Napisano 21 Wrzesień 20213 l Witam serdecznie , jako że dopiero zaczynam przygodę z blenderem mam pewien problem odnośnie duplikowanych elementów. Chciałem zrobić coś w stylu płotu jak zwał tak zwał najpierw poprzez skrót alt + D następnie Shift + R powstałe elementy w wyniku duplikowania , chciałbym móc przekształcać jako osobne elementy w kazdym z nich chciałbym wprowadzić jakies inne modyfikacje , ponieważ zaznaczajac jeden element zaznacza mi sie ten sam powiedzmy krawedz w kazdym z pozostałych modeli , myślę ,że w miare jasno to opisałem i ze ktoś bedzie w stanie mi pomóc z góry dziękuje ! Pozdrawiam
Napisano 21 Wrzesień 20213 l Godzinę temu, Swidru napisał: dopiero zaczynam przygodę z blenderem Nezumi przewidział... 😮 Twój problem jest związany ze strukturą danych w blenderze. każdy obiekt mający swoją nazwę ma informację o swojej pozycji i rotacji, ale jego kształt jest zawarty w zakładce "object data": Gdy duplikujesz obiekt wciskając Alt + D, tworzysz nowy obiekt, ale ma on te same dane jeśli chodzi o jego kształt, więc przesuwając werteksy robisz zmiany w obu obiektach, bo oba dzielą te same dane. Jeśli zamiast Alt D wciśniesz Shift D, to stworzysz kopie z osobnymi danymi obiektu i zmiany będą się odnosić do tylko jednego obiektu.
Napisano 21 Wrzesień 20213 l Autor Jeszcze mały pytanie , zeby nie zakladać nowego tematu chodzi mianowicie o modyfikator bevel ... nie wiem czy cos gdzies przypadkiem przycisnałem ze działa jakos inaczej dziwnie tnie i nie chce zaokraglac krawedzi przy wiekszej ilosci segmentów ;( pewnie to jakas mała rzecz ale nie wiem jak to wylaczyc dlaczego nie chce ciac krawedzi tak jak na zdjeciu trzecim Teraz, Swidru napisał: Jeszcze mały pytanie , zeby nie zakladać nowego tematu chodzi mianowicie o modyfikator bevel ... nie wiem czy cos gdzies przypadkiem przycisnałem ze działa jakos inaczej dziwnie tnie i nie chce zaokraglac krawedzi przy wiekszej ilosci segmentów ;( pewnie to jakas mała rzecz ale nie wiem jak to wylaczyc dlaczego nie chce ciac krawedzi tak jak na zdjeciu trzecim , czy to moze być spowodowane skalą ?
Napisano 22 Wrzesień 20213 l Sprawdz, czy masz krawedz w tym miejscu: albo ukryty werteks w miejscu gdzie ta krawedz by byla, bo bevel dziala w ten sposob: Edytowane 22 Wrzesień 20213 l przez EthicallyChallenged
Napisano 22 Wrzesień 20213 l 17 minut temu, ArnoldSzczesliwy napisał: ctrl + a - apply all transforms Raczej na 100% to jest rozwiązanie- ewentualnie możesz kliknąć tylko apply scale.
Napisano 24 Wrzesień 20213 l W dniu 21.09.2021 o 19:21, EthicallyChallenged napisał: Nezumi przewidział... 😮 Twój problem jest związany ze strukturą danych w blenderze. każdy obiekt mający swoją nazwę ma informację o swojej pozycji i rotacji, ale jego kształt jest zawarty w zakładce "object data": Gdy duplikujesz obiekt wciskając Alt + D, tworzysz nowy obiekt, ale ma on te same dane jeśli chodzi o jego kształt, więc przesuwając werteksy robisz zmiany w obu obiektach, bo oba dzielą te same dane. Jeśli zamiast Alt D wciśniesz Shift D, to stworzysz kopie z osobnymi danymi obiektu i zmiany będą się odnosić do tylko jednego obiektu. Dodam jeszcze od siebie, że w każdej chwili z duplikatu (utworzonego przy pomocy alt+d), możesz zrobić unikatową kopię, dzięki czemu nie musisz usuwać tego co już zrobiłeś i kopiować obiektów od nowa. Wybierasz obiekt, który cię interesuje, naciskasz U->Object & Data, od tej chwili możesz go edytować niezależnie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto