Skocz do zawartości

Zaokrąglenie krawędzi


Feo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, borykam się z pozoru prostym problemem. Mianowicie chciałbym zaokrąglić wklęśle krawędź (domyślnie pewnie chamferem), która niestety jest wspólna dla dwóch niezależnych obiektów o bardzo nieregularnych siatkach. Istnieje jakaś sprawdzona metoda w takich przypadkach? Na czerwono zaznaczona przykładowa krawędź.

3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Destroyer napisał:

Najłatwiej takie rzeczy robić nurbsami a potem można to łączenie przekonwertować na polygony i mieć trzecią siatkę która jest łagodnym łączeniem tych dwóch 🙂 

Czyli jednak nurbsy... Nie da rady jakimś "czary-mary" istniejących obiektów konwertować na nurbsy? Szary obiekt to precyzyjne "ściany z otworami". 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo na pomygonamch możesz zrobić tak: snapujesz werty tego szarego do niebieskiej powierzchni, wytłaczasz na zewnatrz z zapasem tak mniej więcej na jaką długość chcesz to przejście i plus ze dwa tłoczenia, snapujesz wszsytki jakimś shrint wrapem do niebieskiej powierzchni i na tym zagięciu powiuerzhcni robisz zwykłego bevela i też powinno w miarę być ok. Przynajmniej ta cześć po lewej, ta małą szara bryła po prawej co "dach" wchodzi w górę to już gorzej bo to nie przejdzie w taki sposób 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Destroyer napisał:

 

Dzięki wielkie! Życie ratujesz. Połapię się tylko w skrótach (bo to Maya) i w końcu koszmar dwóch ostatnich nocy wyparuje. 😄

Edytowane przez Feo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nurbsy, też nie jest idealnie ale łatwiej robi się ten płaszcz, możesz potem ten płaszcz wyextrudować w górę żeby zrobić ściany budynku i będzie jeszcze bardziej gładkie przejście, wysmoothowane normalne i jedne materiał z ciągłością tekstury. Na upartego możesz jeszcze wyestrudować resztę między budynkami, zagęścić i shrinkwrapem przysapywać do gleby i będzie wszystko jako jedna powierzchnia i idealnie gładko, przynajmniej w teorii 🙂

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności