Skocz do zawartości

Mortus

Members
  • Liczba zawartości

    156
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana Mortus w dniu 27 Listopad 2023

Użytkownicy przyznają Mortus punkty reputacji!

1 obserwujący

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Mortus's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done

Recent Badges

180

Reputacja

  1. @JoseConseco Aj, rzeczywiście. Pobrałem poprawkę i nie odpisałem. Na PW poszła odpowiedź co i jak. Generalnie addon teraz działa ale muszę jeszcze popróbować trochę ustawień. Tak czy siak wielkie dzięki 👍 @Ania O proszę, to jest dopiero konkretny feedback! Jeszcze chyba nikt mi do tego projektu nie dawał wskazówek "po animatorowemu". Bardzo dziękuję, mega przydatne uwagi. Z pelvisem się w pełni zgadzam, to jest dokładnie to jak animuję obecnie każde ujęcie. Najpierw pelvis i całą resztę postaci olewam do momentu aż będzie mi się wydawało, że jest akceptowalnie. Potem torso, ręce, dłonie, palce. Od ogółu do szczegółu. Z tą stylizacją to jest dobra uwaga. Ja na początku w ogóle zakładałem, że w animacji będę się bardziej opierał na squash & stretchu. Przy mniejszych, stylizowanych postaciach to się mega dobrze sprawdza. Z tym, że o ile w poprzednim projekcie udało mi się tego trochę przemycić, tak tutaj poległem na próbach i na razie z tego zrezygnowałem. A moim zdaniem to naprawdę bardzo dużo zmienia. Taki lvl-up animacji od ręki. Może jeszcze do tego wrócę, nie wiem. W pełni też się zgadzam z pozostaniem przez chwilę w pozie. Zanim zanimowałem dalszą część, to gdy tancerki tak stały, do pewnego momentu nawet mi to tam pasowało. Później o tym zapomniałem. Kurcze naprawdę super uwagi. Serio wielkie dzięki, postaram się zastosować 🍻
  2. @gryzon Całość animuję w Blenderze. Teksturki maluję w Substance Painterze, w poprzednim projekcie symulacje leciały na Marvelous Designerze, a rzeźbię w Zbrushu. Taki chyba dość standardowy zestaw programów. Ale głównym narzędziem jest dla mnie jednak Blender. @adek O, nie spodziewałem się. Bardzo dziękuję, fajnie zobaczyć swój projekt w polecajkach. Gdybym wiedział, to bym przygotował jakiś bardziej wyjściowy render na miniaturkę. W każdym razie to dla mnie mega wyróżnienie, dzięki! @Ania Tak tak, waveform wisi sobie cały czas podczas pracy razem z oryginalną animacją. Ale czasem nawet mimo to nie zawsze udaje mi się wszystko fajnie zgrać z rytmem. Będę jeszcze próbował. Jeśli są jakieś ujęcia które Twoim zdaniem najbardziej nie leżą to śmiało - będę się starał to poprawiać. Co do wyraźniejszego ruchu na początku - masz na myśli animację jako całość, czy tylko te tancerki z ostatniej wrzutki? Kilka osób mi już wskazywało te tancerki, mi też na tę chwilę nie leżą, dlatego pytam. Zbyt gładka i przesadnie płynna animacja to coś, co ciągle za mną chodzi. Staram się z tym walczyć, w poprzednim projekcie miałem dokładnie ten sam problem. Część z tego już sam wyłapałem i zapisałem sobie na przyszłość do poprawy. Ale wiadomo, im więcej osób mi wskaże na jakiś konkretny fragment animacji albo problem, tym bardziej jestem przekonany nad czym trzeba popracować. Swoją drogą - czy ja Cię kojarzę jeszcze (chyba) ze starej Blenderowni? Ten czajniczek z awatara mocno mi się wrył w pamięć i jeśli Cię z kimś nie pomyliłem, to swego czasu śledziłem z podziwem Twoje prace.
  3. @gryzon Pięknie dziękuję. Też mi się tak wydaje, jeszcze nad niektórymi ujęciami trzeba posiedzieć, ale grunt że praca idzie do przodu. No i tak, zdecydowanie masa pracy. Tak za mną jak i przede mną. No i jestem, pierwsza wrzutka po nowym roku. Na razie stwierdziłem, że te poprawki pójdą do "backlogu", a aktualnie skupię się na robieniu tego, czego jeszcze w ogóle nie ma, czyli animacji tancerek. Chciałbym to mieć w jakiejkolwiek wersji. Potem będę poprawiał. Omawiany wcześniej obrót w 7 ujęciu, ale też pozostałe poprawki do Courtney będę klepał jak zrobię tancerki. Dzięki temu czuję, że robota mi idzie do przodu a nie tylko kręcę się w miejscu ciągle nad tym samym. A co do samych tancerek: - zrobiłem im pierwszy pass animacji (na razie tylko w kilku pierwszych ujęciach jak widać niżej) - ten ich obrót w ujęciu 5 nie do końca mi leży - schodzenie z podestu w ujęciu 6 też mi się nie podoba - kadrowanie w ujęciu 10 na pewno trzeba zrobić inaczej ale jeszcze nie mam pomysłu - pierdoła, ale w ujęciu 14 na końcu wchodzą trochę w kadr a animacja nie była na to przygotowana więc do poprawy - fizykę na tancerkach na razie olewam, też wrócę do tego później - głośniki się teraz animują, yay Chyba tyle jeśli chodzi o mój własny feedback.
  4. @blood_brother Tzn. jak mówiłem o "oryginalnej animacji którą linkowałem wcześniej", miałem na myśli materiał źródłowy na którym się opieram, nie moje własne wrzutki. Staram się wyczuć czy ta animacja z definicji jest trochę myląca, bo taki jest po prostu oryginał, czy może w pierwowzorze jest wszystko cacy a to ja coś namieszałem w swojej wersji. Uwagi co do montażu względem wersji z października raczej pozostają za to aktualne, bo w tej kwestii niewiele zmieniłem. @Mortom Szczerze mówiąc, gdy pierwszy raz (a właściwie wiele pierwszych razów) widziałem oryginalną animację, odebrałem to jako taki typowy teledysk właśnie. Czyli teledyskowa sklejka mniej lub bardziej losowych ujęć. Dopiero później, gdy zacząłem głębiej się temu przyglądać, dotarło do mnie że w rzeczywistości tam jest ciągłość rozmieszczenia postaci na scenie. Tj. Courtney schodzi z wewnętrznego pierścienia, idzie w stronę głośnika, tam zostaje przez kilka kolejnych ujęć, potem wraca na środek, chwilę dalej śpiewa i wraca "windą" w dół. Ale to tylko ja, może jestem po prostu mało spostrzegawczy. A jeśli chodzi o masę postaci - masz na myśli jakieś konkretne ujęcia? Czy bardziej chodzi o jakiś trudny do wskazania, bliżej nie sprecyzowany feeling przez całą animację? No i też od razu - jest może ktoś więcej z takim odczuciem? Każde potwierdzenie albo zaprzeczenie tego typu informacji przez inne osoby bardzo mi pomaga. Serio. Na razie wnioski mam takie, że chyba spróbuję dodać ten obrót w 7 ujęciu, jeśli faktycznie pomaga to nadać ciągłość kadrów. Spróbować na pewno nie zaszkodzi. Swoją drogą to jest dość ciekawy temat, bo de facto w rzeczywistości wprowadzenie tego obrotu tak naprawdę zwiększa "przeskok" postaci na scenie zamiast go zmniejszać. Może chodzi bardziej o pozę niż pozycję kamery - nie wiem, nie znam się na montażu 😅 W każdym razie spróbujemy, zobaczymy.
  5. Hmm, a co na to reszta jury? Jest jeszcze ktoś z podobnymi uwagami? Jeśli tak to śmiało proszę dać mi znać. @blood_brother widziałeś oryginalną animację którą linkowałem wcześniej? Jak te uwagi wypadają względem niej? Tam też masz takie odczucie, że postać ciągle przeskakuje w inne miejsce? A może tam wszystko jest w porządku, a w swojej wersji coś sknociłem? Generalnie fajnie jakby ktoś więcej też się na ten temat wypowiedział. Nie chcę się też jakoś bronić, bo też nie o to w tym chodzi. Więc tylko odniosę się do wylistowanych ujęć i opiszę jak to wygląda "od kuchni". Między 6 i 7 ujęciem jest co prawda niewielki przeskok - ale tak jest też w oryginale. Sam przeskok jest bardziej "pod kamerę", bo fizycznie postać i tak idzie w kierunku tego miejsca, ale rzeczywiście niewielki przeskok jest. Tutaj nie wiem co zrobić. Za to już od ujęcia 7 do praktycznie ujęcia 38 postać jest ciągle w tym samym miejscu na scenie. Jedyne co tam się dzieje, to kamera najeżdża w różny sposób. W ujęciu 38 postać idzie na środek sceny, więc zmienia położenie, ale bez przeskoku (swoją drogą widzę że coś mi się popsuło w animacji w tym ujęciu w ostatniej wrzutce, muszę poprawić). Między ujęciem 45 a 46 rzeczywiście nie ma logicznego przejścia. Mam co prawda swoje własne uzasadnienie czemu tak jest, ale tak jak mówiłem nie chcę się bronić. Wolę poczekać aż ktoś więcej się do tego odniesie. Ogólnie fajne uwagi, po prostu teraz bym chciał poznać więcej opinii różnych ludzi w tej kwestii 😉 Tak więc proszę więcej osób o odniesienie się do tego problemu.
  6. No i znowu jestem. Nie wszystko z poprzedniej listy zdążyłem poprawić, ale chciałem zrobić wrzutkę jeszcze przed końcem roku, więc pozbierałem do kupy to co udało mi się dotąd wyklikać i wrzucam co mam. No więc tak wygląda lista zmian: - cycki nadal są ✓ - ujęcie 6 w całości wyanimowane od zera. Całą poprzednią sekwencje wyrzuciłem przez okno i teraz dziopka schodzi w nieco inny sposób, w innym tempie i rytmie. Jakoś to "zwykłe" schodzenie po stopniach mi się tam nie klei, więc podszedłem do tego nieco inaczej. - ujęcie 17 - nie wiem czy była realnie taka potrzeba, ale też zanimowałem od nowa edytując gestykulację. - ujęcie 20 - cały ten obrót zrobiłem od nowa. - ujęcie 21 - miałem co prawda zamiar poprawić tylko dynamikę ruchu, ale też zanimowałem od nowa żeby się nie sugerować niepotrzebnie tym co już było. - ujęcie 12 - zmieniłem kadrowanie w taki sposób, żeby mimo cięcia łączyło się bezpośrednio z ujęciem 13. W sumie jak tak teraz to czytam, to wszystkie ujęcia które jakoś edytowałem, po prostu zanimowałem od nowa. Czy to dobrze, czy źle to już nie mi oceniać - mam tylko nadzieję, że generalnie te zmiany są choć minimalnie na plus. A z rzeczy których nadal nie zrobiłem, choć chcę: - ujęcie 8 - nadal mi czegoś brakuje. - ujęcie 19 - chyba mi nie pasuje coś pod koniec tego gestu kręcenia palcem. - ujęcie 46 - nadal mam wrażenie, że gest kiwania palcem jest wybity z rytmu. - wcześniejsze uwagi co do cięć nadal aktualne, po prostu jeszcze tego nie zrobiłem. - fizyka jaka była, taka jest. Jak przyjdzie co do czego, to spróbuję się pobawić addonem od @JoseConseco Oczywiście wszelkie uwagi cały czas, niezmiennie mile widziane.
  7. Nie mam niby nic mądrego do napisania, ale wow - serio bardzo ładnie to wygląda. Szczególnie ten ostatni żółto-niebieski render. Naprawdę mega miłe dla oka 🙂
  8. @ZiN Najgorzej jest przy lipcyncu, wtedy nie ma innego wyboru jak w skupieniu wsłuchiwać się w słowa po 20 razy, klatka po klatce przewijając klip w tę i z powrotem. Nawet jakiejś muzyki do pracy nie ma jak odpalić, bo zwyczajnie przeszkadza. Potem już z górki, jak jest jakiś wstępny szkic animacji to można sobie całkiem to tło wyciszyć i spokojnie pracować. Ja tak właśnie robię i tylko od czasu do czasu sprawdzam jak ruchy współgrają z muzyką. Da się przeboleć, choć skłamałbym gdybym powiedział, że ta muzyka nie wyryła mi się już głęboko w najgłębszych zakamarkach mózgu :v @Nezumi Dziękuję uprzejmie ;) Kiedy byłem, kieeeedy byłem małym chłopcem ♫
  9. Ano w Blenderze. W sumie nie rozglądałem się za addonami a faktem jest, że te blenderowe symulacje nadal są momentami dość kulawe. Może nie zaszkodzi spróbować.
  10. @Mortom E tam, Patronite. Tylko wiatraki! Tak przynajmniej słyszałem, taka teraz moda to trzeba iść z duchem czasu :V Tam podobno więcej simpów. Nigdy o tym nie myślałem, ale jak tak wszystko wylistowałeś to widzę, że w tym projekcie mogą być pewne rzeczy które mnie podświadomie motywują do pracy. Ekhem... tak sobie głośno myślę. W każdym razie dzięki. Czekam żeby tylko przebrnąć przez poprawki i zabrać się za drugi pass animacji tj. tancerki. @michalo Też wielkie dzięki. Właśnie na razie nic tutaj nie "jigluje". Oprócz włosów, ale tego nie liczę. Zastanawiam się, czy może się nie pokusić o jakąś prostą symulację dla piersi. Jak szaleć to szaleć. Ale to ewentualnie na samym końcu o ile się nie rozmyślę. Na razie trzeba się skupić na głównej animacji.
  11. Dobrnąłem do końca. Courtney ma już "jakąś" animację przez cały klip. Teraz będę wracał i robił poprawki, potem animacja tancerek. Moja aktualna lista uwag do samego siebie: - ujęcie 6 jest do kitu. Tak po prostu. W całości do wyrzucenia i wyanimowania od zera. - ujęcie 8 - czegoś mi brakuje. Chyba jest ok jak jest, ale może warto poeksperymentować. - ujęcie 17 - chyba lepiej gdyby lewą dłonią robiła gest, że się rozgląda. Lepiej pasuje to do słów. - ujęcie 20 - dziwny jest ten obrót. Trzeba spróbować jakoś naturalniej to zanimować. - ujęcie 21 - może troszkę szybszy i bardziej wyraźny ruch? - ujęcie 46 - mam takie drobne wrażenie, że ten gest kiwania palcem pod koniec jest jakiś wybity z rytmu. Choć może mi się wydaje, ale i tak warto sprawdzić. - fizyka włosów zdecydowanie wymaga pracy. To już zostawię zapewne na sam koniec, ale aktualnie te włosy są trochę zbyt dzikie. - no i oczywiście wszystko co było wytknięte w poprzednich komentarzach, tzn. głównie nieco inne cięcia. Jak ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi to cały czas jestem otwarty na krytykę.
  12. Dobra, jednak zdążyłem przed końcem tygodnia. Druga połowa animacji jeszcze nie jest zrobiona w całości, ale zanimowałem kilka nowych ujęć więc wrzucam to co mam. Plan jest aktualnie taki, że najpierw doanimuję do końca wszystkie ujęcia z Courtney, a dopiero potem wrócę do poprzednich i będę je poprawiał. Tak więc nie olewam krytyki, po prostu staram się w jakiś uporządkowany sposób podchodzić do pracy. Wszystkie powyższe uwagi mam z tyłu głowy. Oczywiście feedback jak zawsze mile widziany.
  13. @matiuss O, bardzo fajny feedback. Wielkie dzięki, dokładnie na coś takiego liczę. Na razie sobie klepię drugą połowę animacji. A w zasadzie ją poprawiam, bo trochę miałem zrobione już wcześniej, ale widziałem te same problemy które mi wytknięto wcześniej, to próbuję wyklepać to co sam widzę. Mam nadzieję zrobić nową wrzutkę do końca tygodnia (jak tutaj napiszę to może będę miał większą motywację żeby to faktycznie zrobić :v ). No ale odniosę się po kolei do tego co napisałeś. - co do 6 ujęcia jak najbardziej się zgadzam. To ujęcie tak jak pisałem wcześniej jest jeszcze do poprawy. Aktualnie mi się ten fragment animacji w ogóle nie podoba i jakoś mi to w ogóle nie idzie, jakoś nie umiem tego fajnie zanimować więc na razie zostawiłem. Jeszcze do niego wrócę. - brzmi sensownie, ale na ten moment nie wiem co z tym zrobić. Choć podczas pisania tej wiadomości i przeklikiwania animacji przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Mógłbym zedytować dodatkowo ujęcie 12 i z obu zrobić szerokie plany z kamerą pod tym samym kątem. Jeden nieco bliższy, drugi trochę dalszy. Dzięki temu nadal bym miał między nimi cięcie do rytmu muzyki, a jednocześnie sumarycznie widz miałby trochę więcej czasu na przeprocesowanie tego widoku. Nie potrafię dobrze tłumaczyć. - prawda. W oryginale to cięcie jest wcześniej. Chciałem ujęcia 25 i 26 zrobić w równych odstępach, równej długości i do rytmu, ale trzeba je będzie nieco skompresować żeby postać wjechała wcześniej. Tak chyba rzeczywiście będzie lepiej. Co do końcówki to tylko powiem, że myślałem o tym. Bardzo możliwe, że tak właśnie zrobię. Trochę to już odbiega w takim przypadku od oryginału, ale chyba warto.
  14. Ah, przeczytałem te odpowiedzi i zapomniałem odpisać 😕 Dzięki panowie za feedback. Taki jest właśnie plan - skupić się na razie na animacji głównej postaci, potem tancerki, potem kadrowanie jeśli rzeczywiście aktualne jest złe. Po kolei, żeby każda z tych rzeczy była możliwie "jakotaka". Zrobiłem sobie chwilę przerwy, bo stwierdziłem że i tak nie będę potrafił tego poprawić jeśli nie do końca widzę problemy. Muszę przyznać że rzeczywiście - jak się od tej animacji trochę odkleiłem to zacząłem zauważać, że faktycznie momentami jest jakaś płynąco-wolno-dziwna. Część z tego poprawiłem. To co mi się najbardziej rzucało w oczy. Początek, gdy postać schodzi po "schodach" jest co prawda zrobiony od nowa, ale szczerze nadal mi się nie podoba. To znaczy wydaje mi się, że i tak jest lepiej niż wcześniej, ale wciąż to jeszcze nie to. Ot, taka uwaga do samego siebie. Jakby nie było liczę na dalszą krytykę - jest lepiej, gorzej, dalej do kitu? A jeśli coś jest do zmiany, to co? Dla wygody i ułatwienia komunikacji ponumerowałem też ujęcia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności