martin-flash Napisano Sobota o 13:54 Napisano Sobota o 13:54 (edytowane) Lokomotywa Pt47 z tenderem. Model gotowy. Teraz rigowanie napędu oraz texturowanie. Chcę zrobić to w Substance Painterze który niby sam rozłoży UVW? Robiliście już to? Robię w 3ds MAX 2024. Edytowane Niedziela o 18:46 przez martin-flash 5 1 1
Mortom Napisano Sobota o 14:53 Napisano Sobota o 14:53 55 minut temu, martin-flash napisał(a): Lokomotywa Pt47 z tenderem. Model gotowy. Teraz rigowanie napędu oraz texturowanie. Chcę zrobić to w Substance Painterze który niby sam rozłoży UVW? Robiliście już to? Na mało widocznych częściach modelu spróbuj... Ale ten cały autoUV to taka se opcja IMO. Może na dużej mapie z efekt troche się zniweluje. Ale nie licz na cuda. No i musisz potem zaimportować znowu siatkę do programu docelowego, poustawiać obiekty na warstwy itd, jak dlamnie nie warto. No ale jak nie masz tysiąca obiektów, to może ma to jakiś sens? Sam nieweim.
polka dot Napisano Niedziela o 00:19 Napisano Niedziela o 00:19 (edytowane) świetna geometria. czuć masę pojazdu - miałeś przekroje czy tylko widok? auto-unwrap sprawdza się ok przy obłych kształtach organiki - hardsurface imo nie zbyt. świetne w pośpiechu gdy nie zależy ci na dobrej uvce - przyzwoity rezultat bez mapowania. działa lepiej niż flatten mapping w maxie ale chyba na podobnej zasadzie. moc paintera to filtry bazowane na wyspach uv - przy setkach małych elementów te mogą zachowywać się nieprzewidywalnie przy exporcie zwróć uwagę że matID i nazwy materiałów w maxie definiują warstwy w substance jeśli unikasz pustych miejsc na uv, obczaj hotspot texturing/trimsheets. dostępny addon do blendera - https://developer.valvesoftware.com/wiki/Half-Life:_Alyx_Workshop_Tools/Level_Design/Hotspot_Texturing https://github.com/leukbaars/DreamUV w maxie z pewnością wiesz jak to zrobić - czego używałeś do tej pory? przy manualnym mapowaniu reset peel sprawdza się świetnie by rozłożyć płaskie uvki - jeden klik, o ile ręcznie zdefiniujesz seamy😂 Edytowane Niedziela o 00:27 przez polka dot
Mortom Napisano Niedziela o 14:57 Napisano Niedziela o 14:57 (edytowane) Niby w blenderze nie robisz... ALE to wygląda zachęcająco, jeste też opcja EXE Szczerze nie próbowałem... ale na pewno w następnym projekcie sprawdzę. https://drive.google.com/file/d/1777uRoJ1gXvzLpzQgj2h0r_roTy9N9HO/view Edytowane Niedziela o 15:00 przez Mortom 1
martin-flash Napisano Niedziela o 18:45 Autor Napisano Niedziela o 18:45 18 godzin temu, polka dot napisał(a): przy exporcie zwróć uwagę że matID i nazwy materiałów w maxie definiują warstwy w substance Masz link do fajnych tutoriali o tym? Dopiero bedę błądził po Substance Painterze i nie wiem jak to ugryźć. Kupiłem plugin do 3dsMAX do UVW który się nazywa UnwrapPro i nie wiem czy mi w tym pomoże? Jakiej motody użyć najlepiej do rozkładania map? Połączyłem już lokomotywę w jeden obiekt i to był chyba błąd ? Bo jak rozkładac teraz mapy poszczególnych elementów?
polka dot Napisano Niedziela o 21:30 Napisano Niedziela o 21:30 (edytowane) metoda której użyjesz zależy od destynacji projektu. napisz coś więcej, do czego zamierzasz użyć tekstur. jeśli model to zlecenie - czy dostałeś wytyczne, planujesz zbliżenia etc? https://www.youtube.com/watch?v=xuLRnFBvLyI Edytowane Niedziela o 23:29 przez polka dot
martin-flash Napisano 18 godzin temu Autor Napisano 18 godzin temu Znalazłem plug in Unwrella do 3ds MAX do rozkładania textur. To co on potrafi w ciagu minuty to opadła mi szczęka. Myślałem że to niemożliwe. Wziąłem kredyt i kupiłem pełną wersję. Przez lata robiłem to na piechotę co zajmowało wieki. https://www.unwrella.com/ Zrobiłem wczoraj filmik z rigowania lokomotywy. Może się komuś przyda. Zrobię także filmik z Unwrelli i Substance Paintera. 1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się