Skocz do zawartości

[ZBrush) fizyczna wielkość pliku ZTL


michalo

Rekomendowane odpowiedzi

Uznałem to za interesujące. 2 takie same pliki ZTL prawie 2gb różnicy.

image.jpeg.f433ce33bd048103e1bf61e8c6c300ff.jpeg

Co tutaj ma na to wpływ? z 5-6 subtooli miało zapisane Home i Target Stage a do tego aktywny modyfikator (tutaj akurat bend curve)

Co jeszcze ma wpływ na wielkość pliku?

Zapisane tekstury sporo ważą. 

Standardowe subdivisions zajmują mniej miejsca niż dynamesh i są dużo lżejsze dla viewportu. 

Wiadomo, warstwy i morphy odpowiednio dublują subtoole.

Tyle od wujka zmichała 😉

image.jpeg.d69573b5dcb68679d3681b9f5735e47d.jpeg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, KLICEK napisał:

dobra poka screeny modelu 😄 to ze morph targety i lajery dubluja wielkosc modelu to norma, ale co to home i traget stage? jakies nowe rzeczy? 

Nie mogę pokazać bo to robota - musisz na słowo wierzyć 😉 ale tak jak napisałem, zaintrygowało mnie ze nie cały 32 mln plik tyle zajmuje i że muszę to wszystko upchnąć na wetransfera.. 

udało się upchnąć w 2gb 7zipem ale zacząłem drążyć. Wiec pousuwałem foldery pojedynczo żeby znaleźć ten z "bugiem". Potem sprawdzałem co może być nie tak w plikach przy okazji zapisując i porównując rozmiar.

I te 2 sprawy STAGE (to nowość z 2022) i modyfikator - aktywny to znaczy, ze nie został zaakceptowany lub nie ruszyłem gizmo i jest dalej możliwy do edycji)

 

Jeszcze raz sprawdziłem - usuniecie Home/Target stage - w moim przypadku minius ~1 GB

zaakceptowanie modyfikatorów - 600 mb

subtoole wazyły niecałe 5mln points  i było ich 14. Dynames/standardowe subdivs.

Już mi sie nie chce sprawdzać pojedyńczego wpływu.

 

 

Nie miałem świadomości, że stages tyle potrzebują miejsca na dysku a sporo z tego korzystam. Tutaj jakoś to wybitnie mi uszczupliło dysk.. 

Dla tego też myślę, że może to bug bo wcześniej tego nie zauważyłem a raczej zwracam uwagę na rozmiar plików. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

A home i target stage pozwala zapisać subtool w pozycji home (np symetrycznie) i target (na odpowiednim miejscu sceny) i sobie to przełączać - działają morphy i warstwy. Można robić dynameshe i wszystko. 

Insert mesh i split też działa i zapisuje stagee dla rozdzielonych obiektów. 

Tylko trzeba uważać bo potrafi się zepsuć, zwłaszcza jak się próbuje zmienić już zapisany wcześniej stan.

Fajny kompromis jak lubisz sculpcić w  pozie a trzymać jeszcze symetrię dla niektórych obiektów. Np głowa.

Nawet sobie do tego skrót zrobiłem 😉 

 

 

edit, właśnie znalazłem co "psuje" mi  modele w stage.

image.jpeg.970817e34a2c1cc8e5aee3799c29811e.jpeg

powinienem częściej zaglądać do manuala... 

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/stager/

Edytowane przez michalo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności