Jump to content

Mortus

Members
  • Content Count

    79
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Good

About Mortus

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Finalne renderki. O ile nie ma nic do poprawy, oczywiście.
  2. Drobne poprawki na skrzydłach zanim się wezmę za finalne pozy/rendery.
  3. Tekstury zrobione, rig zrobiony, particle zrobione. Nie nazwałbym go jeszcze skończonym, ale już blisko. Do niektórych poz będę potrzebował jeszcze ognia, mam już wstępną symulację. To be continued...
  4. Nie mam nic mądrego do dodania, po prostu przyjmuję to do wiadomości. Wygląda na to, że z tymi oczami jest więcej niuansów niż się na pierwszy rzut oka (hehe) wydaje.
  5. Taki mały projekt, który miałem nadzieję skończyć na Halloween, ale wygląda na to, że zajmuje mi więcej czasu niż się spodziewałem, więc najpewniej nie skończę go na czas. W każdym razie jest to fanart bazujący na ostatnim bossie z gry MediEvil 2 - The Demon. Aktualny progress: A tutaj link do oryginalnego conceptu z gry: Demon
  6. To w takim razie też dorzucę od siebie trzy grosze. Ogólnie na forum mało się udzielam, a jeśli już, to głównie w tematach które sam założyłem. Nastawiony jestem głównie na krytykę własnych prac i rozwijanie swojego warsztatu, więc jestem jedną z tych osób która bardziej oczekuje komentarzy, niż sama coś komentuje. Wszelkiego typu media społecznościowe jakoś średnio do mnie trafiają, może mentalnie jestem starym dziadem, ale zdecydowanie wolę fora tematyczne. Tutaj przynajmniej można na spokojnie omówić temat, liczyć na konstruktywne wypowiedzi, również te negatywne. Na FB czy Twitterze wrzucona praca szybko spłynie z siłą wodospadu zasypana kolejnymi postami, ktoś napisze komentarz że fajne, ktoś da lajka, ot i cały feedback. Takie przynajmniej są moje obserwacje. Sam jednak mało komentuję. Przede wszystkim dlatego, że czasu wiecznie na wszystko brak. Poza tym prace tutaj często są na na tyle wysokim poziomie, że i tak nie mam nic do dodania, a tak jak ktoś wcześniej wspomniał - pisać tylko że "fajna praca" trochę głupio. Jeśli jednak miałbym coś zaproponować, to gdzieś tam w temacie przewinął się pomysł z kwestiami finansowymi. Podpisuję się pod tym rękami i nogami. Ja wiem, że ludzie niechętnie dzielą się informacjami o swoich zarobkach i jest to swego rodzaju temat tabu, ale myślę że dla wielu te informacje są bardzo cenne. Często pojawia się ten problem jak wycenić projekt, ile powinienem sobie policzyć, czy taka kwota to nie jest już przesada, czy aby nie zarabiam za mało, może w innym studiu na podobnym stanowisku dostanę więcej, a może wręcz przeciwnie. Jak podejść do tematu wyceny przy zleceniu, jakie umowy. Może jakaś ocena potencjału zarobkowego na podstawie portfolio przez osoby, które mają w tej materii szerszą wiedzę i doświadczenie. To są takie rzeczy na które google raczej mgliście odpowiada a mnie (i pewnie nie tylko) bardzo tego typu pytania nurtują. Chętnie bym coś na takie tematy poczytał lub podyskutował.
  7. Sorry, że znowu tak późno odpisuję. Dzięki wielkie za link, @Boris - pliki już zassane. Będzie co analizować 👍
  8. Ano fajnie się ogląda 😉 Sam ostatnio trafiłem na jakiegoś kolesia który rysuje obrazki na iPadzie, które jednocześnie są proste i efektowne. Gal Shir się nazywa, polecam 👍 A to drugie wideo od Masahiro Ushiyamy kojarze aż za dobrze. Swego czasu na podstawie tego materiału wymodelowałem głowę naśladując krok po kroku kolejne etapy pokazane na filmiku. Jakiś czas później stwierdziłem, że w kwestii postaci dużo wygodniej mi ze sculpceniem i retopo zamiast bawienia się w box modeling. No chyba, że mówimy o basemeshu, wtedy tak.
  9. Zasadniczo miałem podobne przemyślenia jak podchodziłem do tego tematu. Miałem zamiar po prostu wyciąć jakąś kwestię z filmu, a najlepiej z cinematika, bo tam często głosy nie są zaśmiecone jeszcze innymi efektami i muzyką. Tylko później stwierdziłem, że najpewniej będę po prostu podświadomie odtwarzał istniejącą już scenę, a nawet jeśli nie, to i tak efekt mojej pracy będzie po prostu "podróbką oryginału". W każdym razie wygląda na to, że będę po prostu szukał gdzie się da w jakichś wywiadach czy podcastach i spamował pytaniami o pozwolenie na użycie fragmentu 😛 tak czy inaczej dzięki.
  10. Nie wiem za bardzo jak to nazwać, ale kojarzy ktoś może strony gdzie można znaleźć jakieś darmowe, stockowe nagrania głosowe? Nie raz widuje się przykładowe, testowe animacje z zupełnie przypadkowymi scenkami w których postać coś tam mówi. Zawsze mnie zastanawiało skąd wziąć takie krótkie wypowiedzi do tego celu. Dosłownie, jakieś nie wiem kilkunasto-kilkudziesięcio sekundowe kwestie z jakąkolwiek treścią, byleby tylko mieć z czym pracować do testowej animacji. Ktoś coś?
  11. @Rozpustelnik Też się właśnie zastanawiałem, czemu koła wchodzą w podłoże 😛 @michalo Na razie pewnie poprzeglądam te offline, ale wcześniej czy później na pewno skuszę się na mentoring, bo tak jak mówisz - to jest najpewniej niebo i ziemia w porównaniu do kursów offline. @Boris A wiesz, że chyba widziałem? Coś mi się wydaje, że już gdzieś trafiłem na te dzikie ruchy 😃
  12. Hmm... może faktycznie coś w tym jest, że niektóre rzeczy działają tylko w 2D, a w 3D już niestety nie. Podejrzewam, że w drugą stronę to też pewnie działa. Muszę jakoś lepiej zriserczować temat. @michalo Myślałem o czymś takim. Tylko, że to są chyba te kursy, gdzie pod okiem prosa robi się jakiś projekt przez np. miesiąc i razem z resztą "klasy" dostaje się od niego indywidualny feedback. Mam rację? Nie pomyliłem tego z czymś innym? Jeśli tak, to chętnie bym z czegoś takiego skorzystał, ale na razie zbyt niepewnie stoję z czasem. Jak będzie luźniej to na pewno skorzystam, bo indywidualna opinia weterana branży jest bezcenna. @Boris Dzięki za link, rzucę okiem na pewno 👍
  13. No dobra. Rzeczywiście jak sobie porównałem pod tym kątem swój model z pracami które mi się podobają, to może jest coś na rzeczy jeśli chodzi o zbyt duże oczy. Będę teraz brał na to poprawkę, bo wydaje mi się, że po prostu cały czas odnosiłem wrażenie, że różne popularne postacie mają te oczy większe, niż rzeczywiście mają. W każdym razie dzięki za zwrócenie na to uwagi. Chociaż z drugiej strony są też postacie które mają oczy celowo dużo większe w stosunku do twarzy, a mimo to całość wygląda w porządku. Niektóre też dość wyraźnie łamią inne zasady np. dotyczące rozstawu oczu (w sensie odstęp wielkości 1 oka pomiędzy nimi, o ile dobrze kojarzę), a całość wciąż trzyma się kupy. Na przykład tutaj: https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/004/914/868/large/patricia-souto-meninacabelorosa.jpg?1487174658 Zastanawiam się teraz co sprawia, że czasem takie rzeczy działają, mimo łamania zasad z premedytacją. Byłbym wdzięczny za jakieś omówienie albo polecenie traktującej o tym książki czy jakiegoś innego materiału. W ogóle tak na marginesie - kojarzy ktoś jakieś dobre materiały/książki/cokolwiek traktujące o designie postaci? Mówiąc dobre mam na myśli takie, które realnie wgryzają się w temat. Łatwo trafić na jakieś ogólnikowe porady typu "zrób ciekawą fryzurę", "daj swojej postaci fikuśne ciuchy" i tak dalej. Tylko, że takie rady to żadne rady, bo tak na dobrą sprawę nie mówią nic, nie wprowadzają żadnych konkretów do tematu. A jestem przekonany, że istnieją jakieś wytyczne nie tylko mówiące żeby zrobić ciekawą fryzurę, a wskazujące konkretnie jaką tę fryzurę zrobić. Jak to się będzie miało do charakteru, z czym się będzie kojarzyło, co będzie wizualnie mówiło o postaci itp. To samo z posturą, proporcjami, kolorami, zależnościami między tym wszystkim i tak dalej. Z góry dzięki jeśli ktoś coś tego typu poleci. W każdym razie za resztę rad też oczywiście wielkie dzięki 👍 Będę starał się lepiej tym wspomnianym zagadnieniom przyglądać i porównywać z innymi pracami, których używam jako referencji. Mam nadzieję, że uda mi się lepiej wyłapywać te swoje błędy 😉
  14. Spoko, nie ma problemu 👍
  15. Wydaje mi się, że to by było na tyle jeśli chodzi o ten drobny, poboczny projekt. Tak jak wcześniej pisałem, postać jest bez mimiki. Zrobiłem tylko prosty rig do górnych powiek i oczywiście gałek ocznych. W każdym razie zostawiam kilka renderów i jeśli nikomu nic się w oczy nie rzuci, to tak już tę postać zostawię. Teraz czas wracać do głównego projektu.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy