Napisano 6 Grudzień 200420 l Czy istnieje możliwość podpięcia efektu volume light... tylko ze nie do "światła standardowego" a do obiektu, będącego źródłem światła... tzn np mam kształt "trapez", nadaje mu materiał standard + selfilumination na100% + dajmy do tego vray mtl/wrapper z gi send na 4 i teraz chcę żeby ów trapez nie tylko świecił ale też generował volume light? ps. nie interesuje mnie tu cos takiego jak podpięcie obok tego "trapezu" zwykłego światła któreby udawałoby ten efekt pozdrawiam miki(boba)
Napisano 6 Grudzień 200420 l volume light sie nie da, ale glow. mozesz dac glow wedlug effects ID, wtedy w material editorze tam gdzies pod tymi kulkami jest niebieskie zero, zmieniasz na jeden, w opcjach glowa uaktywniasz effects ID, i "apply element to image" (nie light). (to dziala w scanline, czy w vrayu nie wiem, sproboj).
Napisano 6 Grudzień 200420 l tu raczej chodzi o to zeby cienie volume z self illuma przechodzily ladnie przez otwory tworzac smugi ;) o ile wiem to jeszcze nie ma tak dobrze
Napisano 7 Grudzień 200420 l Autor @Ania C - glow'em nie zlaatwie sprawy na bank, chodzi mi wlasnie o te "przechodzące przez otwory smugi" o ktorych pisał Marcin @kozioo - no mentala to nie mam, wiec nie sproboje tak ale cos mi świta w głowie że w fR może sie da, chyba zaraz spróbuje dzięki
Napisano 7 Grudzień 200420 l Autor tak, w fR można z kazdego obiektu zrobić źródło światła, mozna też i podpiąć np efekt volume light, tylko... co z tego, jesli wszystko dobrze wygląda do momentu włączenia cieni? jak bym nie ustawiał, to zawsze pojawiały się błędy np: 1.dlaczego na załączonym obrazku zygzak nie świeci równomiernie we wszystkie strony? 2. łączy sie z pierwszym - co to za cienie? (ustawienia "światła-zygzaka": luma angle=180,face reduce=1, u lights=5, v lights=5) wynika z tego fakt ze fRobject light mozna nie mozna stosować jako główne zrodlo swiatla, a tylko jko tworzące klimat pozdrwiam, miki(boba)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto