choobek Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 W wyniku obserwacji tego forum, a przede wszystkim Bitwy 3d: Animacja, zacząłem robić swoją wersję animacji w domu. Stanąłem na łączeniu skóry z kośćmi. Do tego używam modyfikatora Skin i w sumie działa, tyle że przy poruszaniu kości model wygina się nierealistycznie. W tutorialu max'a jest napisane, aby ustawić jakieś Vertices, ale po próbie poddałem się... Na pewno jest jakiś sposób, żeby usunąć ten bug, tylko że nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Czy jest jakaś prostsza metoda, albo inny modyfikator? (używam maxa 7 trial) A jeżeli nie to czy mógłby mi ktoś przybliżyć jak używać Skin'a?
Piotr Dobosz Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 sluchaj musisz zrobic dobra siatke zeby to wszystko sie dobrze wyginalo itd, oraz w modyfikatorze skin musisz przystosowac go do odpoiwednich vertexow:) pozdrawiam
choobek Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 yyy... ejj tyle to wiem tylko jak dokładnie ma wyglądać siatka? jak dobrze przyczepić vertexy? jak narazie przyczepianie vertexow kojarzy mi się z rozplątywaniem żyłki na wędce... może to przez zły model?? mógłbyś trochę bardziej przybliżyć ten proces??
asblaze Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Przerób tutoriale maxa... I popatrz na własne kończyny.. zaznasz sobie punkty na ręce i zobacz jak sie zachowują tak samo zrób siatkę... i wsio ;) Tak na marginesie... skinowanie to najbardziej upierdliwa rzecz ;) oprawiam skina do tej pory ;) AAA... i porób experymenty... bierzesz sobie cylinder... stawiasz.. i skinujesz... patrzysz co i jak działa..... siatka musi być zbudowana tak, żeby na stawach była nieco gęstrza... ale bez przesady ;) bo nie opanujesz wertexów ;) PS... nic nie zastąpi praktyki ;)
Morph0001 Napisano 16 Grudzień 2004 Napisano 16 Grudzień 2004 Hey Choobek, Jak wsadzisz kosci i dasz skin modifier to twojego modela to jest bardzo wazne zeby uzyskac dobre ENVELOPS albo vertex weight, np ramie zeby sie nie ruszalo z zebrami albo jedna noga rusza vertexy z drugiej nogi... Nie wiem czy to jest twoj problem, Takze spruboj BIPED mi sie wydaje ze jest latwjej na poczatek(character studio), ale dobrze jest nauczyc sie animowac z koscmi, duzo wiecej mozna zrobic. Narka
choobek Napisano 16 Grudzień 2004 Autor Napisano 16 Grudzień 2004 Nie nie... to nie chodzi o zakres kości. Po prostu po ciężkiej przeprawie przez rigging myślałem, że skinowanie będzie troche prostsze... A jeżeli chodzi o biped to w ogóle nie wchodzi w rachubę. Jakoś mi nie odpowiada animacja gotowego szkieletu. Jak robie sam to przynajmniej dokładnie wiem gdzie co jest :)
choobek Napisano 16 Grudzień 2004 Autor Napisano 16 Grudzień 2004 Właśnie skinuje tą dziewczynę z bitwy 3d. Jeszcze problemów nie ma, ale na pewno sie później odezwe :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się