chester7vp Posted October 24, 2021 Share Posted October 24, 2021 Witam. Mam problem z którym męczę się już 3 tydzień. Zaznaczę, że dopiero uczę się blendera. Do tej pory działałem w DSM. Otóż chcę wygiąć obiekt aby osadzić go na kuflu. Przykładowo mam takiego wilka. Teraz mogę w Bend w osi Y zrobić coś takiego. I super o to chodzi. Problem pojawia się kiedy w innym programie tnę sobie takiego wilka powiedzmy na pół. Kiedy wrzucam go do blendera pojawia mi się w zupełnie innej pozycji (np do góry nogami) w randomowym miejscu. Obracam go sobie jak potrzebuje. Klikam set origin-geometry to origin i próbuje deformować. Teraz w osi Y deformuje się dobrze choć w drugą stronę. Natomiast kiedy chcę aby zginał się w osi z (czyli tak abym mógł go umieścić na kubku) wychodzą takie kwiatki. Przejrzałem już tonę anglojęzycznych filmów i forów. Ustawiam nowe punkty i nic. Domyślam się, że jest jakiś problem z geometrią obiektu ale nie mam pomysłu co dalej. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
dm_ Posted October 24, 2021 Share Posted October 24, 2021 (edited) Tak jak piszesz to może być problem z danymi dotyczącymi geometrii obiektu. Po obróceniu i przesunięciu modelu tak jak trzeba, zanim nadasz modyfikator Bend spróbuj wcisnąć Ctrl A i z listy wybrać Apply Scale & Rotation. Potem nadaj modyfikator Bend i spróbuj go wygiąć. EDIT: Co do wstawiania się modelu w randomowym miejscu po imporcie - modele 3D zapisują układ współrzędnych z programu, z którego były eksportowane. Blender ma domyślnie oś Z do góry ale niektóre programy Y mają do góry i wtedy po imporcie modele zwykle leżą bo w programach 3D zwykle wklejane są na zasadzie oś do osi - X do X, Y do Y, Z do Z, dodatkowo jeszcze zapisywana jest informacja o położeniu modelu z poprzedniego programu i to też generuje przesunięcia jak osie się nie zgadzają. Edited October 24, 2021 by dm_ Import a przesuwanie się modeli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now