004 Napisano 17 Listopad 2004 Jeśli używasz Maxa http://www.habware.at/duck4.htm Tension możesz kontrolować jak duży powstanie glut w zależności od ilość particlesów obok siebie. Im większa wartość tym glut jest bardziej jednolity, im mniejsza tym cząsteczki pracują bardziej jako osobne, nie łączące się. Czasem w animacjach z użyciem MP widać jak jakaś cząsteczka znika i nagle się znów pojawia znikąd. Ustalając ten parametr możesz to kontrolować. Musisz poszukać też takie wyważenie między 0 a 1. 0,3 sprawdza się dosyć często. Variatation, jak wszędzie, kontroluje rozbierzność wartości Tension. Evaluation Coarseness służy do kontroli złożoności geometrycznej powstałego bloba. Im parametr większy tym złożoność mniejsza. Paramtery render i viewport, kolejno, do ustalania szczegółowości podczas renderingu i w oknie widokowym (możesz sobie to przedstawić wybierając zamiast TICKS, w pierwszej zakładce, MESH). Im większa oczywiście tym większy czas renderingu, a w zasadzie przygotowania samych obiektów. I tu się zgodzę, praca z MP jest męcząca bo zmieniasz jakiś parametr i musisz czekać długo na zobaczenie efektu :/
Pawkiller Napisano 10 Styczeń 2005 Autor Napisano 10 Styczeń 2005 Dzięki za odpowiedzi. Od zeszłego roku :) nauczyłem się bardzo wiele o metaparticles. Ja jednak wybrałem Real Flow (Glu3D mi się wywalał) wypracowałem sobie odpowiednie wartości wszystkich potrzebnych parametrów w Maxie i Real'u. Osobiście używam około 5000 - 6000 tys. particlesów i efekt jest zadowalający. Mógłbym zamiescić swoje wyniki pracy ale nie wiem jak załączyć na forum plik różny od graficznego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się