Napisano 16 Listopad 200420 l Mam oto pewien problem. Pobawiłem sie troche RealFlow'em i stworzyłem kilka symulacji. Teraz chce wyrenderowac ten płyn w Maxie i tu zaczynają sie schody. Wiem że realistycznie zrobią to MetaParticles'y ale jak je ustawić?? Sam kombinowałem z wieloma ustawieniami ale albo woda zbyt gluciasta (za grube cząsteczki) lub renderuje sie jedna klatka z minute(tylko 4000 particlesów), może ktoś wie jakie wartości dają najlepsze rezultaty?? Bardzo proszę o pomoc.
Napisano 16 Listopad 200420 l Eh...kazdy by chcial zeby rendering trwal zaledwie kilka sekund. Troche cierpliwosci.
Napisano 16 Listopad 200420 l Hmmm...Nie dziw się ja do swojich animacji używam najwiecej 1000 particelsów. A zazwyczaj 600.
Napisano 16 Listopad 200420 l ja byłem bardziej z glu3d zadowolony i tam moje animka miały do 10000 partiklów i czas był znośny
Napisano 17 Listopad 200420 l Autor Hmmm. Nie żebym był niecierpliwy, tylko że nie moge uzyskać realistycznego wyglądu tej wody. Co do ilosci particlesów to zależy jakiej wielkości przedmiot mam. Spróbuj wypełnić boxa o wymiarach np. 100/100/100 tysiącem particlesów to życze szczęścia. REALIZM BEDZIE PIEKIELNY. Może po prostu ktoś mi powie jakie są zależności między ustawieniami w metaparticles. Bo albo widze pojedyncze kuleczki lub wszystko zlewa sie w paćkę jakąś:P A czas nie tak bardzo ważny.
Napisano 17 Listopad 200420 l Jeśli używasz Maxa http://www.habware.at/duck4.htm Tension możesz kontrolować jak duży powstanie glut w zależności od ilość particlesów obok siebie. Im większa wartość tym glut jest bardziej jednolity, im mniejsza tym cząsteczki pracują bardziej jako osobne, nie łączące się. Czasem w animacjach z użyciem MP widać jak jakaś cząsteczka znika i nagle się znów pojawia znikąd. Ustalając ten parametr możesz to kontrolować. Musisz poszukać też takie wyważenie między 0 a 1. 0,3 sprawdza się dosyć często. Variatation, jak wszędzie, kontroluje rozbierzność wartości Tension. Evaluation Coarseness służy do kontroli złożoności geometrycznej powstałego bloba. Im parametr większy tym złożoność mniejsza. Paramtery render i viewport, kolejno, do ustalania szczegółowości podczas renderingu i w oknie widokowym (możesz sobie to przedstawić wybierając zamiast TICKS, w pierwszej zakładce, MESH). Im większa oczywiście tym większy czas renderingu, a w zasadzie przygotowania samych obiektów. I tu się zgodzę, praca z MP jest męcząca bo zmieniasz jakiś parametr i musisz czekać długo na zobaczenie efektu :/
Napisano 10 Styczeń 200520 l Autor Dzięki za odpowiedzi. Od zeszłego roku :) nauczyłem się bardzo wiele o metaparticles. Ja jednak wybrałem Real Flow (Glu3D mi się wywalał) wypracowałem sobie odpowiednie wartości wszystkich potrzebnych parametrów w Maxie i Real'u. Osobiście używam około 5000 - 6000 tys. particlesów i efekt jest zadowalający. Mógłbym zamiescić swoje wyniki pracy ale nie wiem jak załączyć na forum plik różny od graficznego.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto