Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Uznałem to za interesujące. 2 takie same pliki ZTL prawie 2gb różnicy.

image.jpeg.f433ce33bd048103e1bf61e8c6c300ff.jpeg

Co tutaj ma na to wpływ? z 5-6 subtooli miało zapisane Home i Target Stage a do tego aktywny modyfikator (tutaj akurat bend curve)

Co jeszcze ma wpływ na wielkość pliku?

Zapisane tekstury sporo ważą. 

Standardowe subdivisions zajmują mniej miejsca niż dynamesh i są dużo lżejsze dla viewportu. 

Wiadomo, warstwy i morphy odpowiednio dublują subtoole.

Tyle od wujka zmichała 😉

image.jpeg.d69573b5dcb68679d3681b9f5735e47d.jpeg

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 489
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Nie mogę pokazać bo to robota - musisz na słowo wierzyć 😉 ale tak jak napisałem, zaintrygowało mnie ze nie cały 32 mln plik tyle zajmuje i że muszę to wszystko upchnąć na wetransfera..  udało się

  • A home i target stage pozwala zapisać subtool w pozycji home (np symetrycznie) i target (na odpowiednim miejscu sceny) i sobie to przełączać - działają morphy i warstwy. Można robić dynameshe i wszyst

Posted Images

Napisano
  • Autor
4 godziny temu, KLICEK napisał:

dobra poka screeny modelu 😄 to ze morph targety i lajery dubluja wielkosc modelu to norma, ale co to home i traget stage? jakies nowe rzeczy? 

Nie mogę pokazać bo to robota - musisz na słowo wierzyć 😉 ale tak jak napisałem, zaintrygowało mnie ze nie cały 32 mln plik tyle zajmuje i że muszę to wszystko upchnąć na wetransfera.. 

udało się upchnąć w 2gb 7zipem ale zacząłem drążyć. Wiec pousuwałem foldery pojedynczo żeby znaleźć ten z "bugiem". Potem sprawdzałem co może być nie tak w plikach przy okazji zapisując i porównując rozmiar.

I te 2 sprawy STAGE (to nowość z 2022) i modyfikator - aktywny to znaczy, ze nie został zaakceptowany lub nie ruszyłem gizmo i jest dalej możliwy do edycji)

 

Jeszcze raz sprawdziłem - usuniecie Home/Target stage - w moim przypadku minius ~1 GB

zaakceptowanie modyfikatorów - 600 mb

subtoole wazyły niecałe 5mln points  i było ich 14. Dynames/standardowe subdivs.

Już mi sie nie chce sprawdzać pojedyńczego wpływu.

 

 

Nie miałem świadomości, że stages tyle potrzebują miejsca na dysku a sporo z tego korzystam. Tutaj jakoś to wybitnie mi uszczupliło dysk.. 

Dla tego też myślę, że może to bug bo wcześniej tego nie zauważyłem a raczej zwracam uwagę na rozmiar plików. 

Napisano
  • Autor

A home i target stage pozwala zapisać subtool w pozycji home (np symetrycznie) i target (na odpowiednim miejscu sceny) i sobie to przełączać - działają morphy i warstwy. Można robić dynameshe i wszystko. 

Insert mesh i split też działa i zapisuje stagee dla rozdzielonych obiektów. 

Tylko trzeba uważać bo potrafi się zepsuć, zwłaszcza jak się próbuje zmienić już zapisany wcześniej stan.

Fajny kompromis jak lubisz sculpcić w  pozie a trzymać jeszcze symetrię dla niektórych obiektów. Np głowa.

Nawet sobie do tego skrót zrobiłem 😉 

 

 

edit, właśnie znalazłem co "psuje" mi  modele w stage.

image.jpeg.970817e34a2c1cc8e5aee3799c29811e.jpeg

powinienem częściej zaglądać do manuala... 

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/stager/

Edytowane przez michalo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności