Jump to content

Zaokrąglenie krawędzi


Feo

Recommended Posts

Witam, borykam się z pozoru prostym problemem. Mianowicie chciałbym zaokrąglić wklęśle krawędź (domyślnie pewnie chamferem), która niestety jest wspólna dla dwóch niezależnych obiektów o bardzo nieregularnych siatkach. Istnieje jakaś sprawdzona metoda w takich przypadkach? Na czerwono zaznaczona przykładowa krawędź.

3.png

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Destroyer napisał:

Najłatwiej takie rzeczy robić nurbsami a potem można to łączenie przekonwertować na polygony i mieć trzecią siatkę która jest łagodnym łączeniem tych dwóch 🙂 

Czyli jednak nurbsy... Nie da rady jakimś "czary-mary" istniejących obiektów konwertować na nurbsy? Szary obiekt to precyzyjne "ściany z otworami". 😄

Link to comment
Share on other sites

Albo na pomygonamch możesz zrobić tak: snapujesz werty tego szarego do niebieskiej powierzchni, wytłaczasz na zewnatrz z zapasem tak mniej więcej na jaką długość chcesz to przejście i plus ze dwa tłoczenia, snapujesz wszsytki jakimś shrint wrapem do niebieskiej powierzchni i na tym zagięciu powiuerzhcni robisz zwykłego bevela i też powinno w miarę być ok. Przynajmniej ta cześć po lewej, ta małą szara bryła po prawej co "dach" wchodzi w górę to już gorzej bo to nie przejdzie w taki sposób 🙂

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Destroyer napisał:

 

Dzięki wielkie! Życie ratujesz. Połapię się tylko w skrótach (bo to Maya) i w końcu koszmar dwóch ostatnich nocy wyparuje. 😄

Edited by Feo
Link to comment
Share on other sites

nurbsy, też nie jest idealnie ale łatwiej robi się ten płaszcz, możesz potem ten płaszcz wyextrudować w górę żeby zrobić ściany budynku i będzie jeszcze bardziej gładkie przejście, wysmoothowane normalne i jedne materiał z ciągłością tekstury. Na upartego możesz jeszcze wyestrudować resztę między budynkami, zagęścić i shrinkwrapem przysapywać do gleby i będzie wszystko jako jedna powierzchnia i idealnie gładko, przynajmniej w teorii 🙂

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy