Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W wyniku obserwacji tego forum, a przede wszystkim Bitwy 3d: Animacja, zacząłem robić swoją wersję animacji w domu. Stanąłem na łączeniu skóry z kośćmi.

 

Do tego używam modyfikatora Skin i w sumie działa, tyle że przy poruszaniu kości model wygina się nierealistycznie. W tutorialu max'a jest napisane, aby ustawić jakieś Vertices, ale po próbie poddałem się...

 

Na pewno jest jakiś sposób, żeby usunąć ten bug, tylko że nie mogę znaleźć informacji na ten temat.

 

Czy jest jakaś prostsza metoda, albo inny modyfikator? (używam maxa 7 trial) A jeżeli nie to czy mógłby mi ktoś przybliżyć jak używać Skin'a?

 

 

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

yyy... ejj tyle to wiem tylko jak dokładnie ma wyglądać siatka? jak dobrze przyczepić vertexy?

 

jak narazie przyczepianie vertexow kojarzy mi się z rozplątywaniem żyłki na wędce... może to przez zły model??

 

mógłbyś trochę bardziej przybliżyć ten proces??

Napisano

Przerób tutoriale maxa... I popatrz na własne kończyny.. zaznasz sobie punkty na ręce i zobacz jak sie zachowują tak samo zrób siatkę... i wsio ;) Tak na marginesie... skinowanie to najbardziej upierdliwa rzecz ;) oprawiam skina do tej pory ;)

 

AAA... i porób experymenty... bierzesz sobie cylinder... stawiasz.. i skinujesz... patrzysz co i jak działa..... siatka musi być zbudowana tak, żeby na stawach była nieco gęstrza... ale bez przesady ;) bo nie opanujesz wertexów ;)

 

PS... nic nie zastąpi praktyki ;)

Napisano

Hey Choobek,

Jak wsadzisz kosci i dasz skin modifier to twojego modela to jest bardzo wazne

zeby uzyskac dobre ENVELOPS albo vertex weight, np ramie zeby sie nie ruszalo

z zebrami albo jedna noga rusza vertexy z drugiej nogi...

Nie wiem czy to jest twoj problem,

Takze spruboj BIPED mi sie wydaje ze jest latwjej na poczatek(character studio),

ale dobrze jest nauczyc sie animowac z koscmi, duzo wiecej mozna zrobic.

 

Narka

Napisano

Nie nie... to nie chodzi o zakres kości. Po prostu po ciężkiej przeprawie przez rigging myślałem, że skinowanie będzie troche prostsze...

 

A jeżeli chodzi o biped to w ogóle nie wchodzi w rachubę. Jakoś mi nie odpowiada animacja gotowego szkieletu. Jak robie sam to przynajmniej dokładnie wiem gdzie co jest :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności