Skocz do zawartości

Normal mapping - pytania :).


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej. pisze to tutaj a nie w pomocy, gdyz raczej tutaj ktos udzieli mi jakiejkolwiek odpowiedzi. Na poczatku chcialbym sie zapytac, czy ktos spotkal sie z problememem przedstawionym ponizej:

otoz, mam normalmappera[wersje obslugujaca OBJ]. Nie moge za pomoca owej aplikacji wytworzyc tej mapy normalnych, program pomimo przeliczania, harczenia etc. wypluwa czarne obrazy. Na wersji LP sa koordynaty, pomimo to "cos" nei dziala :D. czy ktos mial podobny problem lub ma jakies pomysly co moze byc nie tak?

ps. probowalem wytworzyc mape bez zadnych opcji wlaczonych.

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciężko powiedzieć co jest nie tak, pewnie ustawienia w przestrzeni obiektow LP i HP są przesuniete miedzy sobą albo źle zdefiniowana odleglość rzutowania.

Polecam Melody prosty, szybki, eleganckie wypieki robi i jest darmowy do pobrania ze strony Nvidii. Odradzam natomiast Maxa 7 do tworzenia normalmap.

Napisano
Ciężko powiedzieć co jest nie tak, pewnie ustawienia w przestrzeni obiektow LP i HP są przesuniete miedzy sobą albo źle zdefiniowana odleglość rzutowania.

Polecam Melody prosty, szybki, eleganckie wypieki robi i jest darmowy do pobrania ze strony Nvidii. Odradzam natomiast Maxa 7 do tworzenia normalmap.

 

 

sa 2 darmowe, melody nvidi i normalmapper od ati.

mi normalmapper jakos nie przypadl do gustu. w melody natomiast mam problem z importem (melody obsluguje 3ds i obj) 3ds ma ograniczenie pliku do 64kb ;\ a z obj mam problemy bo po zaimportowaniu mi sie melody wykrzacza.

dlaczego odradzasz maxa7 ? dobrze wypieka, ja nie mam problemow.

 

 

darkelf jakiego ty programu uzywasz ?

Napisano

Zgadzam się, szkoda że melody obsługuje tylko 3ds i obj ale można sobie jakoś poradzić. Pierwszym programem jakim wypiekałem był orb, importuje pliki ase więc nie ma problemu z ich wielkością, niestety nie posiada interfejsu graficznego. Wadą maxa jest dłubanina przy modyfikatorze „projection”, często nie jestem zadowolony z uzyskanych rzutów i muszę je poprawiać ręcznie (ale może jest to tylko moje odczucie). Melody możesz ściagnąć tutaj: http://www.nvidia.com/object/melody_home.html

Napisano

..heh co do ati tez miałem takie problemy czasami , kurcze nie pamietam za bardzo jak to rozwiązywałem , chyba było to spowodowane tym że koordynaty do wypalania na lowpoly musza miescić sie w podstawowej ćwiartce układu (nie mogą walać sie dookoła niej) albo poszczególne uv fragmentów nie może na siebie nachodzić , z tego co pamietam to problem leżał właśnie po stronie mapowania na obiekcie lowpoly chyba że sobie jeszcze coś przypomne ... spróbuj na początek przećwiczyć to na zwykłym boxie ... ustawień chyba nie trzeba zmieniać ...

...melody jest fajna ale wymaga karty z shaderami 2.0 :(...

..do robienia bumpów na np.ściany czy inne proste obiekty polecam Wallbumpa http://www.delphi3d.net/listfiles.php?category=1 rewelacyjnie szybki i podgląd ma sie od razu .... świetnie działa z eksporterem mayi do obj (trzeba tylko obiekt(highpoly) ztriangulować przed eksportemi i ustawić na środku układu ) ... podejrzewam że z dobrym eksporterem z maxa (czy innego softu) do obj też bedzie dobrze działać ...

 

ps. pozatym normal mapping sux !!! niecierpie tej badziewnej technologi , stawiam ją do tytułu najwiekszy fake w grach od początku ich istnienia .... :)

Napisano

ps. pozatym normal mapping sux !!! niecierpie tej badziewnej technologi , stawiam ją do tytułu najwiekszy fake w grach od początku ich istnienia .... :)

 

a moim zdaniem ta technologia wymiata... teraz wszystkie gry beda z normal mapami.

 

darkelf: pociagnij sobie normalmappera ktory dziala tylko na plikach *nmf. albo pracuj na tym jaki masz i popraw mapowanie, bo faktycznie mogles sknocic gdzies :>

Napisano

Nie zgodze sie z Petrikiem. Nie wszystkich developerow stac na mapy normalnych. abym nie zostal zle odebrany. Tworzenie map normalnych o wiele wydluza tworzenie gry, w zwiazku z czym tylko najbogatsze firmy bedzie na to stac. Reszta bedzie nadal miala tradycyjne modele. Druga kwestia jest taka, ze mimo wszystko "podstrzechowe" kompy nie maja az takich parametrow aby spokojnie udzwignac taki soft(doom 3, chociaz byl niewypalem, pokazuje najlepiej co moga nasze kompy, teraz HL2 ktory wgniata).

 

Odnosnie pytania. Darkelf sprobuj z maxem 7. Ma wbudowana opcje smarzenia lajtmap, jest o wiele prostsza w obsludze. Ja robilem male testy, i idzie w miare prosto. Co prawda mialem kilka bledow(w kilku miejscach czerwona mapa) ale sadze ze to jest kwestia ustawien albo doczytania jakiegos helpa.

 

Best

Napisano
Nie zgodze sie z Petrikiem. Nie wszystkich developerow stac na mapy normalnych. abym nie zostal zle odebrany. Tworzenie map normalnych o wiele wydluza tworzenie gry, w zwiazku z czym tylko najbogatsze firmy bedzie na to stac. Reszta bedzie nadal miala tradycyjne modele. Druga kwestia jest taka, ze mimo wszystko "podstrzechowe" kompy nie maja az takich parametrow aby spokojnie udzwignac taki soft(doom 3, chociaz byl niewypalem, pokazuje najlepiej co moga nasze kompy, teraz HL2 ktory wgniata).

 

? nie prawda ze tylko najbogatsze firmy bedzie stac. jest soft darmowy do wypiekania normalmap, jesli graficy danej firmy znaja sie na swoim fachu to w czym problem ? a co do czasu to sie zgodze. ale efekt jest zadowalajacy. o wiele latwiej jest silnikowi wyswietlic 2k poly model z mapa normalnych niz model 200k poly.

 

druga kwestia: developerow srednio chyba obchodzi jaki masz komp - chcesz komfortowo grac zrob upgrade do standardu minimalnej konfiguracji kompa. nie zgodze sie ze doom3 jest niewypalem, dobra gra, choc moze troszke przereklamowana.

 

 

 

Odnosnie pytania. Darkelf sprobuj z maxem 7. Ma wbudowana opcje smarzenia lajtmap, jest o wiele prostsza w obsludze. Ja robilem male testy, i idzie w miare prosto. Co prawda mialem kilka bledow(w kilku miejscach czerwona mapa) ale sadze ze to jest kwestia ustawien albo doczytania jakiegos helpa.

Best

 

te czerwone miejsca porobily sie bo wersja high nie pokrywala sie dokladnie z wersja low.

Napisano

Patrik -> thx ;)

 

Co do tego co piszesz - "? nie prawda ze tylko najbogatsze firmy bedzie stac. jest soft darmowy do wypiekania normalmap, jesli graficy danej firmy znaja sie na swoim fachu to w czym problem ?" -> dla porzadnych developerow zakupienie softu nie jest problemem. Wszyscy z nich maja orginalny soft, i w wiekszosci firm masz do wyboru soft jakichcesz (wszystek oryginaly) a dodatkowo dajesz liste sprzetu na jakim chcesz pracowac i bez mrugniecia go dostajesz.

 

Dalej -> "a co do czasu to sie zgodze. ale efekt jest zadowalajacy. o wiele latwiej jest silnikowi wyswietlic 2k poly model z mapa normalnych niz model 200k poly." przy zaleozeniu ze cala mapa nie jest normalnymi pokryta :) A logiczne jest ze nikt nie wrzuci obiektu 200k. Normalne sluza jedynie do stworzenia lepszej iluzji jakosci obiektow. A czas tworzenia takich obiekotw wydluza sie baredzo. Forma "stac" odnosi sie do budzetu przeznaczonego na projekt, nie na soft. Gdyz wiadome jest ze gdy obiekty beda sie skladaly z map zassanych z obiektow high poly okres ich tworzenia wydluza sie bardzo (w porownaniu do zrobienia zwyklej colormap + bump + spec). Chodzilo mi o budzet gry.

Ostatnie -> "developerow srednio chyba obchodzi jaki masz komp - chcesz komfortowo grac zrob upgrade do standardu minimalnej konfiguracji kompa." Obchodzi o to bardzo, na "nieobchodzenie" moga sobie pozwolic firmy generujace olbrzymie obroty roczne. Ze zwyklego egoistyczno-mamonowego zalozenia - im wiekszej ilosci osob bedzie gra dzialala tym wiecej ja kupi. Nie sposobem jest tworzenie gry ktora bedzie wspaniale wygladac, (nawet bedzie miala jaka taka fabule) ale aby ja odpalic trzeba bedzie zainwestowac w kompa sprzedaza domu, albo czekac 10 lat aby sprzet taki byl malo wiele dostepny. Jest to sprzeczne z logika. Chcesz cos zrobic, robisz. Zrobiles - sprzedajesz. Sprzedajesz - chcesz jak najwiecej zarobic.

 

Co do Dooma nie bede sie wypowiadal, bo osobiscie sie na nim baaardzooo zawiodlem, i jak dla mnie ma bardzo duzo niedociagniec. Nie mowie ze gra jest zla. Jest ... hmm ... nie do konca dobrze zrealizowana. Niech i tak bedzie. A po za tym czy sie komus podoba, czy nie ./ Jego sprawa. O gustach sie nie rozmawia.

 

Take care

Napisano

oblsugujacy NMF jest starszy, a sam format, z tego co czytalem, jest jakis niestandardowy i stworzony specjalnie przez API... zreszta kiepsko mi szlo szukanie exportera/importera do tego formatu wiec sciagnalem na OBJ ;)...

moglaby jakas dobra duszyczka sprawdzic na tych 2 obiektach, czy da sie wypiec mape, bo moze ja cos zle robie na poziomie modelu?! :)

Napisano

archiwum z normalmapperem zawiera plugin do maxa , pozwalajacy exportowac do nmf.

kostka w wersji hi jest zle zrobiona, wypieczona mapa normalnych bedzie zle wygladala na modelu low. kostka hi ma zaokraglone krawedzie. mapa normalnych nie robi z modelu lowpoly modelu hipoly tylko hmm... symuluje szczegoly modelu hi.

Napisano

Pewnie tak to powinno wygladac, niestety efekt niezbyt zadowalajacy, zeby zwiekszyc jakośc przydalobysie ściąć brzegi chociaż jedną dodatkową płaszczyzną , wtedy wygladaloby juz naprawde nieźle.

Napisano

po poscie ravena wywnioskowalem ze to moj obiekt. rowniez, sadzac po tym co stwierdziles, wysnulem, ze tak syfiascie wyglada[brakuje wlasnie tych kregow ;)] z powodow ktore wymieniles powyzej + uwagi ravena.

dzieki za zainteresowanie :D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności