GrafMax Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 Pytanie brzmi: co zrobić by na płaszczyźnie przechodzącej przez obiekt 3d pozostały ślady przecięcia? Chce zrobić animowaną sekwencje, obracającej się bryły, na której widać tylko płaski przekrój, to znaczy miejsca gdzie obiekt przecina sie z płaszczyzną. Mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi.
Kulki Napisano 4 Grudzień 2004 Napisano 4 Grudzień 2004 zobacz jak dziala modifikator SLICE bo chyba o to Ci biega.
GrafMax Napisano 5 Grudzień 2004 Autor Napisano 5 Grudzień 2004 no, to może być rozwiązanie :-D wielkie dzięki:)
GrafMax Napisano 5 Grudzień 2004 Autor Napisano 5 Grudzień 2004 hmmm, chociaż nie do końca :/ Jest jakiś modyfikator 'zewnetrzny' tego typu? Chodzi mi o to zeby obiekt który zostaje wprawiony w ruch, wpadał na takie gizmo typu slice i wtedy był cięty. Bo teraz modyfikator slice przemieszcza sie oczywiście razem z obiektem, więc aby uzyskać taki efekt musiałbym osobno animować gizmo Slice, tak aby pozostawało w miejscu względem układu współrzędnych World. Kulki wiesz jak to zrobić? albo ktokolwiek inny?
Enzno20 Napisano 5 Grudzień 2004 Napisano 5 Grudzień 2004 Nie wiem o ci dokladnie chodzi ale jezeli chcesz zrobic animacje ciecia bryły to moze ten tutorial ci pomoze: http://www.3dtotal.com/ "Simulating Cutting and Cracking Effects by Akash Karmakar"
Kulki Napisano 10 Grudzień 2004 Napisano 10 Grudzień 2004 a sproboj poeksperymentowac z opacity jak go odpowiedno ustawisz bedzie wrazenia jakby ten twoj obiekt spotkal jakiegos space warpa.
Kulki Napisano 10 Grudzień 2004 Napisano 10 Grudzień 2004 wiesz co chyba wiem jak to zrobic... troche to moze wydawac sie nieelaganckie, ale robisz tak gizmo slice za pomoca wire wpinasz do jakiegos duumy (pozycja jak i rotacja) i wtedy gizmo chodzi za dummy.
jaras Napisano 10 Grudzień 2004 Napisano 10 Grudzień 2004 Kulki - o czym Ty do niego rozmawiasz ? :))) sorry ale przeczytaj sobie swojego posta z pozycji człowieka "normalnego" :) rotfl
GrafMax Napisano 12 Grudzień 2004 Autor Napisano 12 Grudzień 2004 sbx - boleanem to sobie moge przycinac, ale ja chce to przycięcie animować Kulki - nie bardzo wiem co masz na myśli :) Mam wrazenie, ze nie bardzo panowie wiecie o co mi chodzi. Nie długo pokaze o co, bo doszedłem do tego, tylko zastanawiam sie czy jest prostsza metoda....
sbx Napisano 12 Grudzień 2004 Napisano 12 Grudzień 2004 GrafMax: kliknij na ten "+" obok modyfikatora, bolean/operand/to co animujesz i "jedziesz z koksem" a jak dalej nie wiesz to wcisnij F1
Kulki Napisano 12 Grudzień 2004 Napisano 12 Grudzień 2004 Grafmax troche sie rozpendzilem sory;) ale mowiac w skrocie... klikajac prawym przyciskiem masz cos takiego jak WIRE pozwala to przypisac jakiemukolwiek parametrowi czyli np POZYCJI jakikolwiek parametr innego obiektu np POZYCJE. w ten sposob mozesz spowodowac ze GIZMO modifikatora SLICE bedzie mialo taka samo pozycje jak np DUMMY inaczej mowic GIZMO SLICEa bedzie tam gdzie jest DUMMY. wniosek: poruszajac DUMMYm bedziesz poruszal rowniez gizmem.
GrafMax Napisano 13 Grudzień 2004 Autor Napisano 13 Grudzień 2004 No Kulki, to jest chyba to o co mi chodziło!!! Jak znajde czas to wyprobuje. sbx, Twojej metody tez sproboje ;) Dzieki :-D
Kris_R Napisano 14 Grudzień 2004 Napisano 14 Grudzień 2004 Jak świat światem :) Nie wierzyłeś Graf, że Booleany można animować? :) Można można i to pełną gębą :) Na pewno dasz radę :)
GrafMax Napisano 25 Grudzień 2004 Autor Napisano 25 Grudzień 2004 no teraz widzę, ze mozna Kris_R, ale chyba tylko na obiektach bez animowanej deformacji, bo jak chce cylinder z podłączonym systemem koci i Bones Pro 3 przyciąć boxem to juz nie działa :/ Chyba ze znowu jest coś czego nie wiem;) Jest?
Kulki Napisano 25 Grudzień 2004 Napisano 25 Grudzień 2004 cholera ale Ty masz stary wymagania;) napisz dokladnie jak ta scena ma wygladac, moze da rade zrobic to na czym Ci zalezy w jakis totalnie inny sposob... pare mocnych glow na forum jest wiec moze cos wykombinuja.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się