Swidru Napisano 21 Wrzesień 2021 Napisano 21 Wrzesień 2021 Witam serdecznie , jako że dopiero zaczynam przygodę z blenderem mam pewien problem odnośnie duplikowanych elementów. Chciałem zrobić coś w stylu płotu jak zwał tak zwał najpierw poprzez skrót alt + D następnie Shift + R powstałe elementy w wyniku duplikowania , chciałbym móc przekształcać jako osobne elementy w kazdym z nich chciałbym wprowadzić jakies inne modyfikacje , ponieważ zaznaczajac jeden element zaznacza mi sie ten sam powiedzmy krawedz w kazdym z pozostałych modeli , myślę ,że w miare jasno to opisałem i ze ktoś bedzie w stanie mi pomóc z góry dziękuje ! Pozdrawiam
EthicallyChallenged Napisano 21 Wrzesień 2021 Napisano 21 Wrzesień 2021 Godzinę temu, Swidru napisał: dopiero zaczynam przygodę z blenderem Nezumi przewidział... 😮 Twój problem jest związany ze strukturą danych w blenderze. każdy obiekt mający swoją nazwę ma informację o swojej pozycji i rotacji, ale jego kształt jest zawarty w zakładce "object data": Gdy duplikujesz obiekt wciskając Alt + D, tworzysz nowy obiekt, ale ma on te same dane jeśli chodzi o jego kształt, więc przesuwając werteksy robisz zmiany w obu obiektach, bo oba dzielą te same dane. Jeśli zamiast Alt D wciśniesz Shift D, to stworzysz kopie z osobnymi danymi obiektu i zmiany będą się odnosić do tylko jednego obiektu. 1
Swidru Napisano 21 Wrzesień 2021 Autor Napisano 21 Wrzesień 2021 Jeszcze mały pytanie , zeby nie zakladać nowego tematu chodzi mianowicie o modyfikator bevel ... nie wiem czy cos gdzies przypadkiem przycisnałem ze działa jakos inaczej dziwnie tnie i nie chce zaokraglac krawedzi przy wiekszej ilosci segmentów ;( pewnie to jakas mała rzecz ale nie wiem jak to wylaczyc dlaczego nie chce ciac krawedzi tak jak na zdjeciu trzecim Teraz, Swidru napisał: Jeszcze mały pytanie , zeby nie zakladać nowego tematu chodzi mianowicie o modyfikator bevel ... nie wiem czy cos gdzies przypadkiem przycisnałem ze działa jakos inaczej dziwnie tnie i nie chce zaokraglac krawedzi przy wiekszej ilosci segmentów ;( pewnie to jakas mała rzecz ale nie wiem jak to wylaczyc dlaczego nie chce ciac krawedzi tak jak na zdjeciu trzecim , czy to moze być spowodowane skalą ?
EthicallyChallenged Napisano 22 Wrzesień 2021 Napisano 22 Wrzesień 2021 (edytowane) Sprawdz, czy masz krawedz w tym miejscu: albo ukryty werteks w miejscu gdzie ta krawedz by byla, bo bevel dziala w ten sposob: Edytowane 22 Wrzesień 2021 przez EthicallyChallenged
ArnoldSzczesliwy Napisano 22 Wrzesień 2021 Napisano 22 Wrzesień 2021 ctrl + a - apply all transforms 1
RaVirr Napisano 22 Wrzesień 2021 Napisano 22 Wrzesień 2021 17 minut temu, ArnoldSzczesliwy napisał: ctrl + a - apply all transforms Raczej na 100% to jest rozwiązanie- ewentualnie możesz kliknąć tylko apply scale.
Lucas Napisano 24 Wrzesień 2021 Napisano 24 Wrzesień 2021 W dniu 21.09.2021 o 19:21, EthicallyChallenged napisał: Nezumi przewidział... 😮 Twój problem jest związany ze strukturą danych w blenderze. każdy obiekt mający swoją nazwę ma informację o swojej pozycji i rotacji, ale jego kształt jest zawarty w zakładce "object data": Gdy duplikujesz obiekt wciskając Alt + D, tworzysz nowy obiekt, ale ma on te same dane jeśli chodzi o jego kształt, więc przesuwając werteksy robisz zmiany w obu obiektach, bo oba dzielą te same dane. Jeśli zamiast Alt D wciśniesz Shift D, to stworzysz kopie z osobnymi danymi obiektu i zmiany będą się odnosić do tylko jednego obiektu. Dodam jeszcze od siebie, że w każdej chwili z duplikatu (utworzonego przy pomocy alt+d), możesz zrobić unikatową kopię, dzięki czemu nie musisz usuwać tego co już zrobiłeś i kopiować obiektów od nowa. Wybierasz obiekt, który cię interesuje, naciskasz U->Object & Data, od tej chwili możesz go edytować niezależnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się