Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Pytanie brzmi:

co zrobić by na płaszczyźnie przechodzącej przez obiekt 3d pozostały ślady przecięcia?

Chce zrobić animowaną sekwencje, obracającej się bryły, na której widać tylko płaski przekrój, to znaczy miejsca gdzie obiekt przecina sie z płaszczyzną.

Mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi.

  • Odpowiedzi 17
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

hmmm, chociaż nie do końca :/

Jest jakiś modyfikator 'zewnetrzny' tego typu? Chodzi mi o to zeby obiekt który zostaje wprawiony w ruch, wpadał na takie gizmo typu slice i wtedy był cięty. Bo teraz modyfikator slice przemieszcza sie oczywiście razem z obiektem, więc aby uzyskać taki efekt musiałbym osobno animować gizmo Slice, tak aby pozostawało w miejscu względem układu współrzędnych World.

Kulki wiesz jak to zrobić? albo ktokolwiek inny?

Napisano

Nie wiem o ci dokladnie chodzi ale jezeli chcesz zrobic animacje ciecia bryły to moze ten tutorial ci pomoze:

http://www.3dtotal.com/

"Simulating Cutting and Cracking Effects by Akash Karmakar"

Napisano

a sproboj poeksperymentowac z opacity jak go odpowiedno ustawisz bedzie wrazenia jakby ten twoj obiekt spotkal jakiegos space warpa.

Napisano

wiesz co chyba wiem jak to zrobic... troche to moze wydawac sie nieelaganckie, ale robisz tak gizmo slice za pomoca wire wpinasz do jakiegos duumy (pozycja jak i rotacja) i wtedy gizmo chodzi za dummy.

Napisano

Kulki - o czym Ty do niego rozmawiasz ? :))) sorry ale przeczytaj sobie swojego posta z pozycji człowieka "normalnego" :) rotfl

Napisano
  • Autor

sbx - boleanem to sobie moge przycinac, ale ja chce to przycięcie animować

Kulki - nie bardzo wiem co masz na myśli :)

Mam wrazenie, ze nie bardzo panowie wiecie o co mi chodzi.

Nie długo pokaze o co, bo doszedłem do tego, tylko zastanawiam sie czy jest prostsza metoda....

Napisano

GrafMax: kliknij na ten "+" obok modyfikatora, bolean/operand/to co animujesz i "jedziesz z koksem" a jak dalej nie wiesz to wcisnij F1

Napisano

Grafmax troche sie rozpendzilem sory;) ale mowiac w skrocie... klikajac prawym przyciskiem masz cos takiego jak WIRE pozwala to przypisac jakiemukolwiek parametrowi czyli np POZYCJI jakikolwiek parametr innego obiektu np POZYCJE. w ten sposob mozesz spowodowac ze GIZMO modifikatora SLICE bedzie mialo taka samo pozycje jak np DUMMY inaczej mowic GIZMO SLICEa bedzie tam gdzie jest DUMMY.

wniosek: poruszajac DUMMYm bedziesz poruszal rowniez gizmem.

Napisano
  • Autor

No Kulki, to jest chyba to o co mi chodziło!!! Jak znajde czas to wyprobuje.

sbx, Twojej metody tez sproboje ;)

Dzieki :-D

Napisano

Jak świat światem :) Nie wierzyłeś Graf, że Booleany można animować? :) Można można i to pełną gębą :) Na pewno dasz radę :)

Napisano
  • Autor

no teraz widzę, ze mozna Kris_R, ale chyba tylko na obiektach bez animowanej deformacji, bo jak chce cylinder z podłączonym systemem koci i Bones Pro 3 przyciąć boxem to juz nie działa :/

Chyba ze znowu jest coś czego nie wiem;)

Jest?

Napisano

cholera ale Ty masz stary wymagania;)

napisz dokladnie jak ta scena ma wygladac, moze da rade zrobic to na czym Ci zalezy w jakis totalnie inny sposob... pare mocnych glow na forum jest wiec moze cos wykombinuja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności