Napisano 7 Maj 20222 l Jako, że to mój pierwszy post na tym forum. Witam wszystkich serdecznie! Już 4 dzień siedzę próbując rozkminić jedną sprawę do swojego projektu. shortstory: Tworzę mapping modelu samochodu w blenderze, dostałem OBJ'tka z UV'ką która wygląda tak: Niestety, część wypuszcza się dobrze, ale niektóre elementy są czarne lub nakładają się na siebie w odwrotnej kolejności... Co ciekawe, jeżeli wyizoluje dany element aby wykluczyć jakieś nakładanie się na siebie UV'ek to i tak pozostają one czarne. Nie wiem od czego do zależy, jedna szyba i jedna klamka jest dobrze a reszta się sypie. Jus próbowałem wszystkiego, normale, optymalizacja siatki etc. nic nie działa. Jeżeli nie uda mi się tego problemu rozwiązać jedynym sposobem jaki mi pozostaje to ustawienie 5 orto kamer i potem połączenie tego jakoś magicznie w After Effects... Tylko nie widzę jakoś dociągania i warpowania tego tylnego zderzaka. Znacie może jakieś skrypty które mógłby mi to ułatwić aby wypuścić tak animację? Oraz czy ktoś spotkał się z podobnym problemem. Od nowa siatki unwrapować nie chcę, bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak wypuścić i ustawić wszystko żeby ona tak wyglądała. PS; testowałem na wszystkich blenderach 3.1/3.2/3.3. Wszędzie to samo. Załączam link do pliku .blend Quote https://drive.google.com/file/d/1yKbS8AcAvW6OrLsNxF3oWifzyIpX-1Kj/view?usp=sharing
Napisano 7 Maj 20222 l edit 2 🙂 pokrywające się UV np przód i tył szyby, przód i tył rejestracji czy koła i to pewnie przez to dodatkowo tylny prawy hamulec tj kostka ma odwrócone normalne a same koła od wnętrza są tak jakby niedokończone i niedomknięte co też może przeszkadzać w poprawnym wypalaniu czy wysłane promienie gdzieś się na lewą stronę modelu przeniosą. Ale uvałki w pierwszej kolejności do poprawy. Edytowane 7 Maj 20222 l przez Destroyer
Napisano 13 Maj 20222 l Autor Dzięki wielkie za obszerną i jasną odpowiedź! Po twoich wskazówkach udało się ogarnąć temat. To była kwestia tylko źle zUnwrapowanej UV i jeszcze większego chaosu z normalami. Jeszcze dam krótkie offtopowe pytanie, czy natknął się może ktoś na jakiś skrypt, rig czy cokolwiek żeby osiągnąć coś takiego: Mamy 5 ortograficznych kamer ustawionych. Góra, lewo, prawo, przód, tył. Puszczamy z każdej kamery render animacji. I potem, pomijając after effects co już udało się ogarnąć, potrzebuje to "wkleić" spowrotem w tą UV. Może jest jakiś skrypt który łączy te 5 animacji z kamer i ustawia to w tą UV'ke. Taki kamerowy bake. Bo niestety z czystego Bake lub Bake PBR efekty są dla mnie nie takie jak potrzebuje. Pozdrawiam! :)
Napisano 13 Maj 20222 l Chyba i tak będzie trzeba to zrenderowac z kamer ale jakbyś miał z przezroczystością to potem można to proceduralnie połączyć wrzucając sekwencje na warstwy i odpowiednio offestować w uv sapce i powinno zagrać bez potrzeby używania aftera Edytowane 13 Maj 20222 l przez Destroyer
Napisano 13 Maj 20222 l hmmm... z kamerami może wypalić ale będzie problem z tylnym zderzakiem bo masz tam spłaszczoną jego wersję i na orograficznej kamerze będzie zgrzyt z dopasowaniem. Ogólnie będzie to wymagało trochę warpowania i biedowania ale może jakoś dopasujesz. Zależy co animujesz na tym samochodzie.
Napisano 13 Maj 20222 l Gdyby wziąć te części uvałek które są teraz podzielone i puścić przez ortogonalną projekcję UV a potem zrenderować z ortogonalnej kamery to by siadło idealnie 🙂 choć na powierzchniach równoległych do kamery będzie stretching ale z tymi uvałkami też chyba idealnie nie jest. Ale jak mówisz to zależy do czego to ma być użyte
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto