Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako, że to mój pierwszy post na tym forum.

Witam wszystkich serdecznie!

Już 4 dzień siedzę próbując rozkminić jedną sprawę do swojego projektu.

shortstory:

Tworzę mapping modelu samochodu w blenderze, dostałem OBJ'tka z UV'ką która wygląda tak:

OutLine_02.thumb.jpg.1e33d3f2f73d56ecc542d0b20cace41e.jpg

 

Niestety, część wypuszcza się dobrze, ale niektóre elementy są czarne lub nakładają się na siebie w odwrotnej kolejności...

he.thumb.jpg.cf885fc1b80294746c672d45cbdc69eb.jpg

 

Co ciekawe, jeżeli wyizoluje dany element aby wykluczyć jakieś nakładanie się na siebie UV'ek to i tak pozostają one czarne.

Nie wiem od czego do zależy, jedna szyba i jedna klamka jest dobrze a reszta się sypie.

Jus próbowałem wszystkiego, normale, optymalizacja siatki etc. nic nie działa.

Jeżeli nie uda mi się tego problemu rozwiązać jedynym sposobem jaki mi pozostaje to ustawienie 5 orto kamer i potem połączenie tego jakoś magicznie w After Effects... Tylko nie widzę jakoś dociągania i warpowania tego tylnego zderzaka.

Znacie może jakieś skrypty które mógłby mi to ułatwić aby wypuścić tak animację?

Oraz czy ktoś spotkał się z podobnym problemem.

Od nowa siatki unwrapować nie chcę, bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak wypuścić i ustawić wszystko żeby ona tak wyglądała.

 

PS; testowałem na wszystkich blenderach 3.1/3.2/3.3. Wszędzie to samo.

Załączam link do pliku .blend

Quote

 

Napisano (edytowane)

edit 2 🙂

pokrywające się UV np przód i tył szyby, przód i tył rejestracji czy koła i to pewnie przez to 

1D84rQu.jpg

dodatkowo tylny prawy hamulec tj kostka ma odwrócone normalne a same koła od wnętrza są tak jakby niedokończone i niedomknięte co też może przeszkadzać w poprawnym wypalaniu czy wysłane promienie gdzieś się na lewą stronę modelu przeniosą. Ale uvałki w pierwszej kolejności do poprawy. 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

Dzięki wielkie za obszerną i jasną odpowiedź! Po twoich wskazówkach udało się ogarnąć temat. To była kwestia tylko źle zUnwrapowanej UV i jeszcze większego chaosu z normalami.

 

Jeszcze dam krótkie offtopowe pytanie, czy natknął się może ktoś na jakiś skrypt, rig czy cokolwiek żeby osiągnąć coś takiego:

Mamy 5 ortograficznych kamer ustawionych. Góra, lewo, prawo, przód, tył.

Puszczamy z każdej kamery render animacji.

I potem, pomijając after effects co już udało się ogarnąć, potrzebuje to "wkleić" spowrotem w tą UV. Może jest jakiś skrypt który łączy te 5 animacji z kamer i ustawia to w tą UV'ke. Taki kamerowy bake.

Bo niestety z czystego Bake lub Bake PBR efekty są dla mnie nie takie jak potrzebuje.

 

Pozdrawiam! :)

Napisano (edytowane)

Chyba i tak będzie trzeba to zrenderowac z kamer ale jakbyś miał z przezroczystością to potem można to proceduralnie połączyć wrzucając sekwencje na warstwy i odpowiednio offestować w uv sapce i powinno zagrać bez potrzeby używania aftera 

Edytowane przez Destroyer
Napisano

hmmm... z kamerami może wypalić ale będzie problem z tylnym zderzakiem bo masz tam spłaszczoną jego wersję i na orograficznej kamerze będzie zgrzyt z dopasowaniem.  Ogólnie będzie to wymagało trochę warpowania i biedowania ale może jakoś dopasujesz. Zależy co animujesz na tym samochodzie. 

Napisano

Gdyby wziąć te części uvałek które są teraz podzielone i puścić przez ortogonalną projekcję UV a potem zrenderować z ortogonalnej kamery to by siadło idealnie 🙂  choć na powierzchniach równoległych do kamery będzie stretching ale z tymi uvałkami też chyba idealnie nie jest. Ale jak mówisz to zależy do czego to ma być użyte 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności