Posted August 30, 20222 yr Witam, borykam się z pozoru prostym problemem. Mianowicie chciałbym zaokrąglić wklęśle krawędź (domyślnie pewnie chamferem), która niestety jest wspólna dla dwóch niezależnych obiektów o bardzo nieregularnych siatkach. Istnieje jakaś sprawdzona metoda w takich przypadkach? Na czerwono zaznaczona przykładowa krawędź.
August 30, 20222 yr Najłatwiej takie rzeczy robić nurbsami a potem można to łączenie przekonwertować na polygony i mieć trzecią siatkę która jest łagodnym łączeniem tych dwóch 🙂
August 30, 20222 yr Author 12 minut temu, Destroyer napisał: Najłatwiej takie rzeczy robić nurbsami a potem można to łączenie przekonwertować na polygony i mieć trzecią siatkę która jest łagodnym łączeniem tych dwóch 🙂 Czyli jednak nurbsy... Nie da rady jakimś "czary-mary" istniejących obiektów konwertować na nurbsy? Szary obiekt to precyzyjne "ściany z otworami". 😄
August 30, 20222 yr Obie powierzchnie są proste i powinno się spokojnie dać je przekonwertować na nurbsy, ale w 3dsmaxie to nie wiem jak to się robi 🙂
August 30, 20222 yr Albo na pomygonamch możesz zrobić tak: snapujesz werty tego szarego do niebieskiej powierzchni, wytłaczasz na zewnatrz z zapasem tak mniej więcej na jaką długość chcesz to przejście i plus ze dwa tłoczenia, snapujesz wszsytki jakimś shrint wrapem do niebieskiej powierzchni i na tym zagięciu powiuerzhcni robisz zwykłego bevela i też powinno w miarę być ok. Przynajmniej ta cześć po lewej, ta małą szara bryła po prawej co "dach" wchodzi w górę to już gorzej bo to nie przejdzie w taki sposób 🙂
August 30, 20222 yr Author 40 minut temu, Destroyer napisał: Chyba się nie obejdzie bez tutka, pomijając konwersję na nurbsy. 😄 Edited August 30, 20222 yr by Feo
August 30, 20222 yr Author 24 minuty temu, Destroyer napisał: Dzięki wielkie! Życie ratujesz. Połapię się tylko w skrótach (bo to Maya) i w końcu koszmar dwóch ostatnich nocy wyparuje. 😄 Edited August 30, 20222 yr by Feo
August 31, 20222 yr nurbsy, też nie jest idealnie ale łatwiej robi się ten płaszcz, możesz potem ten płaszcz wyextrudować w górę żeby zrobić ściany budynku i będzie jeszcze bardziej gładkie przejście, wysmoothowane normalne i jedne materiał z ciągłością tekstury. Na upartego możesz jeszcze wyestrudować resztę między budynkami, zagęścić i shrinkwrapem przysapywać do gleby i będzie wszystko jako jedna powierzchnia i idealnie gładko, przynajmniej w teorii 🙂
September 1, 20222 yr Author Podbijam. Czy ktoś jest w stanie zrobić takie same operacje jak @Destroyer , tylko że w 3dsie?
Create an account or sign in to comment