Jump to content

Wyginanie obiektu simple deform


chester7vp

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z którym męczę się już 3 tydzień. Zaznaczę, że dopiero uczę się blendera. Do tej pory działałem w DSM.

Otóż chcę wygiąć obiekt aby osadzić go na kuflu. Przykładowo mam takiego wilka.796055350_wilkoprosty.thumb.jpg.bbb6e07d8a5826aa4020b6c2bfe77ab3.jpg

Teraz mogę w Bend w osi Y zrobić coś takiego.

1828951171_wilkkrzywy.thumb.jpg.c77d2958e0bb419d2b902e158b4726c7.jpg

I super o to chodzi. Problem pojawia się kiedy w innym programie tnę sobie takiego wilka powiedzmy na pół. Kiedy wrzucam go do blendera pojawia mi się w zupełnie innej pozycji (np do góry nogami) w randomowym miejscu.

1415447877_wilkubokiem.thumb.png.1bc2254399d9705df6be55bf8f5978d0.png

Obracam go sobie jak potrzebuje. Klikam set origin-geometry to origin i próbuje deformować. Teraz w osi Y deformuje się dobrze choć w drugą stronę.

917723030_wiolkuzgietyuzle.thumb.jpg.402f59d25f36632793b475613377001e.jpg

Natomiast kiedy chcę aby zginał się w osi z (czyli tak abym mógł go umieścić na kubku) wychodzą takie kwiatki.

1438364830_zilkuz.thumb.png.39a79643b2213208d6369360bcd7b79a.png

Przejrzałem już tonę anglojęzycznych filmów i forów. Ustawiam nowe punkty i nic. Domyślam się, że jest jakiś problem z geometrią obiektu ale nie mam pomysłu co dalej. Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak jak piszesz to może być problem z danymi dotyczącymi geometrii obiektu. Po obróceniu i przesunięciu modelu tak jak trzeba, zanim nadasz modyfikator Bend spróbuj wcisnąć Ctrl A i z listy wybrać Apply Scale & Rotation. Potem nadaj modyfikator Bend i spróbuj go wygiąć.

 

EDIT: Co do wstawiania się modelu w randomowym miejscu po imporcie - modele 3D zapisują układ współrzędnych z programu, z którego były eksportowane. Blender ma domyślnie oś Z do góry ale niektóre programy Y mają do góry i wtedy po imporcie modele zwykle leżą bo w programach 3D zwykle wklejane są na zasadzie oś do osi - X do X, Y do Y, Z do Z, dodatkowo jeszcze zapisywana jest informacja o położeniu modelu z poprzedniego programu i to też generuje przesunięcia jak osie się nie zgadzają.

Edited by dm_
Import a przesuwanie się modeli
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy