Napisano 21 Listopad 200420 l ok,zanim spalicie mnie na stosie za zalozenie takiego tematu prosze o wysluchanie :D szukalem na forum i jedyne co znalazlem to tutorial tworzenia metalu,ale tamten efekt jakos specjalnie mnie nie przekonal sprawa jest na wage zycia lub smierci,wiec prosilbym o porade jak w maxie osiagnac taka powierzchnie metalowa:
Napisano 21 Listopad 200420 l diffus jakies szare, specular level okolo 100, glossines 20-30, ewentualnie zmien blinn na anisotrophic, reflection to pewnie reflect/refract z lekkim blurem, sproboj tak i potem metoda prob i bledow zmieniaj ustawienia.
Napisano 22 Listopad 200420 l w brazilu masz materiały osobne do metalu, w scanline można też poza sposobem Ani ;) po prostu odpalić bazowy jakiś chrom czy coś równie błyszczącego i popodmieniać mapy, pomachać hebelkami - nawet jeżeli nie stworzysz dobrego efektu to może materiałologia będzie dla Ciebie jaśniej zrozumiała ;) ;)
Napisano 22 Listopad 200420 l może to cię zainteresuje http://www.cgarchitect.com/resources/tutorials/smoke3d/tutorial5.asp
Napisano 22 Listopad 200420 l dobry tutorial :) ale przecież wystarczy poeksperymentować z ustawieniami shadera Metal... wielkiej filozofii w tym nie ma. jakaś mapka specular, można też ładniej w shaderze anisotropic. jak kto woli, ale metal nabiera łądniejszego wyglądu dopiero po hdri :)
Napisano 22 Listopad 200420 l Ja bym shadera metal nie uzywał;) Jak na mój gust jest ... mało metalowy:P Anisotropic, albo multilayer + blurry reflections i bedzie dobrze.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto