Jump to content

dm_

Members
  • Posts

    28
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

dm_'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

8

Reputation

  1. Teraz robi bloba, ale ta technologia jest zbyt potrzebna żeby nie została ulepszona. Kwestia lat i milionów dolarów na rozwój, które się pewnie znajdą. I oczywiście nie zastąpi ona grafików, ale osoby które skupiają się przede wszystkim na odtwarzaniu tego co istnieje mogą mieć problem. Hard surface z referencji, likenessy etc. To wszystko się prosi o automatyzację - jest tam więcej rzemiosła i porównywania detali referencja-model 3D piksel po pikselu niż prawdziwej kreatywnej pracy. Zresztą ostatnio jak rozkminiałem to tworzenie modeli przez AI to dotarło do mnie, że z tego w połączeniu z mediami społecznościowymi można by zrobić konkretny kombajn. Facebook ma setki zdjęć swoich użytkowników, automat zrobi im z tego modele 3D + tekstury. Wrzucą to do jakiegoś świata w którym możesz grać samym sobą. Albo jakaś platforma gdzie się ludzie spotykają w VR i widzą siebie nawzajem w 3D. I skoro ja na to wpadłem to oni pewnie też.
  2. Sprawdzone kilka razy. Teraz są postawione zasieki które dodatkowo ktoś lub coś weryfikuje. Najpierw musisz podać nazwę uczelni i dynamicznie w trakcie jej wklepywania jest przeszukiwana lista zaakceptowanych uczelni z tym co wpisujesz. Potem trzeba wrzucić skany legitymacji i czekasz na akceptację. Jak zaakceptują to masz free wersję edukacyjną albo na rok z opcją przedłużenia po powtórzeniu po roku całego procesu albo do końca studiów i ani chwili dłużej. Chyba od 2 lat tak to działa i nie ma tak jak kiedyś że wpisujesz byle co i 1000 wersji edukacyjnych masz na koncie ważne nawet 5 lat po skończeniu studiów które możesz sobie wirtualnie przedłużać w nieskończoność.
  3. Wersja edukacyjna tylko za okazaniem ważnej legitymacji studenckiej z zaakceptowanej przez Autodesk szkoły/uczelni. Dobre czasy się skończyły i teraz weryfikują wszystko a jako że autor tematu ma ponad 20 lat doświadczenia w zawodzie to zgaduję że na studenta się nie łapie.
  4. Jeśli chodzi o ArchViz to tam króluje 3ds Max i stan ten się nie zmieni. Wszystko przez to że bez problemu wczytuje format .dwg, natywny format AutoCADa który często jest wybierany do wymiany danych na linii architekt-grafik 3D. Do tego jakaś tam współpraca z Revitem (program inżynierski CAD dla architektów-budowlańców), V-Ray, Corona i cała branża w zasadzie stoi na maxie. Niektórzy ludzie działają na Blenderze, nawet nieźle im to wychodzi np. https://www.blender3darchitect.com/ ale to wciąż kombinowanie pod górę i sporo zachodu. No i trzeba mieć wtedy ten .dwg w Blenderze i ogólnie zasysanie danych z programów CAD rozpykane na 100%, bo bez tego nie zaczniesz żadnego zlecenia. Do tego pytanie skąd tego maxa wziąć - od jakiegoś czasu jest wersja indie bodaj 1500 zł/rok ale do nauki bez sensu wydawać taki hajs. Tutaj sam sobie musisz odpowiedzieć na pytanie co jesteś w stanie sobie zagwarantować w kwestii softu. Wizualizacja produkt wydaje mi się znacznie przystępniejsza pod względem oprogramowania i na moje niefachowe oko z Blenderem dałbyś radę, ale weź jeszcze poczekaj na opinie ludzi którzy rzeczywiście ogarniają temat. Zostaje jeszcze ten wspomniany przez Ciebie świat naturalny i tak jak koledzy powyżej piszą zobacz czy pod hasłem Environment Artist jest to co Ci się podoba.
  5. W Bielsku chyba nic nie ma ale nie przesądzam tego na 100%. Pomyśl też o kursach i szkołach online. Dużo jest po angielsku i dobrze by było żebyś ten język ogarniał bo bez niego to jak bez ręki. Z polskich jeśli chodzi o 3D to kojarzę Drimagine http://www.drimagine.com/ Z 2D to najlepszy jest chyba Focal Point, dwaj konkretni ludzie go prowadzą i możesz o nich posłuchać na kanale Rozmowy z Mistrzem odcinki 6 i 7 https://www.youtube.com/c/RozmowyzMistrzem/videos
  6. Popieram przedmówców, więcej błędów a komentarze będą dłuższe. Także fajne jakby co
  7. @Sebazx6r dzięki wielkie za porady. Czytałem już wcześniej Twoje posty odnośnie przebranżowienia i szczerze podziwiam za upór i wytrwałość, ale ja nie mogę sobie pozwolić na taki hardkor. Nie wyobrażam sobie rezygnacji z balansu pomiędzy siedzeniem przy kompie a innymi aktywnościami, tymi bardziej prozdrowotnymi. W sumie to nie czuję żadnej spiny i spróbuję z wolnego czasu wycisnąć tyle ile się da, bez łamania karku a co będzie to będzie. Ale i tak dzięki za podzielenie się ze swoimi doświadczeniami, mega interesujące są takie historie.
  8. Dzięki wszystkim za sugestie. Muszę się przespać z tym wszystkim i zobaczymy co z tego wyniknie.
  9. Cześć. Chciałbym w najbliższym czasie postawić mocniej na naukę 3D. Jako że zbliżam się do 30 lat i nie jestem osobą z branży CG chcę dokonać wyboru odpowiedniego do moich preferencji i predyspozycji. Dlaczego? Lubię CG i kiedyś się go intensywnie uczyłem, ale to było w czasach C4D 8, Mayi 5 i Blendera 2.42. Czasy, gdy 3D Studio Max wydawał Discreet, Mayę Alias Wavefront, Lightwave miał się dobrze itd. Wciąż pamiętam pewne podstawowe rzeczy i nie startuję totalnie od 0, ale bardziej jest to na zasadzie że coś kojarzę, coś kiedyś słyszałem, ale żeby to zrobić to 0 szans. Chcę dać sobie szansę na ogarnięcie tematu i nic ani nikt mnie nie goni. Jakby co to niezbyt myślę aktualnie o tym w kontekście typowej kariery. Fajnie byłoby ogarnąć poziom który pozwoliłby mi robić małe zlecenia na boku i to jest mój podstawowy cel. Was z kolei proszę o pomoc w wyborze odpowiedniej ścieżki rozwoju. Kiedyś próbowałem wszystkiego, od organiki po hard surface, architekturę i efekty i teraz chciałbym wybrać jedną dziedzinę, w której się wyspecjalizuję. Poniżej kilka informacji, które mogą się przydać: wiem, że na pewno się nie nadaję rzeźbiarza 3D - lubię anatomię i podziwiam każdego kto się tym zajmuje, ale dzisiaj nie miałbym już cierpliwości do dłubania detali, dodawania zmarszczek itd. jestem trochę ścisłowcem, mało we mnie typowego plastyka i artysty i bardziej ciągnie mnie w kierunkach technicznych. Podobają mi się node'y, proceduralizm i tego typu rzeczy jeszcze podbijając powyższe - trochę się znam na programowaniu, głównie Python i myślenie w kategorii zmiennych, obiektów, puszczanie pętli i cały ten stuff nie jest mi obcy. Gdyby trzeba było sobie samemu coś dorobić grzebiąc w API to myślę że prędzej czy później dałbym radę Wstępnie myślę o motion graphics. Fajne rzeczy robi Ducky 3D na swoim kanale: https://www.youtube.com/channel/UCuNhGhbemBkdflZ1FGJ0lUQ/videos Jest tam trochę kombinowania, procedural pod tekstury i obiekty 3D no i typowy CG stuff czyli modelowanie, teksturowanie, rendering, oświetlenie. Spoko opcja jak dla mnie. Ale będę wdzięczny również za wasze opinie jako osoby bardziej zorientowane w temacie i w branży. Może jest coś jeszcze, co powinienem rozważyć i co będzie jeszcze lepiej dopasowane w mój profil. Co do softu to nie będę kombinował i na 90% Blender - znam go najlepiej, do tego darmowy a ja niezbyt jestem chętny do piracenia nawet w ramach nauki (fajnie by było gdyby każdy wydawca udostępniał wersję Personal Learning Edition jak Alias z Mayą 15 lat temu ale co zrobić). Myślałem też chwilę nad Houdinim zwłaszcza że jest darmowa wersja Apprenctice do nauki, ale robi się coś w nim poza VFX? Średnio mnie do tego ciągnie. Ostatnie pytanie bonusowe: znacie ludzi, którzy się przerobili na grafików 3D w wieku zbliżonym do 30 lat? To już z czystej ciekawości, bo sam o tym niezbyt myślę, ale z ciekawości bym poczytał.
  10. dm_

    Gord - teaser

    Potwierdzam, jak za pierwszym razem oglądałem to zgubiłem kompletnie czachę i komary ale to nie jest zarzut tylko spostrzeżenie bo tak poza tym to zgadzam się z przedmówcami
  11. Ja tam widzę w zasadzie same dobre strony a ta posągowość to coś, do czego się trochę doczepiłem na siłę. Gdybym miał napisać krótkiego posta pod Twoją pracą to pewnie byłoby to coś w stylu "zajebiste" itd. ale staram się jak już napisać coś więcej żeby nie było zbyt fejsbukowo z mojej strony.
  12. @Lucas jakby co to potwierdzam spostrzeżenia przedmówców, trochę rollercoaster się zrobił podczas oglądanie tej animacji. Ale sam efekt bardzo spoko. Mnie się podobało strzelanie deskami niczym z karabinu maszynowego sam nie wiem czemu. Wybacz też za offtop ale mógłbyś przy okazji rozwinąć pewną kwestię z tematu o RTXie 3090, mianowicie: Dawałeś radę robić projekty komercyjne na 10-letnim laptopie? Jeśli tak to jaka działka, też wizualizacje architektoniczne?
  13. Najbardziej podoba mi się drugi kadr, ten z głębszą perspektywą. Jest bardziej dynamiczny bo postacie na pierwszym planie w pierwszym kadrze wydają mi się trochę posągowe tzn. miałem odczucie, że trochę są jak modele, którzy zapozowali do danej pozy stojąc nieruchomo i że nie jest to zatrzymanie dynamicznego ruchu w danej chwili. Ale ta głębsza perspektywa nadaje więcej dynamiki i lepiej mi się na nią patrzy. Nie pytaj się mnie tylko czemu tak to widzę bo nie mam pojęcia, ja się nie znam i to jest coś co rzuciło mi się w oczy oprócz zajebistego poziomu technicznego pracy, o czym świadczą zresztą reakcje innych użytkowników.
  14. @SebastianSz powinieneś te swoje posty z objaśnieniami sprzedawać po 10 zł, ludzie by kupowali
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy