Skocz do zawartości

Problem z duplikowanymi elementami


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie , jako że dopiero zaczynam przygodę z blenderem mam pewien problem odnośnie duplikowanych elementów. Chciałem zrobić coś w stylu płotu jak zwał tak zwał najpierw poprzez skrót alt + D następnie Shift + R powstałe elementy w wyniku duplikowania , chciałbym móc przekształcać jako osobne elementy w kazdym z nich chciałbym wprowadzić jakies inne modyfikacje , ponieważ zaznaczajac jeden element zaznacza mi sie ten sam powiedzmy krawedz w kazdym z pozostałych modeli , myślę ,że w miare jasno to opisałem i ze ktoś bedzie w stanie mi pomóc z góry dziękuje ! Pozdrawiam 

blender 5.png

Napisano
Godzinę temu, Swidru napisał:

dopiero zaczynam przygodę z blenderem

Nezumi przewidział... 😮

Twój problem jest związany ze strukturą danych w blenderze. każdy obiekt mający swoją nazwę ma informację o swojej pozycji i rotacji, ale jego kształt jest zawarty w zakładce "object data":

image.thumb.png.b4a44b2fb0898e441054840296648b62.png

Gdy duplikujesz obiekt wciskając Alt + D, tworzysz nowy obiekt, ale ma on te same dane jeśli chodzi o jego kształt, więc przesuwając werteksy robisz zmiany w obu obiektach, bo oba dzielą te same dane. Jeśli zamiast Alt D wciśniesz Shift D, to stworzysz kopie z osobnymi danymi obiektu i zmiany będą się odnosić do tylko jednego obiektu.

  • Thanks 1
Napisano

Jeszcze mały pytanie , zeby nie zakladać nowego tematu chodzi mianowicie o modyfikator bevel ... nie wiem czy cos gdzies przypadkiem przycisnałem ze działa jakos inaczej dziwnie tnie i nie chce zaokraglac krawedzi przy wiekszej ilosci segmentów ;( pewnie to jakas mała rzecz ale nie wiem jak to wylaczyc dlaczego nie chce ciac krawedzi tak jak na zdjeciu trzecim 

bbbb.png

bbb4.png

image14.png

Teraz, Swidru napisał:

Jeszcze mały pytanie , zeby nie zakladać nowego tematu chodzi mianowicie o modyfikator bevel ... nie wiem czy cos gdzies przypadkiem przycisnałem ze działa jakos inaczej dziwnie tnie i nie chce zaokraglac krawedzi przy wiekszej ilosci segmentów ;( pewnie to jakas mała rzecz ale nie wiem jak to wylaczyc dlaczego nie chce ciac krawedzi tak jak na zdjeciu trzecim , czy to moze być spowodowane skalą ? 

 

bbbb.png

bbb4.png

image14.png

 

Napisano
17 minut temu, ArnoldSzczesliwy napisał:

ctrl + a - apply all transforms 

Raczej na 100% to jest rozwiązanie- ewentualnie możesz kliknąć tylko apply scale.

Napisano
W dniu 21.09.2021 o 19:21, EthicallyChallenged napisał:

Nezumi przewidział... 😮

Twój problem jest związany ze strukturą danych w blenderze. każdy obiekt mający swoją nazwę ma informację o swojej pozycji i rotacji, ale jego kształt jest zawarty w zakładce "object data":

Gdy duplikujesz obiekt wciskając Alt + D, tworzysz nowy obiekt, ale ma on te same dane jeśli chodzi o jego kształt, więc przesuwając werteksy robisz zmiany w obu obiektach, bo oba dzielą te same dane. Jeśli zamiast Alt D wciśniesz Shift D, to stworzysz kopie z osobnymi danymi obiektu i zmiany będą się odnosić do tylko jednego obiektu.

Dodam jeszcze od siebie, że w każdej chwili z duplikatu (utworzonego przy pomocy alt+d), możesz zrobić unikatową kopię, dzięki czemu nie musisz usuwać tego co już zrobiłeś i kopiować obiektów od nowa. Wybierasz obiekt, który cię interesuje, naciskasz U->Object & Data, od tej chwili możesz go edytować niezależnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności