Skocz do zawartości

Wyginanie obiektu simple deform


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam problem z którym męczę się już 3 tydzień. Zaznaczę, że dopiero uczę się blendera. Do tej pory działałem w DSM.

Otóż chcę wygiąć obiekt aby osadzić go na kuflu. Przykładowo mam takiego wilka.796055350_wilkoprosty.thumb.jpg.bbb6e07d8a5826aa4020b6c2bfe77ab3.jpg

Teraz mogę w Bend w osi Y zrobić coś takiego.

1828951171_wilkkrzywy.thumb.jpg.c77d2958e0bb419d2b902e158b4726c7.jpg

I super o to chodzi. Problem pojawia się kiedy w innym programie tnę sobie takiego wilka powiedzmy na pół. Kiedy wrzucam go do blendera pojawia mi się w zupełnie innej pozycji (np do góry nogami) w randomowym miejscu.

1415447877_wilkubokiem.thumb.png.1bc2254399d9705df6be55bf8f5978d0.png

Obracam go sobie jak potrzebuje. Klikam set origin-geometry to origin i próbuje deformować. Teraz w osi Y deformuje się dobrze choć w drugą stronę.

917723030_wiolkuzgietyuzle.thumb.jpg.402f59d25f36632793b475613377001e.jpg

Natomiast kiedy chcę aby zginał się w osi z (czyli tak abym mógł go umieścić na kubku) wychodzą takie kwiatki.

1438364830_zilkuz.thumb.png.39a79643b2213208d6369360bcd7b79a.png

Przejrzałem już tonę anglojęzycznych filmów i forów. Ustawiam nowe punkty i nic. Domyślam się, że jest jakiś problem z geometrią obiektu ale nie mam pomysłu co dalej. Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano (edytowane)

Tak jak piszesz to może być problem z danymi dotyczącymi geometrii obiektu. Po obróceniu i przesunięciu modelu tak jak trzeba, zanim nadasz modyfikator Bend spróbuj wcisnąć Ctrl A i z listy wybrać Apply Scale & Rotation. Potem nadaj modyfikator Bend i spróbuj go wygiąć.

 

EDIT: Co do wstawiania się modelu w randomowym miejscu po imporcie - modele 3D zapisują układ współrzędnych z programu, z którego były eksportowane. Blender ma domyślnie oś Z do góry ale niektóre programy Y mają do góry i wtedy po imporcie modele zwykle leżą bo w programach 3D zwykle wklejane są na zasadzie oś do osi - X do X, Y do Y, Z do Z, dodatkowo jeszcze zapisywana jest informacja o położeniu modelu z poprzedniego programu i to też generuje przesunięcia jak osie się nie zgadzają.

Edytowane przez dm_
Import a przesuwanie się modeli

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności