Napisano 30 Sierpień 20222 l Witam, borykam się z pozoru prostym problemem. Mianowicie chciałbym zaokrąglić wklęśle krawędź (domyślnie pewnie chamferem), która niestety jest wspólna dla dwóch niezależnych obiektów o bardzo nieregularnych siatkach. Istnieje jakaś sprawdzona metoda w takich przypadkach? Na czerwono zaznaczona przykładowa krawędź.
Napisano 30 Sierpień 20222 l Najłatwiej takie rzeczy robić nurbsami a potem można to łączenie przekonwertować na polygony i mieć trzecią siatkę która jest łagodnym łączeniem tych dwóch 🙂
Napisano 30 Sierpień 20222 l Autor 12 minut temu, Destroyer napisał: Najłatwiej takie rzeczy robić nurbsami a potem można to łączenie przekonwertować na polygony i mieć trzecią siatkę która jest łagodnym łączeniem tych dwóch 🙂 Czyli jednak nurbsy... Nie da rady jakimś "czary-mary" istniejących obiektów konwertować na nurbsy? Szary obiekt to precyzyjne "ściany z otworami". 😄
Napisano 30 Sierpień 20222 l Obie powierzchnie są proste i powinno się spokojnie dać je przekonwertować na nurbsy, ale w 3dsmaxie to nie wiem jak to się robi 🙂
Napisano 30 Sierpień 20222 l Albo na pomygonamch możesz zrobić tak: snapujesz werty tego szarego do niebieskiej powierzchni, wytłaczasz na zewnatrz z zapasem tak mniej więcej na jaką długość chcesz to przejście i plus ze dwa tłoczenia, snapujesz wszsytki jakimś shrint wrapem do niebieskiej powierzchni i na tym zagięciu powiuerzhcni robisz zwykłego bevela i też powinno w miarę być ok. Przynajmniej ta cześć po lewej, ta małą szara bryła po prawej co "dach" wchodzi w górę to już gorzej bo to nie przejdzie w taki sposób 🙂
Napisano 30 Sierpień 20222 l Autor 40 minut temu, Destroyer napisał: Chyba się nie obejdzie bez tutka, pomijając konwersję na nurbsy. 😄 Edytowane 30 Sierpień 20222 l przez Feo
Napisano 30 Sierpień 20222 l Autor 24 minuty temu, Destroyer napisał: Dzięki wielkie! Życie ratujesz. Połapię się tylko w skrótach (bo to Maya) i w końcu koszmar dwóch ostatnich nocy wyparuje. 😄 Edytowane 30 Sierpień 20222 l przez Feo
Napisano 31 Sierpień 20222 l nurbsy, też nie jest idealnie ale łatwiej robi się ten płaszcz, możesz potem ten płaszcz wyextrudować w górę żeby zrobić ściany budynku i będzie jeszcze bardziej gładkie przejście, wysmoothowane normalne i jedne materiał z ciągłością tekstury. Na upartego możesz jeszcze wyestrudować resztę między budynkami, zagęścić i shrinkwrapem przysapywać do gleby i będzie wszystko jako jedna powierzchnia i idealnie gładko, przynajmniej w teorii 🙂
Napisano 1 Wrzesień 20222 l Autor Podbijam. Czy ktoś jest w stanie zrobić takie same operacje jak @Destroyer , tylko że w 3dsie?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto