Napisano 24 Kwiecień24 Kwi Pracuję nad projektem i chciałbym się dowiedzieć, w jaki sposób najlepiej podejść do stworzenia modelu chodzi o nowoczesną fasadę z nieregularnymi kształtami
Napisano 25 Kwiecień25 Kwi dostałeś referencję z firefly? współczujęnie piszesz w jakim sofcie pracujesz. sposób zależy też czy od razu wchodzisz w detal, czy spodziewasz się przeróbeko ile pracujesz na poligonach, bezpiecznie byłoby naszkicować podstawowy kształt zakładając:- najmniejsza ilość punktów kontrolnych dla wygody edycji- użycie smooth group lub crease edge na krawędziach- kombinacja przenikających elementów lub pojedyncza geometria w zależności od potrzebjeśli używasz CAD, podejście może być podobne - krawędzie z minimalną ilością control points w krzywych i sweepżółty - crease edge, tymi kontrolujesz kształt. niebieskimi bym się nie przejmowałbiały - te są pod spodem, jeśli chcesz krzywiznę dodaj support loop (w cad dodatkowy punkt na sweep profile)czarny - ogólny kształt lepiej złapać najpierw - detale można dodać późniejzielony - może być to osobny obiekt, o ile górne krawędzie nakładają się na białe - vertex na vertexna to jak wiesz turbosmooth lub odpowiednik. to powinno dać ci pewność kształtu i możliwość łatwych przeróbek.osobiście bym złożył kilka obiektów, każde piętro osobno - w ten sposób drastyczne zmiany koncepcji jednego poziomu nie wpłyną na geometrię innegodaj znać jak poszło!
Napisano 25 Kwiecień25 Kwi Ja to bym pomyślał nad jakimś parametrycznym sposobem modelowania, stos modyfikatorów w maxie to może być i pewnie będzie za mało. Geonodes w blederze, houdini czy grasshopperhttps://www.youtube.com/playlist?list=PLmB4DmMF0qTHPUA4i1RkGJUrBQHPB9-l7https://www.youtube.com/watch?v=4awn49v2uZM Edytowane 25 Kwiecień25 Kwi przez Destroyer
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto