Feo Napisano 30 Sierpień 2022 Napisano 30 Sierpień 2022 Witam, borykam się z pozoru prostym problemem. Mianowicie chciałbym zaokrąglić wklęśle krawędź (domyślnie pewnie chamferem), która niestety jest wspólna dla dwóch niezależnych obiektów o bardzo nieregularnych siatkach. Istnieje jakaś sprawdzona metoda w takich przypadkach? Na czerwono zaznaczona przykładowa krawędź.
Destroyer Napisano 30 Sierpień 2022 Napisano 30 Sierpień 2022 Najłatwiej takie rzeczy robić nurbsami a potem można to łączenie przekonwertować na polygony i mieć trzecią siatkę która jest łagodnym łączeniem tych dwóch 🙂
Feo Napisano 30 Sierpień 2022 Autor Napisano 30 Sierpień 2022 12 minut temu, Destroyer napisał: Najłatwiej takie rzeczy robić nurbsami a potem można to łączenie przekonwertować na polygony i mieć trzecią siatkę która jest łagodnym łączeniem tych dwóch 🙂 Czyli jednak nurbsy... Nie da rady jakimś "czary-mary" istniejących obiektów konwertować na nurbsy? Szary obiekt to precyzyjne "ściany z otworami". 😄
Destroyer Napisano 30 Sierpień 2022 Napisano 30 Sierpień 2022 Obie powierzchnie są proste i powinno się spokojnie dać je przekonwertować na nurbsy, ale w 3dsmaxie to nie wiem jak to się robi 🙂
Destroyer Napisano 30 Sierpień 2022 Napisano 30 Sierpień 2022 Albo na pomygonamch możesz zrobić tak: snapujesz werty tego szarego do niebieskiej powierzchni, wytłaczasz na zewnatrz z zapasem tak mniej więcej na jaką długość chcesz to przejście i plus ze dwa tłoczenia, snapujesz wszsytki jakimś shrint wrapem do niebieskiej powierzchni i na tym zagięciu powiuerzhcni robisz zwykłego bevela i też powinno w miarę być ok. Przynajmniej ta cześć po lewej, ta małą szara bryła po prawej co "dach" wchodzi w górę to już gorzej bo to nie przejdzie w taki sposób 🙂
Feo Napisano 30 Sierpień 2022 Autor Napisano 30 Sierpień 2022 (edytowane) 40 minut temu, Destroyer napisał: Chyba się nie obejdzie bez tutka, pomijając konwersję na nurbsy. 😄 Edytowane 30 Sierpień 2022 przez Feo
Feo Napisano 30 Sierpień 2022 Autor Napisano 30 Sierpień 2022 (edytowane) 24 minuty temu, Destroyer napisał: Dzięki wielkie! Życie ratujesz. Połapię się tylko w skrótach (bo to Maya) i w końcu koszmar dwóch ostatnich nocy wyparuje. 😄 Edytowane 30 Sierpień 2022 przez Feo
Destroyer Napisano 31 Sierpień 2022 Napisano 31 Sierpień 2022 nurbsy, też nie jest idealnie ale łatwiej robi się ten płaszcz, możesz potem ten płaszcz wyextrudować w górę żeby zrobić ściany budynku i będzie jeszcze bardziej gładkie przejście, wysmoothowane normalne i jedne materiał z ciągłością tekstury. Na upartego możesz jeszcze wyestrudować resztę między budynkami, zagęścić i shrinkwrapem przysapywać do gleby i będzie wszystko jako jedna powierzchnia i idealnie gładko, przynajmniej w teorii 🙂 2
Feo Napisano 1 Wrzesień 2022 Autor Napisano 1 Wrzesień 2022 Podbijam. Czy ktoś jest w stanie zrobić takie same operacje jak @Destroyer , tylko że w 3dsie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się