Napisano 5 Grudzień 200420 l Problem polega na tym ze chce sobie oswietlic testową scene iesami z erco ... wszystko jest ok ale gdy chce sobie wlaczyc dla cieni area shadow nie generuje mi GI i przy tym scena jest ciemna czy jest to defekt v-raya czy tylko jakis maly trick zrobic ... ? bez area shadows jest troche za mocno ... z reszta w scenie znajduje sie 20 swiatel na suficie ... i jak widac mozna by sie pozbyc tych cieni ... pytanie jak ? ;)
Napisano 5 Grudzień 200420 l cos sie popsulo bo to nie jest normalna sytuacja. zmiana cieni powinna wplywac tylko na cienie a nie na gi.
Napisano 5 Grudzień 200420 l Autor dalem area na szerokosc swiatla ... 10x10 cm ... czyli prawidłowo ... ja juz nie wiem ;) ale to troche wqrzające ...
Napisano 5 Grudzień 200420 l Autor --link deleted-- problem bedize bo w scenie byl uzyty v-ray 1.45.70 ... ale watpie zeby byla to wina wersji ... bo w bug raport nic o tym nie pisze ... a to raczej byl by dosyc znaczacy bug tnx ;)
Napisano 5 Grudzień 200420 l Autor PMYLKA ERCO_22175000_2xTC-TEL_42W to ten plik pomylilem obiekty i ze starych testow zostaly puste layersy sory za pomylke ...
Napisano 5 Grudzień 200420 l jeee. daj linka bo wyszukiwarka erco nie dziala. klikasz prawym myszy > otworz w nowym oknie i cutnpaste linka :]
Napisano 5 Grudzień 200420 l Autor http://www.augustow.mm.pl/~marcin18pl/ies%20erco.rar nie wiedzialem ze beda z tym takie problemy ;) tam jest plik max i ies do tej lampy
Napisano 5 Grudzień 200420 l ten ies jes za trudny dla vraya. zacina sie na secondary bounce tak na irmap jak i fotnach, ale tylko z pierwszym bouncem idzie dobrze. musisz go sobie przerobic iesgeneratorem. wywal te lampy ktore masz w scenie. sciagnij z erco sam model 3d i wstaw oddzielne swiatlo juz z wlasnym iesem odpowiednio podrasowanym. ogranicz ilosc zrodel swiatla do minimum bo iesy zarzynaja vraya.
Napisano 5 Grudzień 200420 l Autor ok pewnie tak zrobie ... dzieki za zainteresowanie ... ;) powalcze z innymi modelami stropowymi .... moze wystarczy go troche wysmuklić w generatorze ... zobaczymy .. jak mi sie uda to zapostuje tu jeszce z odpowiedzią ... jesze raz dzieki ;)
Napisano 5 Grudzień 200420 l nie nie. jesli masz swiatla gdzie nie jest istotny efekt jaki daje ies czyli zroznicowany snop swiatla to mozesz zastapic to swiatlo zwyklym spotem z area. jedno swiatlo dla jednej grupy lamp bedzie sie szybciej liczyc niz kilkadziesiat iesow.
Napisano 5 Grudzień 200420 l Autor mam jednak nadzieje ze cos da sie jeszcze zrobic z tym area ... moze napisze na forum chaosów ... lub mail ... no nie wiem ale jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest to twoje na ten czas ... scena byla jedynie testem bo chcialem zobaczyc jak iesy oswietlą scene ... moze w 1.5 bedize juz to poprawione dzieki jeszce raz ...
Napisano 5 Grudzień 200420 l marcin iesy dzialaja z area shadows tylko akurat ten jest dosc skomplikowany a ja chwilowo nie mam czasu na puszczenie 320x240 na kilka godzin :). bez drugiego bounca gi idzie swietnie, ladne miekkie cienie. to co masz wyzej to raczej blad ustawien gi w najnowszym vry. jak robisz to na zelecenie to wracaj szybko do wersji 1.09.xx przynajmniej nie ma bugow.
Napisano 5 Grudzień 200420 l Autor nie na szczescie nie na zlecenie ;) daleko mi do tego ... poprostu testuje te iesy w roznych warunkach .. a ten test chyba jest mi najwazniejszy bo zabieram sie do conceptu caffe dwupoziomowego weic narazie chce poznac w pelni iesy a nie pozneij testowac na wpol gotowej pracy ... ok zobaczymy jak nic nie poradze w tym to przesiade sie na wczesniejszego v-rayka ... peter - no nie wiem czy z gg komus cos by dalo ;) moze sie komus przyda a mysle ze tak ;)
Napisano 6 Grudzień 200420 l photometric point light z oryginalnym twoim iesem. ten ies jest walniety co widac po noisie na calosci rendera. irmap - medium + direct computation.
Napisano 6 Grudzień 200420 l peter_muler - bardzo przydatne są takie dyskusje. Popieram jak najbardziej i pozdrawiam p.s. Czy wersja 1.09 chodzi z maxem 7 ?
Napisano 7 Grudzień 200420 l Autor Problem rozwiązany :) okazalo sie ze winą jest ta wirtualna kula tworzaca area ... zachodzila na strop i inne obiekty i to powodowalo takie bugi ... rozwiazanie banalne bo wystarczy przesunąc same swiatla o tyle ile mamy ustawione area ... przyklady ... 1. swiatla na standard bez przesunięcia (subdv 2) 2. juz przesuniete swiatla o 10 cm w doł ... odrazu scena sie rozjaśnila ... (subdv to samo czyli 2) dziekuje wszystkim za cenne podpowiedzi ... ;) mam nadzieje ze sie to komus przyda ... mozna tez excludowac strop i oprawki swiatel z illuma i shadow ...
Napisano 7 Grudzień 200420 l Autor aha .. jeszce jedno .. mozna tez zastosowac inny sposob jezeli w gre nie wchodzi przesowanie swiatel o znaczna odleglosc od oprawek ... poprostu zmniejszyc wielkosc dlugosci "z" dla area lub inej w stosunku jak swiatlo jest ulozone ... eh .. wreszcie nic nie stoi na przeszkodzie w stosowaniu Erców :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto