Adam88 Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Witam, dopiero zaczynam krecic sie w 3D i mam kilka problemow a mianowicie: 1. Wygladzenie powierzchni Podczas modelowania typowej palki policyjnej napotkalem powazny problem - chodzi o wygladzanie krawedzi cylindra. Ponizej napisalem kilka krokow jakie wykonuje wraz ze screenami: Po wstawieniu cylindra i edycji (Edit Poly) zaznaczam przy pomocy EDGE krawedzie, uzywam modyfikatora Chamfer w celu zaokraglenia krawedzi. A oto rezultat po uzyciu MSmoth :( Sami widzicie, ze wyglada to okropnie :( Prosze wiec o jakies rady dla poczatkujacego - wielkie dzieki za kazde slowo :) 2. "Spawanie" dwoch obiektow Jednym slowem, podniecilem sie efektem polaczenia ramienia z cialem w tutorialu http://max3d.pl/tutoriale/kurs75/org.htm Nie mam pojecia jak cos takiego wykonac, nawet nie wiem gdzie ta funkcja sie znajduje (uzywam 3ds max 7). Chcialbym polaczyc w ten sposob dwie kule, ale kompletnie nie wiem jak sie do tego zabrac :( Tak jak we wczesniejszym problemie prosilbym bardzo o szczegolowy, krotki kursik na ten temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dobosz Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 a probowales zminic wartosci zageszczenia w meshsmooth??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thud Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 a ile dales cap segments w opcjach cylindra? w czesci gornej tego cylindra tez musza byc jakies segmenty, bo poznej wlasnie wychodza takie bugi a wartosci zageszczenia w meshsmooth lepiej nie dawac na wiecej niz 2, tym bardziej do takiej palki :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thud Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 dla zaoszczedzenia poly, daj cap segment na 1 i zaznacz nowo powstale segmenty, dalej przeskaluj je (tak jak na zalaczniku...sorki za jakosc ale na szybkiego robilem); wtedy mozesz uzyc chamfer na tym cylindrze i daj zageszczenie na 1 w meshsmooth Link to comment Share on other sites More sharing options...
streaker Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 ale tam wszystko pisze, trzeba użyć funkcji weld, dajesz target weld, klikasz na jednym wierzchołku z ramienia i ciągniesz do odpowiadającego mu wierzchołka na ciele, albo możesz zaznaczyć wszystkie wierzchołki, które musisz połączyc (te z ramienia i ciała) i dajesz weld (w okienku dialogowym zwiększasz odległośc i obserwujesz czy ci coś sie nie chrzani, tzn. czy nie łączy 2 wierzchołków z ramienia). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now