marquismannix Napisano 7 Maj 2022 Napisano 7 Maj 2022 Jako, że to mój pierwszy post na tym forum. Witam wszystkich serdecznie! Już 4 dzień siedzę próbując rozkminić jedną sprawę do swojego projektu. shortstory: Tworzę mapping modelu samochodu w blenderze, dostałem OBJ'tka z UV'ką która wygląda tak: Niestety, część wypuszcza się dobrze, ale niektóre elementy są czarne lub nakładają się na siebie w odwrotnej kolejności... Co ciekawe, jeżeli wyizoluje dany element aby wykluczyć jakieś nakładanie się na siebie UV'ek to i tak pozostają one czarne. Nie wiem od czego do zależy, jedna szyba i jedna klamka jest dobrze a reszta się sypie. Jus próbowałem wszystkiego, normale, optymalizacja siatki etc. nic nie działa. Jeżeli nie uda mi się tego problemu rozwiązać jedynym sposobem jaki mi pozostaje to ustawienie 5 orto kamer i potem połączenie tego jakoś magicznie w After Effects... Tylko nie widzę jakoś dociągania i warpowania tego tylnego zderzaka. Znacie może jakieś skrypty które mógłby mi to ułatwić aby wypuścić tak animację? Oraz czy ktoś spotkał się z podobnym problemem. Od nowa siatki unwrapować nie chcę, bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak wypuścić i ustawić wszystko żeby ona tak wyglądała. PS; testowałem na wszystkich blenderach 3.1/3.2/3.3. Wszędzie to samo. Załączam link do pliku .blend Quote https://drive.google.com/file/d/1yKbS8AcAvW6OrLsNxF3oWifzyIpX-1Kj/view?usp=sharing
Destroyer Napisano 7 Maj 2022 Napisano 7 Maj 2022 (edytowane) edit 2 🙂 pokrywające się UV np przód i tył szyby, przód i tył rejestracji czy koła i to pewnie przez to dodatkowo tylny prawy hamulec tj kostka ma odwrócone normalne a same koła od wnętrza są tak jakby niedokończone i niedomknięte co też może przeszkadzać w poprawnym wypalaniu czy wysłane promienie gdzieś się na lewą stronę modelu przeniosą. Ale uvałki w pierwszej kolejności do poprawy. Edytowane 7 Maj 2022 przez Destroyer 1
marquismannix Napisano 13 Maj 2022 Autor Napisano 13 Maj 2022 Dzięki wielkie za obszerną i jasną odpowiedź! Po twoich wskazówkach udało się ogarnąć temat. To była kwestia tylko źle zUnwrapowanej UV i jeszcze większego chaosu z normalami. Jeszcze dam krótkie offtopowe pytanie, czy natknął się może ktoś na jakiś skrypt, rig czy cokolwiek żeby osiągnąć coś takiego: Mamy 5 ortograficznych kamer ustawionych. Góra, lewo, prawo, przód, tył. Puszczamy z każdej kamery render animacji. I potem, pomijając after effects co już udało się ogarnąć, potrzebuje to "wkleić" spowrotem w tą UV. Może jest jakiś skrypt który łączy te 5 animacji z kamer i ustawia to w tą UV'ke. Taki kamerowy bake. Bo niestety z czystego Bake lub Bake PBR efekty są dla mnie nie takie jak potrzebuje. Pozdrawiam! :)
Destroyer Napisano 13 Maj 2022 Napisano 13 Maj 2022 (edytowane) Chyba i tak będzie trzeba to zrenderowac z kamer ale jakbyś miał z przezroczystością to potem można to proceduralnie połączyć wrzucając sekwencje na warstwy i odpowiednio offestować w uv sapce i powinno zagrać bez potrzeby używania aftera Edytowane 13 Maj 2022 przez Destroyer
Mortom Napisano 13 Maj 2022 Napisano 13 Maj 2022 hmmm... z kamerami może wypalić ale będzie problem z tylnym zderzakiem bo masz tam spłaszczoną jego wersję i na orograficznej kamerze będzie zgrzyt z dopasowaniem. Ogólnie będzie to wymagało trochę warpowania i biedowania ale może jakoś dopasujesz. Zależy co animujesz na tym samochodzie.
Destroyer Napisano 13 Maj 2022 Napisano 13 Maj 2022 Gdyby wziąć te części uvałek które są teraz podzielone i puścić przez ortogonalną projekcję UV a potem zrenderować z ortogonalnej kamery to by siadło idealnie 🙂 choć na powierzchniach równoległych do kamery będzie stretching ale z tymi uvałkami też chyba idealnie nie jest. Ale jak mówisz to zależy do czego to ma być użyte
HubertP Napisano 14 Maj 2022 Napisano 14 Maj 2022 Zawsze można sobie zrobić taką maskę na shaderze ;P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się